Somemarkkinoinnin ennusteet vuodelle 2017 - Videoita ja suoria lähetyksiä

Onko yrityksesi tietoinen some- ja digimarkkinoinnin mahdollisuuksista ja sen kehityksestä? Tämän viikon uutiskirjeessä käsittelemme somemarkkinoinnin ensi vuoden näkymiä, Instagramin markkinointityökaluja ja uutta Mannequin Challenge -someilmiötä. Tervetuloa mukaan! Somemarkkinoinnin ennusteet vuodelle 2017 - Videoita ja suoria lähetyksiä

Untitled design (9).png

Vuosi 2016 on tulossa pian päätökseen. Somemarkkinoinnin trendit muuttuvat jatkuvasti ja perässä pysyminen voi olla vaikeaa. Täten onkin hyvä tehdä katsaus ensi vuoteen jo nyt hyvissä ajoin. Mihin suuntaan somemarkkinointi on kehittymässä ja mitkä saattavat olla vuoden 2017 trendit? Jos haluat tietää, lue lisää.

Videot 

Video First. Arvioiden mukaan videon osuus sosiaalisen median sisällöistä tulee kasvamaan entuudestaan. Villimpien arvioiden mukaan kaikista sisällöistä videoiden osuus tulee olemaan muutaman vuoden sisään jopa 90 %. Uudet videomahdollisuudet auttavat yrityksiä hyödyntämään videoita somemarkkinoinnissa yhä paremmin ja paremmin. Esimerkiksi Facebookin uusi kamerakokeilu ja 360-videot antavat uusia erottumiskeinoja massasta. Pinterestin ja Instagramin uudet videomainosmahdollisuudet lähes pakottavat markkinoijia kehittämään sisältöjään perinteisistä kuvista kohti videoita. 

Live streamit

Insta Live, Facebook Live, Twitter Live... Ei ole salaisuus, että Twitter, Facebook ja Instagram pyrkivät jatkuvasti kehittämään palveluitaan yhä laajemmin kohti live-maailmaa. Facebookin mukaan live streamien lähettäjien määrä on nelinkertaistunut tämän vuoden toukokuuhun verrattuna. Samalla käyttäjien sitoutuminen live streameihin on huomattavasti korkeampi muihin päivityksiin nähden. Vuonna 2017 on oletettavaa, että myös live streamauksen mainosmahdollisuudet tulevat lisääntymään.

Virtuaalitodellisuus

Puheenaihe, joka on ollut pinnalla jo aikakausia. Vaikka virtuaalitodellisuuden hyödyntäminen somemarkkinoinnissa on vielä suhteellisen kallista, tulee se todennäköisesti silti yleistymään pikavauhtia. Varsinkin Facebook kehittää VR-ominaisuuksiaan jatkuvasti. On luonnollisesti vain ajan kysymys, kun muutkin sosiaalisen median alustat seuraavat. Varsinkin nuorten käyttäjäkunnassa virtuaalitodellisuusuudistukset saattavat mennä kuumille kiville. Tämä siis korvan taakse, jos yrityksesi haluaa olla valppaana eturintamassa mahdollisten VR-uudistusten tullessa julki. Tuleeko vuosi 2017 virtuaalitodellisuuden arkipäiväistämiselle liian pian? Se jäänee nähtäväksi!

Botit

Tekoäly, Artificial Intelligence. AI-on nyt siinä pisteessä, että sen arkipäiväistyminen on lähempänä kuin koskaan. Digitaalisten assistenttien ja automaattivastaajien aika on tullut. Facebook, WhatsApp, Twitter ja Google Allo ovat kaikki esitelleet omat bottinsa, jotka ovat kykeneväisiä auttamaan asiakkaita varausten ja asiakaspalvelutilanteiden kanssa.  

Mobiili

Vanhaa tietoa? Kyllä. Silti suuri osa yrityksistä väheksyy edelleen mobiilin merkitystä. Tutkimusten mukaan mobiililiikenne on nyt ensimmäistä kertaa maailman historiassa ylittänyt "työpöytäliikenteen". Pian on aika unohtaa käsite mobiilioptimointi - Vuonna 2017 on aika asettaa mobiili ykköseksi!

Jäänee nähtäväksi kuinka oikeassa nämä ennusteet ovat, sillä kahdessatoista sosiaalisen median kuukaudessa ehtii tapahtua tututusti paljon. Kauas emme varmasti kuitenkaan näiden ennusteiden saralla putoa. Lisää tulevaisuuden sometrendeistä voit lukea esimerkiksi täältä ja täältä.  

Lataa sosiaalisen media opas