Harva Marketing Blogi

Laiva on lastattu uusilla ajatuksilla - 5 viikkoa toimarina

11.7.2018 22:47:41 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen

Aloitin 1.6.2018 Harvan toimitusjohtajana työskenneltyäni sitä ennen markkinointijohtajana rekrytointiyhtiössä. Lue blogistani, mitä viidessä viikossa on ehtinyt tapahtua ja millaiset ovat mietteeni arjesta hypättyäni yli 150 hengen yhteisöstä vajaa 20 hengen työporukkaan.
Lue lisää ›

Harvalla on parhaat ihmiset

17.6.2018 22:53:51 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen

Aloitin Harvan toimitusjohtajana 1.6.2018 toimittuani ennen sitä 2,5 vuotta rekrytointiyhtiö Academic Workin markkinointijohtajana. Olen ollut perustamassa Harvaa, ja usempaa sen edeltäjistä. En voi kutsua itseäni parhaalla tahdollakaan enää start-up -yrittäjäksi. Harvan taustalla on yli 70 vuotta kokemusta markkinointi- ja myyntialalta! 
Lue lisää ›

Päivi Lehtonen aloitti Harvan toimitusjohtajana: “Harva luottaa ihmisten kohtaamiseen digitaalisesti ja kasvotusten”

16.6.2018 0:45:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: markkinointi;, johtaminen, markkinoinnin johtaminen

Välillä saattaa tuntua, ettei digitaalisen markkinoinnin, ja etenkin sosiaalisessa mediassa touhottamisen lisäksi, ole enää muuta markkinointia. Harvalla ollaan kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että digimarkkinoinnille ja F2F-kohtaamisille on oma roolinsa ja paikkansa. Lopulta tietyt markkinoinnin perusasiat ovat ja pysyvät, ja yksi näistä on ihmisten välinen kohtaaminen ja vuorovaikutus - kanavasta riippumatta. 
Lue lisää ›

Mobiilioptimointi - miten edistän sivujeni mobiilivalmiutta?

12.6.2018 13:47:00 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Mobiilioptimointi, Hakukoneoptimointi, Verkkosivut

Mobiilioptimointi on laaja käsite, jolla tarkoitetaan verkkosivujen kehittämistä mobiiliteknologioita silmällä pitäen. Lähes poikkeuksetta jokainen käyttää mobiililaitteita arkielämässään. Mobiilimaailma asettaa tiettyjä tavoitteita myös yrityksen strategisiin markkinointikanaviin, joista yksi merkittävimmistä ovat verkkosivut. Oletko kenties vieraillut verkkosivuillasi älypuhelimen tai tabletin kautta? Lue miksi ja miten tulisi sinun huomioida nykyajan vaatimukset verkkosivuillasi.
Lue lisää ›

Some on arkipäivää - kuolevatko myyntipromootiot?

11.6.2018 13:15:00 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, Promootiot

Markkinointialaa seuraavana saattaa välillä tuntua, että muuta mainontaa ei enää olekaan kuin sosiaalinen media. Harvakin tekee sosiaalisen median markkinointia, mutta satojen tuhansien toteutettujen promootiotyövuorojen rinnalla muutaman vuoden vallinnut somehuuma tuntuu vasta alkusoitolta. Perinteisten medioiden kuolemasta on puhuttu vuosia, mutta käytännössä kuoleman sijaan mediat ovat digitalisoituneet tai laajentaneet kohtaamisiin, kuten esimerkiksi Sanoma, joka juuri laajensi tapahtumapalettiaan Tikkurila Festivaalilla.
Lue lisää ›

Promootiotyö opettaa monia taitoja - kannattaa kokeilla!

3.6.2018 11:27:38 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen

Tein ensimmäisen promootiokeikkani vuonna 1998, lähes 20 vuotta sitten. Sen jälkeen olen kiertänyt keikoilla ympäri Suomen promoten milloin mitäkin: tulostimia, kameroita, kivennäisvettä, limsoja, jäätelöä, uutuuspuhelimia ja -televioita, kauneuden- ja hiustenhoitotuotteita, lastentarvikkeita ja kuntosalipalveluita. Mitä olen oppinut ja miksi promotyötä kannattaa ainakin kokeilla, selviää blogista!
Lue lisää ›

Itsensä johtaja on paras johtaja – LaaSista väline itsensä johtamiseen

25.5.2018 14:42:28 | Kirjoittanut Päivi Siukosaari
Aiheet: johtaminen, strategia, Ideoita ja näkemyksiä

Lähes 40-vuotisen työurani aikana olen nähnyt monenlaisia johtamisjärjestelmiä eri tyyppisissä ja -kokoisissa yrityksissä. Lukuisat yritykset 80-luvulta asti ovat käyttäneet hyvin samanlaisia johtamismalleja riippumatta yrityksen koosta tai toimialasta. Yleensä johtaminen keskittyi kerrottuihin tapoihin toimia ja ylhäältä alas -johtamiseen. LaaS kääntää johtamismallin toisinpäin ja näin pystytään tarjoamaan palveluita mm. eri elämäntilanteissa oleville työntekijöille erilaisiin tarpeisiin.
Lue lisää ›

5 yleisintä promootiotyyppiä

8.5.2018 12:45:52 | Kirjoittanut Jemmi Laaninen

Promootio on erinomainen tapa kasvattaa tuotteen, palvelun tai koko yrityksen tunnettuutta ja myyntiä. Ammattimainen promoottori on erinomainen brändilähettiläs. Tuotteisiin ja brändiin koulutettu promoottori pystyy vastaamaan asiakkaiden kysymyksiin ja tarjoamaan mieleenjäävän kosketuspisteen brändin kanssa. Tärkeä tavoite on myös myynnin kasvu!
Lue lisää ›

Kampanjan tuloksellisuuden seuranta UTM-tagien avulla

7.5.2018 7:17:06 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Analytiikka

Tässä blogissa käymme läpi markkinointikampanjan tagityksen perusteita. Vaikka aihe voi kuulostaa monelle todella tekniseltä, on sen ymmärtäminen todella tärkeää, olit sitten markkinoinnin toteuttaja tai päättävässä asemassa. 
Lue lisää ›

Leadership as a Service - Miksi Harvalla johtaminen on palvelu?

17.4.2018 8:55:24 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: markkinoinnin johtaminen, johtaminen, Ideoita ja näkemyksiä

Tiedätkö mitä nämä ovat; Kahvia kehiin, Numerorakkautta, Harvaa ja hiihtoa, Harva kauppaa, LinkedIn kuntoon, Harva voi hyvin, Harva Aurinkoon, Kääk - Harvan kädet loppuu, Casea pöytään, Muuten vaan mukavaa, Harvatajuu? Lue blogi loppuun, niin tiedät.
Lue lisää ›