Innostunut, innostuneempi, Tommi Aalto

Tammikuussa 2020 Harva sai riveihinsä uuden Production & Field Sales Coordinatorin, Tommi Aallon. Tommi siirtyi Harvalle Pulp Agencyn Production Coordinatorin työstä. Mikä on idearikkaan ja helposti innostuvan koordinaattorin erityisalaa? Entä mihin suuntaan tapahtuma-ala tulee kehittymään tulevina vuosina Tommin näkökulmasta?

Innostunut, innostuneempi, Tommi Aalto

Tervetuloa Harvan kasvavaan perheeseen Tommi Aalto!

1. Kerro hieman taustoistasi?

Olen työskennellyt erilaisissa tehtävissä tieto- ja viestintäteknologia-alalla noin 12 vuotta 2006-2018 välisenä aikana. Ymmärrys teknologiasta, sen luomista mahdollisuuksista ja mahdollisista uhista alati muuttuvassa maailmassa ovat kovinta osaamistani. Työssäni olen oppinut henkilöstöhallinnan ja henkilöstöjohtamisen taitoja tosielämän tilanteissa.

Vuodet 2006-2011 työskentelin erilaisissa B2C-myynnin, B2B-tilaus- ja toimituspuolen tehtävissä Elisa Oyj:ssä. 2012-2018 välisenä aikana työskentelin Telia Finland Oyj:ssä, ensin B2C- myyntineuvottelijana, sitten Retail Marketing Specialistina, osallistuen henkilöstön kouluttamiseen ja myymälöiden suunnitteluun Telian Portfolio- ja Development-tiimin kanssa.

Pidin noin vuoden tauon työelämästä 2007-2008 ja tein maailmanympärimatkan. Tuona aikana opin katsomaan maailmaan avoimin mielin ja näkemään mahdollisuuksia siellä missä muut näkevät mahdottomuuksia. Palasin Suomeen täynnä ideoita ja ajatuksissani pyöri erilaisten kauppakeskustapahtumien tekeminen Suomessa.

Vuonna 2018 tartuin tilaisuuteen ja aloitin Pulp Agency Oy:ssä Production Coordinaatorina ja pääsin työskentelemään erilaisten tapahtumien ja tuotantojen parissa.

2. Miten sinä ja Harva Marketing kohtasitte?

Tutustuin Harvaan edellisen työni kautta. Minulla oli Harva Marketingista mielikuva dynaamisena yhtiönä, jolla on monin paikoin kilpailijoitaan monipuolisempi palvelutarjooma. Myöhemmin tämä mielikuva sai konkreettista näyttöä kilpaillessamme samoista asiakkaista.

Kun Harvalla aukesi uusi tehtävä, päätin jälleen kerran tarttua tilaisuuteen. Päätös hakea tehtävään oli looginen ja selkeä askel eteenpäin oman urakehitykseni kannalta. Aiempi osaamiseni nousi edukseni, ja yhteistuumin päätimme aloittaa molempia osapuolia rikastuttavan työsuhteen.

3. Mikä sai sinut siirtymään kokonaisvaltaisen markkinoinnin pariin F2F-tiimiin? 

Halu päästä tekemään vaikuttavia tuotantoja ja ihmisiä ilahduttavia elämyksiä. Tilaisuus oppia uusia taitoja ja kasvaa myös ihmisenä työn ohessa. Mahdollisuus työskennellä tiiminä upeiden ihmisten kanssa ja nähdä oma kädenjälki onnistuneissa tuotannossa.

4. Mitä oppeja aiot tuoda tapahtumamuotoiluun aiemmasta työstäsi?

Tuon mukanani kokemukseni ja osaamiseni tiimien ohjaamisesta. Pulp Agencylta tarttui mukaan myös ymmärrys siitä, kuinka tärkeää on luoda ja ylläpitää hyviä suhteita promoottoreihin, erityisesti F2F-kentällä. Pyrkimykseni on kehittää Harvan nykyisiä käytäntöjä eteenpäin siellä, missä koen sille tarvetta.

5. Mihin suuntaan tapahtuma-ala kehittyy Suomessa?

Uskon, että luovat ratkaisut ja uudenlaiset innovaatiot, joita näemme jo nyt maailmalla, tulevat yleistymään nopeasti myös Suomessa. Tulevaisuudessa tulemme näkemään ja tekemään entistä hienompia ja näyttävämpiä ratkaisuja, jotka innostavat ja nostavat tekemisen aivan uudelle tasolle. Mielipiteeni on, että kun uskallamme olla luovia ja rohkeasti kokeilla uusia asioita, kynnys järjestää erilaisia tapahtumia madaltuu.

