Harva Marketing Blogi | Caset ja palvelut

Miksi visuaalinen ilme on pk-yritykselle tärkeä kilpailutekijä?

20.10.2017 13:32:54 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Caset ja palvelut, brändi, markkinointi-ja-myyntimateriaalit, materiaalit

Juttelimme ystäväni kanssa auton ostamisesta. Hän kuvaili Autotalo Leppiniemeä Suomen tyylikkäimmäksi ja aktiivisimmin palvelevaksi autokaupaksi. Tunnen Tampereen Asentajankadulla ahkeroivan Kimmon, joten ymmärrän ystäväni kommentit. Perusuteliaana luonteena halusin tietää, mikä tekee autokauppiaasta tyylikkään.
Lue lisää ›

Kaikkikanavainen markkinointi onnistuu myös pienyrityksessä – siihen tarvitaan vain enemmän luovuutta!

6.7.2017 12:54:22 | Kirjoittanut Vieras
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, Caset ja palvelut

Marraskuussa 2015 kävin Jyväskylän Ammattikorkeakoulun Tiimiakatemian kolmatta vuosikurssia ja oli aika aloittaa opinnäytetyö. Tiimiakatemialla me toteutamme opiskelut käytännön projekteina omissa osuuskunnissamme, joten opinnäytetyö oli oikeastaan ainut teoreettinen työ mitä opiskelujemme aikana ”jouduimme” tekemään. Näin alusta asti opinnäytetyön haasteena, jonka avulla voisin syventää teoriatietoani liittyen markkinointiin. Koska minulle oli tärkeää päästä työstämään sellaista aihetta, jota ei ollut vielä koluttu läpikotaisin, päätin että ajankohtaisimman aiheen saisin hakemalla inspiraatiota jostakin markkinointitoimistosta. Päädyin juttusille Päivi Salmisen kanssa, joka oli silloisen Expressionin toimitusjohtaja, ennen kuin Expressionin liiketoiminnasta tuli osa Harva Marketingia. Päivi ehdotti aiheekseni omnichannel-markkinointia, joka ei vielä silloin sanonut minulle terminä yhtään mitään.
Lue lisää ›

Konseptin salaisuus - Näin rakennat tuloksellisen kampanjan

26.1.2017 14:47:39 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Caset ja palvelut, Sisältömarkkinointi, Ideoita ja näkemyksiä, Kampanjat, konsepti

Markkinointisuunnittelussa käytetään sanaa konsepti mitä moninaisimmissa asiayhteyksissä. Kiistellään onko konsepti sama asia kun kampanja tai sisältösuunnitelma. Voiko minimaalisen pienellä markkinointikampanjalla olla konsepti vai pitäisikö edes olla?
Lue lisää ›

Miksi visuaalinen ilme on pk-yrityksen tärkeä kilpailutekijä?

30.10.2015 9:30:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Caset ja palvelut

Juttelimme ystäväni kanssa auton ostamisesta, jolloin tuli puheeksi myös asiakkaamme Autotalo Leppiniemi. Ystäväni kuvaili Leppiniemeä Suomen tyylikkäimmäksi ja aktiivisimmin palvelevaksi autokaupaksi. Tunnen Keskusojankadulla ahkeroivat Kimmon ja Janin joten ymmärrän ystäväni kommentit. Perusuteliaana luonteena halusin tietää, mikä tekee autokauppiaasta tyylikkään? 
Lue lisää ›

Tämä tarina ei ole cool, se on Hypercool

11.10.2015 22:35:16 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Caset ja palvelut

Tiedättekö sen tunteen, kun joku tulee luoksesi niin innoissaan jostain asiasta, ettei hän meinaa pysyä tuolillaan? Tällainen ihminen tärisee ilosta ja innostuksesta, kun hän esittelee ideaansa. Silmät tuikkivät ja tekemisessä on energiaa. Hän on yhtä aikaa ylpeä omasta työstään, mutta ymmärtää myös kuinka paljon tekemistä on vielä edessä. Tällainen ihminen on mielestäni hypercool tyyppi. 
Lue lisää ›

