Missä asuvat hymyilevimmät suomalaiset?
Hämäläisetkö juroja, karjalaiset iloisia ja helkkääviä? Tänä keväänä paljastuu, missä asuvat hymyilevimmät suomalaiset. Oral Hammaslääkäreiden Hymykiertue etsii Suomen iloisinta paikkakuntaa. Tarkoituksena on madaltaa kynnystä hammaslääkäriajan varaamiseen ja levittää sosiaalisessa mediassa sisältöä, joka saa hyvälle tuulelle. Kyseessä on Oral Hammaslääkärit –ketjun historian laajin myyntipromootiokiertue, joka on rakennettu kaikkikanavaisen markkinoinnin lähtökohdista.

Kauppakeskuskiertue alkaa 8.4. pääkaupunkiseudulta ja päättyy 23.5. Vaasaan. Promoottorit ja Oralin asiantuntijat kiertävät kevään aikana 13:n paikkakunnan suurissa kauppakeskuksissa. Kampanja tekee tutuksi Oral Hammaslääkäreiden palveluja ja tiedottaa suunterveydestä helposti lähestyttävällä tavalla.
– Tavoitteena on parantaa entisestään tunnettuuttamme, saada runsaasti uusia asiakkaita sekä havainnollistaa ennaltaehkäisevän suunterveydenhuollon etuja, kertoo Oralin markkinointipäällikkö Jaana Syväoja.
Sitouttamista kaikkikanavaisesti (omni-channel)
Kumppaniksi kampanjaan valittiin kilpailutuksen perusteella Expression, joka on yksi Suomen suurimmista myynninedistämistoimistoista.
– Kumppania valitessamme painotimme vankkaa kokemusta ja ymmärrystä kaikkikanavaisesta markkinoinnista, kertoo Syväoja.
Expressionilla on kymmenen vuoden kokemus myynninedistämisestä. Expression on erikoistunut luomaan kaikkikanavaisia, myyntiä lisääviä konsepteja ja kampanjoita, joilla on selkeästi mitattavat, kaupalliset vaikutukset.
– Kunnianhimoiset kasvutavoitteet ja usko erinomaisen asiakaskokemuksen voimaan yhdistävät meitä ja Oralia, sanoo Expressionin Ilona Kymäläinen.
Aktivoiva ja positiivinen kampanja
Oral Hammaslääkäreiden Hymykiertue poikkeaa perinteisestä F2F-kampanjasta. Esi- ja jälkimarkkinointia tehdään sekä sosiaalisessa mediassa että Oralin omissa toimipisteissä. Ansaitulle medialle ja suosittelumarkkinoinnille on asetettu selkeät tavoitteet.
Promootiopisteillä jaetaan tietoa suunterveydestä ja opastetaan ihmisiä Oral Hammaslääkäreiden sähköisen ajanvarausjärjestelmän käytössä. Terveyssisältöön yhdistetään leikkimielinen kilpailu, jossa paikkakunnat haastetaan kisaamaan Suomen hymyilevimmän kaupungin palkinnosta. Hymyilevin kaupunki palkitaan suositun artistin ilmaiskeikalla. Hymyyn ja positiivisuuteen kannustavaa sisältöä jaetaan sosiaalisessa mediassa koko kampanjan ajan, ja ihmisiä palkitaan aktiivisuudesta Oralin tuotepaketeilla. Oralin promootiopisteillä voi valokuvauttaa hymynsä, ja eniten hymykuvia kartuttanut paikkakunta julistetaan Suomen hymyilevimmäksi kaupungiksi. Valokuvattujen kesken arvotaan kahden hengen lomamatka Thaimaahan.
– Oral Hammaslääkärit haluaa levittää hyvää mieltä kasvokkain ja Facebookissa. Tuotamme sosiaaliseen mediaan sisältöä, joka on kiinnostavaa ja hauskaa sekä sitouttaa ihmiset Oral-brändiin, Kymäläinen kertoo.
Lisätiedot
Avainasiakaspäällikkö Ilona Kymäläinen
Markkinointitoimisto Expression Oy
0400-819159
ilona.kymalainen@expression.fi
http://expression.fi
http://facebook.com/expression
Hymykiertueen promootioaikataulu:
8.-9.4. Jumbo, Vantaa
10.-11.4. Kampin kauppakeskus, Helsinki
15.-16.4. Iso Omena, Espoo
17.-18.4. Goodman, Hämeenlinna
22.-23.4. Hansa, Turku
24.-25.4. Trio, Lahti
28.-29.4. Koskikeskus, Tampere
6.-7.5. Galleria, Lappeenranta
8.-9.5. Iso Myy, Joensuu
13.-14.5. Forum, Jyväskylä
15.-16.5. Matkus, Kuopio
20.-21.5. Ideapark, Oulu
22.-23.5. Rewell Center, Vaasa