6.Millaisia haasteita markkinoijat kohtaavat tapahtumissaan? Miten niitä taklataan?

Työn murros pakottaa meidät ajattelemaan monet vanhat työelämän lainalaisuudet uusiksi. Nopeasti vaihtuvat asiakkaiden ja promoottoreiden odotukset F2F-keikkataloudessa edellyttävät joustavan työvoiman tehokasta hallintaa. Tällä varmistetaan se, että projektit toteutuvat aikataulussa ja työntekijät ovat oikeassa paikoissa oikeaan aikaan.

Yhtenä suurimmista haasteista pidän työntekijöiden sitouttamista ja riittävän motivaation löytämistä. Erityisesti nuoremmat sukupolvet vaativat enemmän joustavuutta, kehitysmahdollisuuksia, ja suurempaa työn merkityksen ja tarkoituksen tunnetta, kuin mitä vanhemmat tekijät ovat tottuneet vaatimaan. Siksi, erityisesti F2F-kentällä on kriittistä pystyä vastaamaan monisukupolvisen työvoiman tarpeisiin ja hallintaan mahdollisimman tehokkaasti. Harvalla on yli 15-vuotinen historia vastuullisena työnantajana, joten tuon tähän pakkaan ilomielin oman osaamiseni ja kokemukseni. 

7. Kerro ensimmäisestä viikostasi?

Minut on otettu todella hyvin vastaan heti ensimmäisestä päivästä alkaen, ja oikeastaan kaikkien kanssa on heti löytynyt yhteistä jutun juurta. Tämä yllätti iloisesti. Jo nyt tuntuu siltä, että olisin tuntenut porukan jo pidempään.

Pääsin myös heti rakastamaani asiakastyöhön ja tutustumaan kollegoiden osaamiseen. Harvassa on huippuosaajia!

8. Miksi juuri Harva Marketing?

Harva on dynaamisuudellaan kilpailijoista erottuva yritys. Harvalla pääsee työskentelemään mielenkiintoisten asiakkaiden kanssa, ja tärkeimpänä; Harva haluaa jatkuvasti oppia uutta ja kehittyä, niin yhtiönä kuin työnantajankin. Näiden syiden vuoksi takia Harva Marketing oli itselleni täysin looginen valinta.

Harvalla vakuutti myös tekemisen taso, ja jo olemassa olevat asiakkaat, jotka houkuttelevat myös uusia asiakkaita ja työntekijöitä. Yritys on kovassa kasvuvauhdissa ja on mielenkiintoista päästä osaksi sen kasvutarinaa.

9. Mitä erityisosaamista aiot hyödyntää Harvan tapahtumamuotoilun kehittämisessä?

Tuntemukseni ICT-alalta ja F2F-tiimien johtamistaitoja. Mutta erityisesti aion käyttää hyödykseni luovaa ja analyyttista luonteeltani, jotta voin tunnistaa mahdollisia kipukohtia eri prosesseissa. Näin niistä saadaan suoraviivaisempia ja tehokkaampia, ja kokonaisuus vahvistuu.

10. Minkälaisten projektien kanssa sinä pystyt auttamaan?

Vahvuuteni on se, että pystyn auttamaan ja työskentelemään monipuolisesti erilaisten tapahtumien parissa. Osaamiseni piiriin kuuluu F2F-kentällä tuotantojen koordinointi, asiakasyhteyksien ylläpitäminen ja uusien luominen. Mutta olen myös tullut Harvalle oppimaan, enkä pelkää tarttua uusiin haasteisiin.

 

tommi aalto_valmisTommi Aalto, Production & Field Sales Coordinatorin

Mielipiteeni on, että kun uskallamme olla luovia ja rohkeasti kokeilla uusia asioita, kynnys järjestää erilaisia tapahtumia madaltuu.

 

Ps. Ohessa Harvan blogikirjoitus siitä, millaisilla arvoilla houkuttelemme menestyjiä kasvavaan joukkoomme.

Varaa 30 minuutin maksuton markkinointikonsultaatio  Saat vinkkejä ja ideoita yrityksesi markkinointiin. Varaa juttutuokio