LinkedIn Showcase-rakenteilla yrityssivullesi lisää selkeyttä ja positiivista asiakaskokemusta

Haluatko lisää keinoja LikedIn-yrityskäyttöön? Jos haluat, tulisi sinun ehkäpä harkita LinkedIn Showcase-sivujen luomista. Miksi ja mistä on kyse? Useimmilla suomalaisilla yrityksillä kaikki LinkedIn-sisältö ladataan yhden ja saman yrityssivun alle. Sisältömäärien kasvaessa yrityssivujen alle on suositeltavaa luoda niin kutsuttuja Showcase-rakenteita.

Showcase-sivut ovat lisäosia varsinaiselle yrityssivullesi. Sivut antavat sinulle mahdollisuuden korostaa yrityksesi tiettyjä tuotteita, palveluita tai brändiä. Jokaisella Showcase-sivulla on omat seuraajat, tilapäivitykset ja toiminnallisuudet. Showcase-sivuja voidaankin kutsua omalla tavallaan "mini-yrityssivuiksi". Tässä artikkelissa kerromme, miten voit luoda Showcaseja varsinaisten LinkedIn-yrityssivujesi alle.

LinkedIn Showcase-rakenteilla yrityssivullesi lisää selkeyttä ja positiivista asiakaskokemusta

Jokainen yrityksellesi luoma Showcase -sivu listautuu LinkedIn-yrityssivun oikeaan reunaan. Esimerkiksi maailmanlaajuisella IT-teknologiayrityksellä Ciscolla on lukuisia eri Showcase -sivuja, kuten Cisco Data Center, Cisco Security ja Cisco Enterprise Networks.

ciscouus.png

Nimeä ja luo

Showcase-sivuja luodessasi aloita sivusi nimeämisellä. Sivun nimeämisessä kannattaa erityisesti ottaa huomioon hakukoneoptimonti. Sivu on hyvä nimetä Showcase-sivun sisällön mukaan. Jos Showcase-sivusi sisältö tarjoaa esimerkiksi sovelluskehitykseen liittyviä vinkkejä ja sisältöjä, on sivu hyvä nimetä  Sovelluskehitys-nimikkeellä. Tällöin sivusi URL on muotoa www.linkedin.com/company/sovelluskehitys. 

Nimen valinnan jälkeen luo Showcase-sivusi kirjautumalla LinkedIn-yrityssivullesi, klikkaa nuolta edit-painikkeen yhteydestä ja valitse valikosta "Create a Showcase Page". Voit luoda yrityksellesi maksimissaan kymmenen eri Showcase-sivua. 

 

Optimoi ja kehitä

Google rakastaa Linkedinin Showcase-sivuja "rankkaamalla" ne korkealle hakutuloksissa, kunhan sivusi on oikein optimoitu. Saat hakukonenäkyvyyttä sisällyttämällä SEO-avainsanoja Showcasen nimeen (kuten mainitsin aikaisemmin) ja sivun selitteeseen. Selitteeseen voit käyttää yhteensä 200 merkkiä, joten valitse sanasi tarkkaan.

Verkkosivu-kenttään on tärkeää valita linkki verkkosivusi osioon, joka vastaa Showcasen sisältöä. Edellisen esimerkin mukaan kyseessä voisi olla hyvin vaikkapa yrityksen sovelluskehityksen palvelusivu, esimerkkimuotoa www.yritysx.fi/palvelut/sovelluskehitys. Olet valmis... Paitsi... Tämä ei vielä riitä. Nyt sinun on varmistettava, että yritykselläsi riittää aikaa, halua ja osaamista tuottaa Showcase-sivullesi mielenkiintoista ja oleellista sisältöä tasaisin väliajoin. Jos sisällöt ovat käyttäjille seuraamisen arvoisia, saattaa yrityksellesi syntyä merkittäviä hyöytyjä Showcase-sivuista. Tuumasta toimeen!