Harva Marketing Blogi

Etätöissä ulkomailla - markkinointia maailman toiselta puolen

7.2.2019 12:33:05 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: kulttuuri

Suomessa lumikaaoksen keskellä saattaa mieleen juolahtaa, mikäli työskentely jostain muualta käsin olisi toteutettavissa. Useissa moderneissa työpaikoissa tämä onkin nykyään mahdollista, sillä erilaiset digitaaliset kanavat mahdollistavat työskentelyn tehokkaasti ilman suurempia kompromisseja ja kommervenkkejä. Suomalaisista nykyään jo lähes 30% suomalaisista tekeekin etätyötä ja on siten yksi Euroopan kärkimaita sen osalta. Etätyö ei olekaan enää tabu, vaan suhteellisen normaali asia, joka tulee yleistymään myös tulevina vuosina.
Lue lisää ›

Pienet valinnat lisäävät perhemyönteisyyttä arjessa

3.2.2019 16:22:44 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: kulttuuri, hr

Lähestymällä ihmistä kokonaisuutena, eikä pelkästään työroolin kautta, kohtaamme toisemme aivan eri tasolla. Tämä konkretisoitui jälleen kerran eilen, kun olimme kollegoiden ja asiakkaiden kanssa viettämässä Emma-gaalailtaa entuudessaan tuntemattomassa seurueessa. Vaikka ensisijaisesti meitä yhdistää bisnes, niin illan aikana tuli lopulta juteltua pohjoismaisen ja kiinalaisen pop- ja fanikulttuurin eroista sekä perheen ja työn yhdistämisen keinoista. 
Lue lisää ›

Hakukone­optimoinnin yleisimmät tekniset puutteet

9.1.2019 12:31:00 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi on monelle suuri mysteeri, eikä kukaan tiedä tarkkaan miten Googlen algoritmi toimii pintaa syvemmällä. Aiheeseen on kuitenkin olemassa paljon hyviä suosituksia ja ohjenuoria sekä Googlen että jatkuvasti aiheen parissa häärivien ammattilaisten ansiosta.
Lue lisää ›

Beyond the obvious - Harva Experiencen toimitusjohtaja Pasi Laineen ajatuksia Slushista

6.12.2018 14:02:21 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen

Joka alalla on yksi esikuva, jota muut seuraavat ja jolta pyritään oppimaan. Se, joka asettaa sen kuuluisan riman muille. Suomen tapahtuma-alalla ja ennen kaikkea tapahtuma-alalla se on Slush - yksi maapallon suurimmista tuotantoprojekteista. Slush on se, missä tapahtumateknologia ottaa luvallisen varaslähdön vuodelle 2019. Slush on aina ollut elämys, mutta mitä tulemme näkemään tänä vuonna? Ainakin alla olevaa viittä asiaa kannattaa seurata. Teksti on julkaistu alun perin Pasi Laineen LinkedInissä. 
Lue lisää ›

Omen by HP -kiertue huipentuu Kamppiin

30.11.2018 0:06:20 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: tapahtumamuotoilu, promootio

Harva jatkaa systemaattista linjaansa HP:n markkinoinnissa. Myös vuonna 2018 joulukiertue huipentuu Kauppakeskus Kamppiin, jonka valtaavat OMEN by HP ja Finnish Esports League.
Lue lisää ›

Markkinoija ja insinööri ovat parhaat kaverit myös Kyröjärvellä

17.11.2018 14:46:35 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: markkinointi;, viestintä

Emil Elon Kauppalehden kolumnista poimittua: ”Jos markkinointi-ihmisen vie seisomaan Kyröjärvelle ja pyytää ratkaisua jokakeväiselle tulvalle, hän todennäköisesti laittaa Instagramiin filtterikuvan Kyröjärvestä ja kehottaa kyläläisiä brändäämään yhteisönsä ”veden äärellä asuvaksi”.
Lue lisää ›

Rekrytointi- ja valintaprosessi ovat tärkeä osa myynti- ja promopalvelun onnistumista

14.10.2018 12:36:15 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen

Olemme rekrytoineet vuodesta 2005 lähtien tuhansia ammattilaisia myynti-, promootio- ja edustustehtäviin ja tunnemme asiakkaidemme tarvitsemat työntekijäprofiilit sekä Suomen työmarkkinat erittäin hyvin. Moni ei tule miettineeksi sitä aikaa ja energiaa, joka käytetään jatkuvan rekrytointimyllyn pyörittämiseen, jotta asiakkaamme saavat osaavat ja motivoituneet työntekijät oikeisiin tehtäviin, oikeaan aikaan.  
Lue lisää ›

Miten kerätä liidejä sosiaalisen median avulla?

27.9.2018 13:21:15 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Sosiaalinen media, Digitaalinen Markkinointi

Vuosi vuodelta yhä useampi suomalainen yritys on aktivoitunut sosiaalisen median markkinoinnissaan, ja uusia kanavakokeiluita uskalletaan jo tehdä rohkeasti erilaisten sisältö- ja mainoskampanjoiden myötä. Tekemistä varjostaa vielä kuitenkin harmillisen usein sen tavoitteiden ja mittareiden puutteellisuus. Minkä takia somemarkkinointia tehdään, ja ennenkaikkea miten sitä mitataan ja kehitetään?
Lue lisää ›

Liidien generointi verkkosivuilla helposti HubSpotin LeadFlown avulla

21.9.2018 10:37:52 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Sisältömarkkinointi, Verkkosivut, Sähköpostimarkkinointi

Liidien hankinta ja nimenomaan laadukkaiden generointi on yksi markkinoijan tärkeimpiä tehtäviä. Viime vuoden State of Inbound -raportin mukaan jopa 67% yrityksistä kertoi tämän olevan yrityksensä markkinoinnin suurin haaste.
Lue lisää ›

Uusi tapahtumamuotoilu- ja -tuotantotoimisto Harva Experience vaatii tehokkuutta ja tavoitteita tapahtumamarkkinointiin

11.9.2018 23:56:11 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: tapahtumamarkkinointi, tapahtumadata, tapahtumamuotoilu

Syyskuussa toimintansa aloittaneen Harva Experiencen mukaan yritysten tapahtumat ovat liian pitkään olleet erillisiä markkinoinnin ponnistuksia. Itse tapahtumaan on kyllä panostettu, mutta asiakaspolkua ja digitaalisuuden tuomia mahdollisuuksia ei ole osattu hyödyntää. Harva Experience haluaa haastaa alan ajattelua tuomalla markkinoille kokonaisvaltaisen tapahtumamuotoilun, jonka tavoitteena on tapahtumien vaikuttavuuden ja tuoton maksimointi. Tämä tarkoittaa entistä strategisempaa ajattelua myös tapahtumarkkinoinnissa.
Lue lisää ›