Pinterest visioi sisällönkulutuksen tulevaisuutta [Somen kuumimmat vk 36]

Tällä viikolla pohdimme muun muassa Instagramia muotialan mullistaneena kanavana sekä uppoudumme Pinterestin visioihin siitä, miten käyttäjät tulevat kuluttamaan sisältöä tulevaisuudessa. Lisäksi kerromme Messengerin uusista Instant videoista sekä Facebookin päivittämistä kohdistustyökaluista, jotka tulevat ilahduttamaan kaikkia uusille markkinoille tähtääviä yrityksiä.

Somen kuumimmat viikolta 36

Pinterest visioi sisällönkulutuksen tulevaisuutta [Somen kuumimmat vk 36] Pinterest visioi sisällönkäyttöä kanavan sisällä

Olemme useasti kertoneet Pinterestin vahvasta suuntautumisesta videoihin. Pinterestin Tim Kendall visioi AdAgan haastattelussa, että muutaman vuoden päästä julkaisijat eivät välttämättä enää yritäkään saada ihmisiä omalle sivulleen sisältöään katsomaan, vaan ovat avoimempia sisällön kuluttamiselle suoraan kanavassa. Pinteresthän mahdollistaa myös ostamisen suoraan kanavassaan Buyable Pinsien avulla.

Twitter pyristelee perässä uudistuksiensa avulla

Twitter on julkaissut jälleen seuraavan merkittävän uudistuksensa. Tähänastiset päivitykset ja uudistukset ovat kuitenkin jääneet muiden sosiaalisen median palveluiden kehitysvauhdin jalkoihin. Useat Twitterin käyttäjät ovatkin jo aikapäiviä sitten siirtyneet muihin kattavempiin palveluihin. Twitter yrittää yhä kuitenkin kunnioitettavasti pysyä perässä: suoraviestit ovat nyt mahdollisia. Uudistus on askel kohti jo Facebook Messengerin ja Whatsapin lanseeramia suoraviestitoimintoja, jossa käyttäjillä on mahdollisuus lähettää suoria viestejä toisille käyttäjille.

Uudistuksessa käyttäjät voivat lähettää toisille tileille privaatisti viestejä ilman rajoitteita. Twitter onkin nyt joustanut 140 merkin viestirajoissaan. Twitterin mukaan uudistuksen tavoitteena on nostattaa Twitteriä myös tehokkaana asiakaspalvelukanavana. Uudistuksen myötä käyttäjillä on myös mahdollisuus nähdä onko lähetetyn viestin vastaanottaja nähnyt ja lukenut sen. Toiminto on mahdollisuus kuitenkin kytkeä pois päältä. Twitterin suoraviestiuudistus on otettu lämpimästi vastaan, vaikka useissa kanavissa kyseinen toiminto on ollut jo jonkin aikaa arkipäivää. Asiasta uutisoi Social Media Today.

Messengeriin Instant-videot värittämään keskusteluita

Juuri kun ajattelit, että Messengerissä olisi jo kaikki mahdolliset käyttäjää viihdyttävät, hyödyttävät ja koukuttavat ominaisuudet, vetäisee Facebook jälleen uuden kortin hatustaan. Tällä kertaa yhtiö kertoo blogissaan uudesta Instant-video-ominaisuudesta, jonka avulla käyttäjät voivat kesken Messenger-keskustelun napauttaa chatin yhteyteen avautuvan videokuvan päälle ja jatkaa viestien kirjoittelua videokuvaa samalla katsellen. Ominaisuus vaatii toimiakseen molemmilta keskustelun osapuolilta Messengerin uusimman päivityksen ja joko iOS- tai Android- käyttöjärjestelmän.

Lähde: http://newsroom.fb.com/news/2016/09/bring-your-messenger-conversations-to-life-with-instant-video/

Instagram tuli ja muutti muodin maailman

Muoti ja siihen liittyvä keskustelu ovat läpi historian keskittyneet muotiviikkojen ja yksittäisten tapahtumien ympärille. Instagram on kuitenkin viime vuosina mullistanut muodin maailman tarjoamalla alan seuraajille ja muotiyhteisöille alustan seurata, jakaa, etsiä ja inspiroitua muodista, trendeistä ja muodin suunnannäyttäjistä - 24/7. Instagram on tutkimusten mukaan myös merkittävä kanava käyttäjilleen etsiä ja löytää uusia brändejä ja tuotteita. Lontoon ja Pariisin muotiviikkojen ollessa ovella yhtiö julkaisikin tutkimuksen, jossa sukelletaan tarkemmin Instagramin muotiyhteisöjen ja muodin seuraajien käyttäytymiseen sekä Instagramissa kulutettavaan muotisisältöön ja sen vaikutuksiin uusille ja vanhoille brändeille. Lisää aiheesta Facebookin bisnesblogissa.

Facebook päivitti mainostensa kohdistustyökaluja 

Iloisia uutisia yrityksille, jotka toimivat globaaleilla markkinoilla tai tähtäävät uusille markkinoille. Facebook päivitti lookalike-audience -kohdistustyökalujaan siten, että yritykset pystyvät nyt luomaan mainoksilleen kohderyhmiä uusiin maihin, jotka vastaavat yrityksen olemassa olevia kohderyhmiä kotimaassaan. Aikaisemmin mainostaminen uusissa maissa on vaatinut kohdistamisen tekemistä manuaalisesti, nyt Facebook tekee työn mainostajien puolesta. Lisää aiheesta ja Facebookin mainostyökalujen kehittämisestä voit lukea Digital Trendsin uutisesta.

Somella pärjää Cannesissakin

Markkinointi&Mainonta-lehti uutisoi, että sosiaalinen media on yhä useammin Cannes Lions -kilpailussa menestyvien kampanjoiden keskiössä. Viime kesän festivaaleilla palkituista 636 kampanjasta 66 prosenttia hyödynsi sosiaalista mediaa keskeisenä osana kampanjaa. Menestyneiden kampanjoiden joukossa oli eniten sellaisia, joissa some-osallistuminen jollain tavalla auttoi toisia tai hyödytti jotain apua tarvitsevaa tahoa.

Nayttokuva_2016-09-12_kello_22.49.52-1.png