HP starttasi jättimäisen viihde-elektroniikan joulukampanjan

Expression Oy toteuttaa Hewlett-Packard Oy:lle (HP) joulukuussa näyttävän viihde-elektroniikan markkinointikiertueen. #Followthex2-kampanjaa varten on rakennettu mm. interaktiivinen, maailman suurin HP Spectre x2 –tietokone.

Expression toteuttaa HP Suomelle joulukuussa markkinointikiertueen, joka poikkeaa etenkin toteutukseltaan Suomessa aikaisemmin toteutetusta elektroniikka-alan kuluttajamarkkinoinnista. HP Spectre x2 -koneen markkinoinnissa hyödynnetään etäohjattavaa jättinäyttöä, jossa on tarjolla kontekstiin ja tilannetekijöihin sidottua vaihtuvaa sisältöä kaikkina kiertueen päivinä. Näyttö valtavine näppäimistöineen on kiertänyt joulukuun aikana Kampin, Sellon, Jumbon ja Itäkeskuksen kauppakeskuksissa.

#Followthex2-kiertue on monikanavatoteutus. Kiertueen ennakkomarkkinointi aloitettiin marraskuun puolivälissä Facebookissa. Radiokanava NRJ:llä on joulukuun aikana kauppakeskuskiertuetta tukeva promootio ja kilpailu, ja HP:n jälleenmyyntipisteissä tehdään perinteistä kasvokkain tapahtuvaa promootiotyötä koko kiertueen ajan. Myös jälleenmyyjäyhteistyö ja menekinedistäminen on nivottu osaksi kokonaisuutta.

Sosiaalinen media, radio ja myyntikenttä yhdistyvät

Expressionin Sales Promotion Planner Henrik Sippel taustoittaa monikanavatoteutuksen lähtökohtia:

- Idea kylmästä promootiosta perustuu faktaan, ettei kauppakeskuksen käytävälle ole järkevää rakentaa kallista promootiopistettä hankalasti vartioitavine aitoine laitteineen ja monihenkisine tiimeineen – ja vieläpä useaksi viikoksi. Kentällä ja potentiaalisten ostajien arjessa on kuitenkin oltava myös verkkokanavan ulkopuolella.

- Kaikki käytössä olevat markkinointikanavat on synkronoitu yhteen, ja markkinointia muokataan koko ajan tilanteiden mukaan. Kun esimerkiksi radio NRJ:llä on käynnistymässä päivän HP-kilpailu, tästä tiedotetaan kauppakeskuksessa sijaitsevalla jättinäytöllä samaan aikaan. Näytön avulla ohikulkijoita myös ohjataan kauppakeskusten elektroniikkaliikkeisiin, joissa HP-kampanjat ovat käynnissä ja promoottorit paikalla. Osa HP-infotilaisuuksista jälleenmyymälöissä streamataan livenä jättinäytölle, jatkaa HP:n kuluttajamarkkinoinnista Suomessa vastaava Riku Nuottajärvi.

Ihmiset eivät tutkitusti pidä tuputtavista myyjistä vaan haluavat saada myymälässä asiantuntijalta vinkkejä, ohjeita ja apua ennen ostopäätöksen tekoa. Jättinäyttö konseptina sekä sen avulla toteutettu sisältömarkkinointi promootion keinoin ovat uusia tapoja herättää kuluttajien kiinnostus lähellä varsinaista myyntipistettä.

Uniikki, Pole Art Emsemble Vertiga ja Team Unito

Olennaista kampanjassa on se, että sosiaalisesta mediasta ja sisällöntuotannosta vastaavat henkilöt tekevät töitä käytännössä non stoppina. Päivän puheenaiheita ja saatua palautetta hyödynnetään nopealla syklillä. Kiertueen starttipäivänä 3.12. Kamppi täyttyi rap-artisti Uniikin ja Pole Art Emsemble Vertigan faneista. Kampin päätöspäivänä esiintyi trikkausryhmä Team Unito. Taistelulajeja ja akrobatiaa yhdistävän Uniton päätähtenä nähdään Veli-Matti Saarela, joka on arvostettu lajissaan yhdeksi maailman parhaista.

Kampanjan taakse kätkeytyy useita pitkälle vietyjä teknisiä ratkaisuja yhdistettynä moderniin kuluttajamarkkinointiin. Jättinäyttöön on upotettu sekä av-laitteisto että kävijäntunnistuslaitteisto. Lisäksi konseptiin kuuluu live streamaus, jonka ansiosta kuluttajat pääsivät katsomaan keskellä yötä järjestettyä holdem-turnausta artistien keikkojen lisäksi. Tämän tyyppistä ohjelmaa ja sisältöä viihde-elektroniikkapromootioissa ei ole Suomessa aiemmin nähty.

Tutustu myös HP:n Back to School -kampanjoihin videoina!

Lisätiedot:

Henrik Sippel

Sales Promotion Manager

040 - 776 2357

Liitteet:

#followthex2 –kampanjavideo

http://www.youtube.com/watch?v=zTbUNndysIs

Valokuvat kiertueelta ja PR-kuvat:

https://www.dropbox.com/sh/zcenguxuawx55hp/xDGufV6QwV

Päivi Lehtonen

Päivi Lehtonen

Harvan kapteeni, valmentaja ja kaikkien sparrauskaveri aka Managing Director, joka vannoo vuorovaikutuksen nimeen, ajattelee asiakkaita ja löytää aina ratkaisun. Bloggaa mielellään ihmisistä, työelämästä, urasta, johtajuudesta, markkinoinnin johtamisesta sekä onnistumisista ja oppimisesta.

Osallistu keskusteluun