Somen kuumimmat viikolta 12

Expressionin kuusihenkinen someryhmittymä seuraa viikoittain sosiaalisen median uusia tuulia, jotta sinun ei tarvitsisi. Aiheina tällä kertaa mm. Pinterestin promotut pinit ja vinkkejä hashtagien käyttöön Instagramissa. Muina aiheina Orkla Foodsin positiivinen Twitter-näpäytys yhtiön mainoskampanjaa rasistisesti kritisoineille sekä kootut vinkit yritysten viestintään Facebookissa.Somen_kuumimmat_viikko_12.jpg

Somen kuumimmat viikolta 12 Tee-se-itse promotut pinit laajempaan käyttöön

Pinterestin boostatuttujen pinien käyttö laajenee vihdoin. Jo puolentoista vuoden ajan osa Pinterestin yritysasiakkaista on päässyt käyttämään “promoted Pins”:ejä, eli markkinointityökalua, joka auttaa yrityksiä jakamaan sisältöä kohdennetusti potentiaalisille asiakkaille. Aluksi ominaisuus oli vain tiettyjen yritysten käytössä, mutta nyt Pinterestin blogin mukaan käyttöominaisuus on laajentanut sen koko USAn markkinoille. Tämä on erittäin positiivinen signaali myös Suomen näkökulmasta. Odotettavissa on, että tuote saadaan myös pian Euroopan markkinoille.

Facebook ei enää tue BlackBerry puhelimien käyttöjärjestelmiä

Huonoja uutisia BlackBerryn BBOS ja BlackBerry 10 käyttöjärjestelmien käyttäjille. The Fortune uutisoi, että Facebook lopettaa kyseisten käyttöjärjestelmien tukemisen. Myös Facebookin omistama WhatsApp ilmoitti jokin aika sitten lopettavansa kyseisten käyttöjärjestelmien tukemisen. BlackBerry otti uutiset suurena pettymyksenä ja takaiskuna käyttäjilleen, jotka rakastavat näitä suosituimpia ja suurimpia yhteisöpalveluita.

Miten hyödynnät hashtagejä Instagramissa?

Latergrammen blogi antaa mielenkiintoisia vinkkejä johdonmukaiseen hashtagien käyttöön, jolla saadaan sitouttamisprosentti kohtalaisen korkeisiin lukemiin. Tsekkaa myös top hashtagit eri teemoittain.

Nayttokuva_2016-03-28_kello_19.10.59.png

Vinkkejä yritysten viestintään Facebookissa

Facebook on viime aikoina uudistanut urakalla yritysten viestintämahdollisuuksia fanien ja kuluttajien kanssa. Useiden uudistusten myötä Facebook kokoaakin nyt blogissaan yhteen uusimmat viestintäominaisuudet sekä vinkkejä yrityssivustojen viestintään. Lue lisää Facebookin omasta bisnesblogista.

Orkla vastasi vihakommentteihin positiivisuuden kautta

Orkla Foods julkisti alkuvuodesta Felixin uuden mainosvideon, joka keräsi useita rasistisia kommentteja ja käyttäjät ilmaisivat aloittavansa boikotin Felixin tuotteita kohtaan. Orkla Foods otti kuitenkin reippaan positiivisen otteen ja vastasi vihamielisiin kommentteihin Twitterissä: "Ei haittaa meitä!". Twiittiä jaettiin satoja kertoja ja Orklan positiivista suhtautumista ja suoraa vastausta kehuttiin. Lisää aiheesta Talouselämän uutisessa.

Lähde: http://www.talouselama.fi/uutiset/ei-haittaa-meita-orklalta-kuitti-twitterissa-felix-mainoksen-boikottisuunnitelmille-6534577 

Lataa sosiaalisen media opas