Harva Marketing Blogi | Employer Branding

Miksi työnantajabrändiä pitäisi rakentaa?

5.3.2018 11:43:26 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, markkinointi;, työnantajamarkkinointi, Employer Branding

Academic Workilla markkinointijohtajana kaksi vuotta toiminut ja toukokuussa 2018 Harvaan palaava Päivi Lehtonen haastatteli sarjayrittäjä Tero Ylöstä employer brandingista ja modernista rekrytointimarkkinoinnista. Lue Teron ajatukset siitä, miksi työnantajabrändäys ja -markkinointi on erityisen tärkeää.
Lue lisää ›

Miksi sisältömarkkinoinnilla on paljon annettavaa rekrytoinnille juuri nyt?

18.12.2017 10:15:36 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Employer Branding, Sisältömarkkinointi

Rekrytointimarkkinointia on tehty niin kauan, kun työnantajilla on ollut tarve löytää osaajia. Tunnetko jo modernin rekrytointisisältömarkkinoinnin ja työnantajabrändäyksen keinot ja työkalut vai vedätkö jatkuvasti kovenevassa kilpailussa laput silmillä? Tässä artikkelissa kerromme, miksi sisältömarkkinointiosaajan tulisi olla jokaisen rekrytointia tekevän paras kaveri ja sparraaja tieto- ja asiantuntityörekrytointeja suunniteltaessa ja toteuttaessa. 
Lue lisää ›

Suomalainen rekrytointimarkkinointi muuttuu - haaste vai mahdollisuus?

1.6.2017 19:59:07 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Employer Branding, rekrytointimarkkinointi

Kirjoitimme muutama viikko sitten Employer Branding -markkinointikampanjoiden toteutuksesta ja työnantaja-työnhakijamarkkinatilanteen muuttumisesta. Kerroimme samaisessa blogissa myös, että työnantajamielikuva ja onnistunut rekrytointimarkkinointi eivät ole olleet koskaan aiemmin yhtä merkittävässä asemassa. Työnhakijoiden ja työnantajien kohtaamiseen erikoistunut digitaalinen toimisto Duunitori on jälleen julkaissut jokavuotisen mielenkiintoisen kansallisen rekrytointitutkimuksensa ja sen tulokset tukevat aiempia havaintojamme. Miten suomalainen rekrytointimarkkinointi on muuttumassa ja miten siihen tulisi reagoida? 
Lue lisää ›

Näin markkinoit rekrytointikampanjasi

18.5.2017 21:57:01 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Employer Branding, Kampanjat

Työnantaja-työnhakijamarkkinat ovat kiepsahtaneet ympäri. Siinä missä työnantajataho määräsi aikaisemmin kaapin paikan työnhaussa ja työnhakijat pelasivat työnantajan pelisääntöjen mukaan, ovat työmarkkinoiden ohjakset siirtyneet nyt työnhakijoiden käsiin. Kilpailu oman alan osaajista kiihtyy ja sitä myötä myös rekrytointi on kokenut suuren muutoksen.
Lue lisää ›