Instagramin yritysprofiilit ja Facebookin tekoäly [Somen kuumimmat vk22]

Aiheina tällä kertaa mm. Instagramin uudet yrityksille suunnatut profiilit sekä Pinterestin päätös vaihtaa palvelun Pin it -painike Save it -painikkeeksi. Muina aiheina Facebookin kehittämä ja tekstiä ymmärtävä tekoäly, lukuja Snapchatin hurjasta kasvusta sekä pohdintaa Facebookin vallasta uutisten jakelukanavana.

Somen_kuumimmat_viikko_22.jpg
Instagramin yritysprofiilit ja Facebookin tekoäly [Somen kuumimmat vk22]

Instagramiin tulossa omat profiilit yrityksille

Instagram kertoo blogissaan uusista työkaluista ja ominaisuuksista, jotka on kehitetty vastaamaan yritysten tarpeita palvelun hyödyntämisessä bisneksen teossa. Uusina ominaisuuksina yhtiö kertoo yrityksille suunnatuista yritysprofiileista, joiden kautta kuluttajat pystyvät helpommin ottamaan yhteyttä yritykseen. Instagram kertoo blogissaan myös uusista analytiikkatyökaluista ja mahdollisuudesta muuttaa Instagram-päivitykset maksetuiksi mainoksista. Ominaisuudet avautuvat yritysprofiilin luotua, mutta ovat toistaiseksi käytössä vain Yhdysvalloissa, Australiassa ja Uudessa-Seelannissa.

Pinterest esittelee Save it -napin 

Pinterestin käyttäjäkunta on yhä enemmän USA:n ulkopuolella, kertoo Pinterestin business blogi. Tästä johtuen Pinterest on tehnyt ison brändillisen muutoksen, vaihtaen tutun Pin it -napin Save it -napiksi. Tutkimusten mukaan kansainvälinen yleisö ei ole ymmärtänyt täysin mitä "Pin it" tarkoittaa ja muutoksen jälkeen tallennettujen sivujen määrä on lisääntynyt huomattavasti. Tämä on tietenkin loistava uutinen sisällöntuottajille! Muutos on täysin kosmeettinen eli Save it -nappi toimii tuttuun vanhaan tapaan. Jos yrityksenne nettisivut käyttää apuna Pinterestin widgetiä, nyt on hyvä aika tarkistaa, että päivitys uuteen muotoon on tapahtunut automaattisesti. Jos päivitys ei ole toteutunut sen voi tehdä myös manuaalisesti tämän linkin avulla.

Lähde: Pinterest Blog: https://business.pinterest.com/en/blog/introducing-save-button-world 

Snapchat ylitti Twitterin päivittäisissä käyttäjissä

Vain neljä vuotta vanha yhteisöpalvelu Snapchat jatkaa hurjaa kasvuaan. Bloomberg uutisoi viime viikolla Snapchatin ylittäneen vuonna 2006 perustetun Twitterin palvelun päivittäisten käyttäjien määrässä. Snapchatillä on nyt yli 150 miljoonaa päivittäistä käyttäjää siinä missä Twitterin sama lukema jää alle 140 miljoonan käyttäjän.

44% amerikkalaisista saa uutisensa Facebookista

Facebookin voima saattaa välillä pelottaa, kun sitä alkaa tarkastelemaan numeroina. Forbes uutisoi viime viikolla, että jopa 44% amerikkalaisista ilmoittaa saavansa uutisensa Facebookista. Minkä tahansa yhden uutislähteen varaan nojaaminen on aina huono idea, ja Facebookin valta uutisten näyttämisessä valtaisille käyttäjämassoilleen onkin kyseenalaistettu jo muutamaan otteeseen. Facebookia on esimerkiksi syytetty konservatiivisten uutisten sensuroimisesta. Facebook ei toki ole ainut kanava, josta uutisia nykyään luetaan. Myös muut somekanavat, kuten Twitter ja Reddit, ovat suosittuja kanavia uutisten seuraamiseen.

Facebookin uusi tekoäly haastaa ihmisen ymmärryksen

Facebookin kasvua somen kuninkaana tukevat yhtiön jatkuvat kehitysprojektit. Tällä kertaa yhtiö uutisoi kehittämästään uudesta tekoälystä, joka pystyy ymmärtämään käyttäjien kirjoittamaa tekstiä pelottavan hyvin. Facebook pyrkii tekoälyn kehittämisellä ymmärtämään yhä paremmin käyttäjiään ja analysoimaan valtavien keskustelumassojen sävyä ja sisältöä. Asiasta uutisoi Forbes.

 

 

Lataa sosiaalisen media opas