Expression auttaa myös Koneet Kiertoon

30.9.2015 19:53:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Caset ja palvelut

Olipa kerran organisaatio, jolla oli tuore, vihreä liiketoiminta-ajatus. Koska elektroniikkajätettä on maailma täysi, päättivät ¨pirkanmaalaiset Paul Brown, Eero Lähde ja Oskari Lähde kaivaa vanhat tietokoneet yritysten ja yksityisten varastoista ja kaappeja täyttämästä, korjata ne ja asentaa niihin Linux-käyttöjärjestelmän. Tämän jälkeen koneet menevät myyntiin verkkokauppaan ja Itsenäisyydenkadun myymälään.
Lue lisää ›

Some + promo kasvavan ketjun avajaistempauksena

28.9.2015 8:00:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Caset ja palvelut

Oral Hammaslääkärit on nopeasti kasvava hammaslääkäriketju. Oral avasi elokuussa 2015 Kauppakeskus Kaaressa uuden toimipisteensä, mitä varten me Expressionistit suunnittelimme ja toteutimme kaikkikanavaisen avajaiskonseptin. Lanseerausmarkkinointi yhdisti näyttävän kauppakeskuspromon ja paikallisesti kohdistetun taktisen somenoston. Koska Oral Hammaslääkärit  avajaisia on runsaasti, pitää lanseerauspromootiot olla paitsi tehokkaita myös kustannustehokkaita. Toteutus jatkoi aiemmin keväällä toteuttamaamme raikasta ja hyväntuulista Hymykiertue-teemaa, vaikkei ollutkaan identtinen kokonaisuus sen kanssa.
Lue lisää ›

Poleranking - Uutissivusta maailman suosituimmaksi lajiyhteisöksi

2.9.2015 13:30:19 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Benchmarkit, Caset ja palvelut, Sosiaalinen media

2010-luvun alussa tankotanssin suosio räjähti maailmanlaajuisesti. Laji tuli monissa maissa koko kansan tietoisuuteen mm. television Talent-kilpailuista ja nuoret naiset (ja miehetkin) jonottivat tankotanssitunneille. Kansainvälisiä tankotanssikilpailuja putkahteli sinne ja tänne, maailmanmestaruuskisojakin usealtakin taholta. Kilpailujen tuloksia oli vain mahdoton löytää mistään, ellei itse henkilökohtaisesti sattunut olemaan paikalla tai tuntemaan jotain kisaajista. Poleranking-Facebook-sivu perustettiin alunperin 2011 vastaamaan tähän ongelmaan: Yksinkertaisesti kertomaan tankotanssimaailman kuulumisia kiinnostuneille.
Lue lisää ›

Expression Baltics Oü toimii Virossa, Latviassa ja Liettuassa

15.8.2015 0:36:00 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Caset ja palvelut

Tansanian tytäryhtiöstämme on kirjoitettu blogissamme useasti, mutta tiesitkö, että Expression laajensi vuonna 2014 myös Baltian markkinoille? Yritys perustettiin suomalaisille tuttuun Tallinnaan, josta on tullut varsin kiinnostava kasvualusta luovan alan toimijoille. Expression Baltics Oü on siis rekisteröity Viroon, mutta palvelee koko Baltian markkinoita niin Virossa, Latviassa kuin Liettuassakin.
Lue lisää ›

Purjeet ylös - huomenna mennään Naantaliin videokuvaamaan

1.7.2015 22:16:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Caset ja palvelut

Tämä blogijuttu aloittaa blogisarjan, missä demonstroidaan kahden päivän asiakasreissun sivutuotteena syntyvää laadukasta somekuvasisältöä, videomarkkinointikampanjan taustatyötä ja somepostauksia omistetussa mediassa, yritysblogissa.
Lue lisää ›