Harva Marketing Blogi | Analytiikka

Kampanjan tuloksellisuuden seuranta UTM-tagien avulla

7.5.2018 7:17:06 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Analytiikka

Tässä blogissa käymme läpi markkinointikampanjan tagityksen perusteita. Vaikka aihe voi kuulostaa monelle todella tekniseltä, on sen ymmärtäminen todella tärkeää, olit sitten markkinoinnin toteuttaja tai päättävässä asemassa. 
Lue lisää ›

Tehoa konversio-optimointiin - Hotjar verkkoanalytiikan työkaluna

13.2.2018 10:56:44 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Analytiikka, Verkkosivut

Verkkosivut ja niiden ylläpito ovat yritykselle usein suuri taloudellinen panostus. Onneksi toimivat kotisivut maksavat itsensä nopeasti takaisin, ja usein vielä paljon enemmänkin. Miten sitten varmistaa verkkosivujen toimivuus yrityksen markkinoinnin kivijalkana, joka todella tuottaa lisää myyntiä?
Lue lisää ›

5 vinkkiä Google Analyticsin käyttöön

15.1.2018 9:31:00 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Analytiikka, Verkkosivut

Kirjoitimme aikaisemmassa blogikirjoituksessamme keinoista, joilla saat verkkosivusi tuottamaan mitattavia tuloksia. Kerroimme kuinka tärkeää on asettaa määrällinen tavoite, sitoutua asettamaasi tavoitteeseen ja ymmärtää oma lähtötilanteesi. Nyt jatkamme aiheesta ja paneudumme varsinaiseen web-analytiikkaan sekä markkinoiden käytettävimpään ja monipuolisimpaan web-analytiikan työkaluun: Google Analyticsiin.
Lue lisää ›

Tavoitteiden määrittäminen Google Analyticsiin - Ohjeet menestyksen mittaamiseen

22.9.2017 9:55:46 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Analytiikka, Verkkosivut

Olet asentanut Google Analyticsin verkkosivuillesi ja olet päässyt mukavasti seuraamaan verkkosivuvierailijoidesi määrää, sivujen näyttökertoja ja poistumisprosentteja. Olet nyt saanut selville mistä lähteistä vierailijasi saapuvat verkkosivuillesi, missä he vierailevat ja kauan he sivuilla viettävät aikaa. Hienoa! Mutta mitä tämä oikeasti merkitsee liiketoiminnallesi? Ikävä kyllä ei vielä juurikaan mitään. Jos verkkosivusi on tehokeino, joka on luotu tuottamaan liikevoittoa yrityksellesi, on sinun elintärkeää saada tietää, miten verkkosivukävijäsi tuovat oikeasti arvoa yrityksellesi. Mutta miten? Oikea vastaus on: asettamalla ja määrittämällä tavoitteet Google Analytics -tilillesi. Lue lisää ja näytämme miten. 
Lue lisää ›

Kenttätutkimukset omnichannel-maailmassa

11.8.2017 12:14:12 | Kirjoittanut Tero Ylönen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Analytiikka

Data-hype kasvaa edelleen ja yhä useampi asiantuntija toitottaa, kuinka helppoa on mitata kaikkea, generoida liidejä automaattisesti ja kuinka loistavia työkaluja kuhunkin tarpeeseen liittyy. Markkinoinnin automaatio hoitaa sinunkin työsi hetken päästä. Datan hyödyntämisen potentiaali on ymmärretty. Se, miten kerättyä dataa pitäisi käyttää ja mikä lopulta on olennaista, on kuitenkin vähän hakusessa. 
Lue lisää ›

Mittaa markkinoinnin tehokkuus kampanjatagien avulla

22.3.2017 22:51:26 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Analytiikka, Kampanjat

Tarkoituksemme on johdattaa sinut askel askeleelta parametrien ja avainsanojen ytimeen. Mitä ne ovat? Miksi tarvitsemme niitä, ja kuinka pystymme käyttämään niitä? Viime viikolla toimme esille promootion monet kasvot; verkon ja kasvokkain kohtaamisten tärkeyden osana promootiota, sekä promootion tulosten mittaamisen jalon taidon. Tämä artikkeli on tarkoitettu step by step -tyyppiseksi  ohjenuoraksi, jossa käsittelemme sitä, kuinka yksityiskohtaisella tasolla markkinoinnin mittaaminen voidaan toteuttaa verkossa ja näin seurata eri kampanjoiden ja promootioiden tuottamia tuloksia.
Lue lisää ›

Perusteet haltuun: seuraa sivustosi liikennettä

17.2.2017 19:38:31 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Analytiikka, Verkkosivut

Kirjoitimme aikaisemmin keinoista, joilla saat verkkosivusi tuottamaan mitattavia tuloksia. Kerroimme kuinka tärkeää on asettaa määrällinen tavoite, sitoutua asettamaasi tavoitteeseen ja ymmärtää oma lähtötilanteesi - mistä kävijäsi tulevat, miksi he poistuvat ja ennen kaikkea miten voit mitata sivujesi käyttökokemusta ja käyttäjätason dataa. Nyt jatkamme aiheesta ja kysymme: tiedätkö kuka käy verkkosivuillasi?
Lue lisää ›

Mikä on Facebook-pikseli ja mitä sillä voi tehdä?

14.12.2016 14:05:45 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Sosiaalinen media, Analytiikka, Digitaalinen Markkinointi

Facebookin pikseli on sivustolle asennettava seurantakoodi, jonka avulla kerätään tietoa verkkosivun kävijöistä hyödynnettäväksi Facebook mainonnassa.
Lue lisää ›

Viisi askelta tehokkaaseen kampanjaan

29.11.2016 23:19:49 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Analytiikka, Sosiaalinen media, Kampanjat

 Onnistunut kampanja on monen asian summa, liian monella tekeminen on kuitenkin erillisiä toimenpiteitä ripoteltuna sinne tänne. Käymme nyt läpi viisi tärkeintä elementtiä onnistuneen kampanjan toteutuksessa.
Lue lisää ›

Näin otat kaikki tehot irti Google Analyticsista

8.11.2016 7:12:00 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Analytiikka, Verkkosivut

Yli puolet kaikista verkkosivuista käyttävät Google Analyticsia, tehden siitä maailman suosituimman analytiikka työkalun 80% markkinaosuudella. Eikä ihme, koska se on ilmainen ja hyvin helppo asentaa sivustolle. Perusasennuksen jälkeen työkalusta voidaan seurata mm. kävijämääriä, liikenteen lähteitä, sivuilta käytettyä aikaa ja poistumisia. Moni tyytyy tähän tietoon, eikä sivuilta mitata esimerkiksi vierailijoiden konversiota eri liiketoiminnalle tärkeisiin aktivointeihin. Vaikka työkalu on ilmainen, sillä voidaan mitata melkeinpä mitä vain numeraalista dataa. Käymme nyt läpi tärkeimmät toiminnot, jotka kannattaa kytkeä päällä heti asennuksen yhteydessä.
Lue lisää ›