Harva Marketing Blogi

5 vinkkiä uuden liiketoiminnan kehittämiseen

15.4.2020 15:52:44 | Kirjoittanut Tero Ylönen
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, Työkaluja ja teoriaa, konsepti, suunnittelu, ympäristö, liiketoimintamallit

Olemme saaneet lukea jo aika monta erilaista top-listaa kriisin ajan parhaista liiketoimintamalleista ja erilaisista bisnesvinkeistä. Pohdin Harvan lisäksi useiden kasvuyritysten hallituksissa toimivana työkseni liiketoiminta- ja ansaintamalleja päivittäin ja olen viimeisen kuukauden ajan pyrkinyt aktiivisesti selvittämään, mitä nyt on tapahtumassa siinä määrin, kun sitä vielä on mahdollista hahmottaa.
Lue lisää ›

Mitä tehdä lomautuksen tai työttömyysjakson aikana?

4.4.2020 14:57:50 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen

Koronavirus jyllää edelleen kovana taloudessa ja herkkä markkinointiala saa siitä osansa. YT-neuvottelut eivät enää ylitä uutiskynnystä, ja ensimmäinen konkurssikin jo nähtiin. Hurjimpien arvioiden mukaan jopa kolmasosa markkinointialan työpaikoista katoaa toistaiseksi tässä myllerryksessä.
Lue lisää ›

Älä lopeta markkinointia - ainakaan nyt.

27.3.2020 21:55:11 | Kirjoittanut Tero Mäkinen

Olen Tero Mäkinen, Harvan luova johtaja ja vastaan meillä ideoista, konsepteista ja visuaalisista suunnittelulinjoista. Olen tehnyt markkinointia ja mainontaa suurella sydämellä jo yli 20 vuoden ajan ja nyt olen itsekin luultavimmin urani haasteellisimman ajanjakson edessä – maailmanlaajuinen kriisi syöksyy päälle lumivyöryn tavoin – takaa ja täysin odottamatta.
Lue lisää ›

Yhdessä eteenpäin - Mitä tapahtui alkushokin jälkeen?

19.3.2020 19:08:32 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen

Viimeiset kaksi viikkoa ovat olleet Harva Marketingin historian ehdottomasti mielenkiintoisimmasta päästä. Ei käy kieltäminen, etteikö kevään tapahtumien peruuttaminen olisi kova isku tapahtumamarkkinointia tekevälle toimistolle. Tämän vuoden kasvutavoitteet on voinut sellaisenaan unohtaa ja YT-ilmoitus on annettu Harvallakin. Kriisin keskellä on kuitenkin näkynyt myös valonpilkahduksia, jotka ovat voimistuneet päivä päivältä viime viikon alkushokin jälkeen. 
Lue lisää ›

En halua palata aikaan ennen koronaa

18.3.2020 11:23:39 | Kirjoittanut Jukka Hurme
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, strategia, työyhteisö, etätyö, yhteiskunta, ympäristö

Nostalgia on myrkkyä. Se kultaa muistot ja saa meidät kaipaamaan jotain, mikä ei koskaan ole ollutkaan totta. Maailma ja talous ovat tällä hetkellä enemmän tai vähemmän sekaisin, ja kaipaus asioiden palaamista normaaliksi on ymmärrettävää. Toivon kuitenkin, että maailma ei palaisi takaisin entisille raiteilleen, vaan oppisimme näiden kuukausien aikana jotain ja kasvaisimme ihmisinä, yhteisöinä ja yhteiskuntina.
Lue lisää ›

Virtuaalitapahtumissa riittää kiinnostuneita

16.3.2020 17:44:55 | Kirjoittanut Sini Toivonen
Aiheet: tapahtumamarkkinointi, tapahtumadata

Virtuaalisista tapahtumista on puhuttu pitkään, mutta niiden toteutus on vielä ollut vähäistä livetapahtumiin verrattuna. Nyt etätapahtumat rymisevät markkinaan huimaavalla tahdilla, ja me digitaalisen markkinoinnin sekä tapahtumamarkkinoinnin asiantuntijoina pursuamme ideoita ja intoa päästä toteuttamaan pitkäaikaisia visoitamme.
Lue lisää ›

Koronaepidemian vaikutukset ja tulevaisuuden suunta

14.3.2020 14:26:18 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen

Vauhdikas viikko takana ja nyt on hetki aikaa kertoa ajatuksia ja tuntoja myös oman henkilökunnan ulkopuolelle. Jo tammikuun lopulla ymmärsimme, että koronavirusepidemia tulisi leviämään myös Suomeen ja vaikuttaisi laajasti elinkeinoelämään, myös Harvaan. Nopeat liikkeet ovat näyttäviä, sanotaan. Niitä ei ole tältä viikolta puuttunut. 
Lue lisää ›

Elisa Metsälällä on pitkä kokemus henkilöstö- ja rekrytointialalta

13.3.2020 19:21:15 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Employer Branding, rekrytointimarkkinointi, työnantajamarkkinointi

Harva Marketing tytäryhtiöineen on toiminut työnantajamarkkinoinnin ja rekrytoinnin parissa kymmenien vuosien ajan. Tälläkin hetkellä Harvan palkkalistoilla on yli 400 ammattilaista. Työnantajamarkkinointipanostukset kiinnostavat useampaa yritystä. Kilpailu osaajista kovenee jatkuvasti. Ostopalveluna hankittujen tiimien ja -johtajien kysyntä on nousujohteinen ja kiinnostus kokonaisulkoistuksiin lisääntynyt. Nykyisessä terveystilanteessa ei voida riitävästi korostaa, että Harvan kanssa markkinoinnin suunnittelu ja toteutus onnistuvat täysin virtuaalisesti, kuten tähänkin asti. Olemme toimineet usealla paikkakunnalla ja virtuaalitiimeissä vuodesta 2009. Mitä mieltä Elisa Metsälä on työnantajamarkkinoinnin kehityssuunnista ja miten hän näkee, että yrityksissä voitaisiin tiivistää hr:n ja markkinoinnin yhteistyötä? Lue blogistamme! 
Lue lisää ›

Etätyöskentely vähentää tartuntojen riskiä

3.3.2020 11:16:28 | Kirjoittanut Jukka Hurme
Aiheet: Työkaluja ja teoriaa, kulttuuri, harva marketing, työyhteisö, harvalainen, etätyö, Tapamme toimia

Koronavirus on ollut helmikuun suurin puheenaihe, eikä syyttä. Epidemia on ihmishenkien menetyksen lisäksi saanut bisnesmaailman sekaisin, ja muun muassa mobiilialan suurtapahtuma Mobile World Congress Barcelonassa päätettiin perua tänä vuonna.
Lue lisää ›

Innostunut, innostuneempi, Tommi Aalto

6.2.2020 9:20:26 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: tapahtumamarkkinointi, tapahtumat, tommiaalto

Tammikuussa 2020 Harva sai riveihinsä uuden Production & Field Sales Coordinatorin, Tommi Aallon. Tommi siirtyi Harvalle Pulp Agencyn Production Coordinatorin työstä. Mikä on idearikkaan ja helposti innostuvan koordinaattorin erityisalaa? Entä mihin suuntaan tapahtuma-ala tulee kehittymään tulevina vuosina Tommin näkökulmasta?
Lue lisää ›