Harva Marketing Blogi | Digitaalinen Markkinointi

Miten kerätä liidejä sosiaalisen median avulla?

27.9.2018 13:21:15 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Sosiaalinen media

Vuosi vuodelta yhä useampi suomalainen yritys on aktivoitunut sosiaalisen median markkinoinnissaan, ja uusia kanavakokeiluita uskalletaan jo tehdä rohkeasti erilaisten sisältö- ja mainoskampanjoiden myötä. Tekemistä varjostaa vielä kuitenkin harmillisen usein sen tavoitteiden ja mittareiden puutteellisuus. Minkä takia somemarkkinointia tehdään, ja ennenkaikkea miten sitä mitataan ja kehitetään?
Lue lisää ›

Hyperlokaali mainonta hyödyntää fyysisten sijaintien arvon mobiilisti

5.4.2018 10:24:15 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Sosiaalinen media

Ajatus digitaalisen mainonnan hienoudesta syntyy usein siitä, että halutun markkinointiviestin saa kohdistettua juuri oikeaan paikkaan ja aikaan, sille kohderyhmälle ketä kulloinkin halutaan tavoittaa. Eikö olekin helppoa? Näin sitä voisi luulla, mutta kilpailu verkossa ihmisten huomiosta lisääntyy jatkuvasti ja huonosti kohdennetun mainonnan määrä kasvaa sitäkin enemmän. Mikä neuvoksi?
Lue lisää ›

Miksi työnantajabrändiä pitäisi rakentaa?

5.3.2018 11:43:26 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, markkinointi;, työnantajamarkkinointi, Employer Branding

Academic Workilla markkinointijohtajana kaksi vuotta toiminut ja toukokuussa 2018 Harvaan palaava Päivi Lehtonen haastatteli sarjayrittäjä Tero Ylöstä employer brandingista ja modernista rekrytointimarkkinoinnista. Lue Teron ajatukset siitä, miksi työnantajabrändäys ja -markkinointi on erityisen tärkeää.
Lue lisää ›

Tehoa konversio-optimointiin - Hotjar verkkoanalytiikan työkaluna

13.2.2018 10:56:44 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Analytiikka, Verkkosivut

Verkkosivut ja niiden ylläpito ovat yritykselle usein suuri taloudellinen panostus. Onneksi toimivat kotisivut maksavat itsensä nopeasti takaisin, ja usein vielä paljon enemmänkin. Miten sitten varmistaa verkkosivujen toimivuus yrityksen markkinoinnin kivijalkana, joka todella tuottaa lisää myyntiä?
Lue lisää ›

Onko yrityksesi instagrammattava?

12.2.2018 11:36:33 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Sosiaalinen media, markkinointi;

Vaikka yli 80 % Instagramin käyttäjistä seuraa vähintään yhtä yritystä kyseisessä kanavassa, on yksityishenkilöiden tuottama sisältö kuitenkin suurimmalle osalle käyttäjistä kiinnostavampaa ja uskottavampaa. Sisällön jakajan ei tarvitse olla henkilökohtainen tuttu, sillä tutkimuksen mukaan 76 % pitää “keskivertoihmisten” jakamaa sisältöä luotettavampana kuin yritysten. Niinpä on tärkeää, että saat asiakkaasi jakamaan brändiisi liittyviä kuvia ja kokemuksia. Tässä blogikirjoituksessa muistelemme, miten tähän on tultu, ja kerromme, miten yritykset innostavat kuluttajia kuvaamaan kokemuksiaan.
Lue lisää ›

Näin asennat Facebook-pikselin

5.1.2018 14:52:09 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Sosiaalinen media, Digitaalinen Markkinointi, Verkkosivut

Meiltä kysytään usein miten se Facebook-pikseli oikein asennetaan ja mitä sillä voi tehdä. Jos haluat tietää tarkemmin pikselin mahdollisuuksista, lukaise aikaisempi blogikirjoituksemme aiheesta. Jos Facebook-pikseli on sinulle täysin uusi juttu, tässä lyhyesti mistä on kyse.
Lue lisää ›

Vaikuttajamarkkinointi on aitoa ja mitattavaa

5.1.2018 11:33:25 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Sosiaalinen media, markkinointi;

Web Summit -yhteenvedossa kerroimme, että vaikuttajamarkkinointi on Suomessa vielä lapsenkengissä, ja yhdyimme ennustukseen sen siirtymisestä strategiselle tasolle. Tapasimme vuodenvaihteessa muutaman suomalaisen blogi-/tubettaja-/monimediaverkoston edustajia alkavan vuoden tekemistä suunnitellessamme. Huomasimme samojen teemojen nousevan puheisiin jokaisen kohdalla, ja listaammekin nyt tähän vaikuttajamarkkinoinnin kuumimmat teemat.
Lue lisää ›

Mitkä tekijät todella vaikuttavat hakukonesijoituksiin?

11.12.2017 11:15:00 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Hakukoneoptimointi

Yritysten yhtenä yleisimpänä digimarkkinoinnin tavoitteena on saada verkkosivustolleen mahdollisimman paljon liikennettä sekä kasvattaa juuri oikeaan  kohderyhmään kuuluvien verkkosivukävijöiden määrää, jotta eri tavoiteltujen konversioiden ja myynnin määrä saadaan kasvuun. Tämän tavoitteen saavuttamiseen tarvitaan usein laadukasta hakukoneoptimointia, jolla tarkoitetaan erilaisia toimenpiteitä, joiden tarkoituksena on kasvattaa verkkosivun löydettävyyttä ja näkyvyyttä eri hakukoneissa. 
Lue lisää ›

Maailman SEO-velho on puhunut - Web Summit 2017

30.11.2017 14:25:04 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Hakukoneoptimointi, Digitaalinen Markkinointi

Yritykselle oli aikaisemmin kriittistä sen sijainti. Nykyään se on löydettävyys. Ja jokainen haluaa tietenkin tulla löydetyksi ilman maksulliseen mainontaan käytettyjä euroja. Yksi Web Summitin mieleenpainuvimmista ja asiapitoisimmista puheenvuoroista olikin ehdottomasti maailman SEO-velhon, Mozin perustaja Rand Fishkinin 20 minuutin täysi tykitys siitä, missä SEO:n suhteen mennään juuri nyt ja mitkä ovat taikasanat onnistuneeseen hakukoneoptimointiin vuonna 2018. 
Lue lisää ›

Sivunopeus tuo näkyvyyttä ja lisää asiakassidonnaisuutta

23.11.2017 10:19:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Hakukoneoptimointi, Verkkosivut, Digitaalinen Markkinointi

Google on jo vuosikymmenen alussa ilmoittanut sivunopeuden yhdeksi selvästi hakukonenäkyvyyteen vaikuttavaksi avaintekijäksi. Nyt seitsemän vuotta myöhemmin verkkosivujen nopeus on edelleen ajankohtainen ja vakavasti otettava tekijä sivujen toiminnan sekä loppukäyttäjän käyttökokemuksen kannalta. Sivujen latausajalla on tutkitusti vaikutusta siihen kuinka kauan loppukäyttäjä, potentiaalinen asiakkaasi, viipyy sivuillasi.
Lue lisää ›