Expression on 7-vuotias vesseli

Kuten yritystarinastamme selviää, Expression perustettiin 22.3.2005, tasan seitsemän vuotta sitten. Liikkeenjohdon konsulttien mukaan suomalaisen yrityksen keskimääräinen elinikä on seitsemän vuotta, joten Expression on siirtymässä vanhojen yritysten puolelle. Promootiotoimistoksi 7-vuotias on jo vähintäänkin keski-ikäinen.

Ikäkriisi! Olemmeko nuoria vai vanhoja? Toimiston Expressionistien keski-ikä on 27 vuotta. Kuopuksemme Ilona jakaa syntymäpäivän Expressionin kanssa ja täyttää tänään 23; kolme meistä yrittää opetella ikää kysyttäessä aloittamaan kolmosella. Markkinointialalla viihtyvät yleisesti nuoret tai nuorekkaat ihmiset, joten emme ole poikkeuksellisen nuoria. Miksi sitten usein huomaan, että ajattelemme Expressionia nuorena yrityksenä?

Yrityksestä puhuttaessa nuoruuteen liitetään ahkeruutta, nälkäisyyttä ja intoa, niitä löytyy Expressionilta edelleen. Toisaalta keski-ikäinen Expression on jo ymmärtänyt, että ahkeruus ei tarkoita yötä myöten työntekoa. Sitä on kokeiltu, siitä on selvitty ja enää siihen ei lähdetä. Ihan kaikkeen ei lähdetä enää muutenkaan, keski-ikäisenä on jo varaa tuntea oma arvonsa ja kieltäytyäkin välillä. Expression on tehnyt yli 15 000 promootiopäivää ja dokumentoinut yli miljoona asiakaskohtaamista, joten jos asiakas ehdottaa epäkiinnostavien mainoslehtisten jakoa koleassa kadunkulmassa, on meillä pokkaa ehdottaa, että tehtäisiinkö kuitenkin jotain toimivampaa.

Nuoruuteen liitetään usein kapinallisuus, mutta ehkä me olemme jo liian vanhoja uhoamaan markkinoinnin vallankumouksilla sun muilla. Me enemmänkin kerromme, minkälaisia tuloksia milläkin toteutuksella on saatu aikaan, ja mietimme yhdessä asiakkaan kanssa, mikä milloinkin sopii parhaiten. Aina ei kannata keksiä pyörää uudestaan. Ilmapallojen jakaminen, arvonnat ja pomppulinna ovat vanhoja konsteja, mutta niidenkin avulla voidaan saada kuluttajia toimimaan halutulla tavalla, vaikkapa tykkäämään yrityksen Facebook-sivusta. Uutuusarvoa tavoittelevalle asiakkaalle voimme toteuttaa Green Screen -kuvauksen tai rusettiluistelun jääkentällä Narinkkatorilla - kesähelteellä.

Päivi Salminen

Päivi Salminen

Harvan raikkaan kaupallisesti ajatteleva Marketing Planner, joka on toiminut markkinointialalla yli 15 vuotta. Takana tuhansia kaupallisia promootioita sekä toteuttajana, suunnittelijana että ostajana.

Osallistu keskusteluun