Maailmalta: Vapauta sisäinen Bondisi, James Bondisi

Hehkutimme Facebook-sivullamme tuoreeltaan Coke Zerolle toteutettua mainiota markkinointikampanjaa. Ilmeisesti jossain Belgiassa sijaitsevan juna-aseman limuautomaatin käyttäjille tarjottiin mahdollisuutta voittaa VIP-liput James Bond Skyfallin ensi-iltaan. Juoma-automaatti antoi tehtäväksi ehtiä laiturille 7, 70 sekunnissa. Yksinkertaiselta kuulostavaa tehtävää oli hankaloitettu asettamalla matkalle monenlaisia esteitä "ex-tyttöystävästä" lasia kantaviin työmiehiin.

Katso video toteutuksesta: Unlock the 007 in you - You have 70 seconds

Videon perusteella toteutuksen voi sanoa olleen varsin huolellisesti mietitty. Ensimmäiseksi juoma-automaatti kysyy henkilön nimeä - tämä tieto välitetään ex-tyttöystävää näyttelevälle daamille, joka tietää huutaa "entisen heilansa" perään oikealla nimellä. Sosiaalisessa mediassa tempausta on epäilty jopa feikiksi. Mietin itsekin, kauanko Helsingin rautatieasemalla joutuisi seisomaan passissa, että löytäisi noin monta nuorta, mukavannäköistä kundia käyttämässä limuautomaattia? Pieni ennakkovalinta on varmaankin ollut tarpeen, että livemainoksessa on saatu toistumaan Coke Zeron TV-mainoksen teema. Saattaa olla, että Coke Zero taiteileekin tässä spontaanien suoritusten ja näytellyn ryhmätempauksen eli flash mobin välimaastossa. Lopputulos on tyylikäs ja kampanjan pääkohderyhmä on kuitenkin verkossa.

 

Tykkäsitkö tästä? Jaa juttu!

Aiheet:

Benchmarkit
Päivi Salminen

Päivi Salminen

Harvan raikkaan kaupallisesti ajatteleva Marketing Planner, joka on toiminut markkinointialalla yli 15 vuotta. Takana tuhansia kaupallisia promootioita sekä toteuttajana, suunnittelijana että ostajana.