Pinterestin vaikutukset offline-myyntiin ja Facebookin 360-kuvat [Somen kuumimmat vk23]

Aiheina tällä kertaa mm. Pinterestin vaikutukset offline-myyntiin ja Facebookin valloittavat videokommentit. Muina aiheina Snapchatin uusi etusivu, Tinderin uusi ikärajoitus sekä hieman surkuhupaisa tosielämän case siitä, kuinka yritys voi mokata täysin Facebookissa.

Somen_kuumimmat_viikko_23.jpg
Pinterestin vaikutukset offline-myyntiin ja Facebookin 360-kuvat [Somen kuumimmat vk23]

Facebookiin kaivatut videovastaukset

Videot valtaavat hurjaa vauhtia eri medioita ja somekanavia, ja nyt ne tekevät taas uuden aluevaltauksen Facebookissa. Palvelun käyttäjät ovat aikaisemmin voineet kommentoida päivityksiä ja vastata niissä oleviin kommentteihin vain tekstitse tai kuvin, mutta uudistus mahdollistaa nyt myös videomuotoiset kommentit. Mikä olisikaan iloisempi uutinen, kuin pystyä vastaamaan ystävän jakamaan kissavideoon omalla kissavideolla! Asiasta uutisoi muun muassa Digital Trends.

Snapchatissä uusi etusivu

Snapchat uusi etusivunsa niin että Discover-osiossa näkyy kuva ja otsikko uutisesta pelkän julkaisijan logon sijaan. Tavoitteena on lisätä julkaisijoiden sisällön lukukertoja ja sitä kautta tehdä Snapchatista kiinnostavampi julkaisijoille. Asiasta uutisoi Techcrunch

 

Pinterest ja Oracle Data Cloud yhteistyössä

Pinterestin promotut pinit ovat jo saavuttaneet todistetusti hurjia tuloksia online-myynnissä, mutta markkinoinnin todellinen merkitys offline-ostoksiin on ollut mahdoton selvittää. AdvertisigAgen artikkelin mukaan Oracle hyödynsi DataLogix-teknologiaansa ja selvitti vuoden 2015-2016 Q4:n välisenä aikana 29 tuotekampanjan avulla myymälöissä tapahtuvaa myyntiä.

Tutkimuksen tulokset olivat huikeat: promotut pinit ovat viisi kertaa oleellisempi osa kivijalkaliikemyyntiä per mainosnäyttö verrattuna Oraclen muihin tutkimiin sosiaalisen median ja online kampanjoihin. Tutkimustulosten saavuttaminen oli erittäin tärkeää Pinterestille sillä 55% prosenttia heidän käyttäjistään käyttää Pinterestiä tuotteiden etsintään. Tähän asti heidän on kuitenkin ollut mahdotonta todistaa Pinterestin mainosmyynnin tehokkuutta myös offline-myynnissä.

Nyt jaat ja katselet helposti 360-kuvia Facebookissa

Hyviä uutisia 360-kuvien ja -videoiden ystäville. Facebook ilmoittaa blogissaan kehittäneensä toiminnon, jolla käyttäjät voivat helposti jakaa ja katsella 360-kuvia. Käyttäjä voi ottaa puhelimellaan kuvan joko panorama-toimintoa tai erillistä 360-kuva- tai -kamerasovellusta käyttäen, ladata sen normaalisti Facebookiin ja Facebook mahdollistaa automaattisesti kompassi-ikonista tunnistettavan toiminnon, jolla muut käyttäjät tunnistavat 360-kuvat uutisvirrasta ja pystyvät helposti katselemaan 360-näkymää kuvasta sitä liikuttamalla. Lisää aiheesta ja ohjeita 360-toiminnon käyttämiseen Facebookin blogiuutisessa.

Lähde Facebook Blog: http://newsroom.fb.com/news/2016/06/introducing-360-photos-on-facebook/

Tinder muuttuu K18-palveluksi

Tinder on tähän asti sallinut 13-17-vuotiaiden käyttää sovellustaan, joskin he ovat voineet saada matcheja vain omasta ikäryhmästään. Nyt Tinder pyrkii parantamaan turvallisuuttaan tekemällä sovelluksesta kielletyn alle 18-vuotiailta. Muutos tulee voimaan jo ensi viikolla, mutta Tinder ei ole vielä kertonut, miten se toteutetaan. Uudistuksesta kertoi Nyt-lehti

Case: kuinka mokata täysin Facebookissa yrityksenä

Utahilainen vuokrataloyhtiö päätti hyödyntää Facebookia toiminnassaan, mutta pieleenhän se meni. Yritys ei selvästikään ollut perillä siitä, mitä yritykset voivat ja saavat tehdä Facebookissa. Yritys päättikin jo vuokrausehdoissaan velvoittaa asukkaansa tykkäämään yrityksen sivuista viiden päivän sisään, ja negatiivisen palautteen antaminen yrityksestä heidän Facebook-sivulla kiellettiin. Eikä tässä vielä kaikki, yritys vaati saavansa oikeutta julkaista kuvia vuokralaisistaan ja heidän vieraistaan Facebook-sivuilleen. Ei mennyt kauaakaan, kun sivusto täyttyi negatiivisista palautteista ja Facebook sulki sivun. Tapaus huomioitiin myös paikallisella TV-kanavalla, jonka jälkeen se levisi ilmiönä myös muualle internettiin. Surkuhupaisa, mutta tosielämän varoittava esimerkki siitä, mitä yrityksen kannattaa ja ei kannata somessa tehdä. Asiasta uutisoi the Verge.

Lataa sosiaalisen media opas