Harva Marketing Blogi | Hakukoneoptimointi

Mobiilioptimointi - miten edistän sivujeni mobiilivalmiutta?

12.6.2018 13:47:00 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Mobiilioptimointi, Hakukoneoptimointi, Verkkosivut

Mobiilioptimointi on laaja käsite, jolla tarkoitetaan verkkosivujen kehittämistä mobiiliteknologioita silmällä pitäen. Lähes poikkeuksetta jokainen käyttää mobiililaitteita arkielämässään. Mobiilimaailma asettaa tiettyjä tavoitteita myös yrityksen strategisiin markkinointikanaviin, joista yksi merkittävimmistä ovat verkkosivut. Oletko kenties vieraillut verkkosivuillasi älypuhelimen tai tabletin kautta? Lue miksi ja miten tulisi sinun huomioida nykyajan vaatimukset verkkosivuillasi.
Lue lisää ›

Mitkä tekijät todella vaikuttavat hakukonesijoituksiin?

11.12.2017 11:15:00 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Hakukoneoptimointi

Yritysten yhtenä yleisimpänä digimarkkinoinnin tavoitteena on saada verkkosivustolleen mahdollisimman paljon liikennettä sekä kasvattaa juuri oikeaan  kohderyhmään kuuluvien verkkosivukävijöiden määrää, jotta eri tavoiteltujen konversioiden ja myynnin määrä saadaan kasvuun. Tämän tavoitteen saavuttamiseen tarvitaan usein laadukasta hakukoneoptimointia, jolla tarkoitetaan erilaisia toimenpiteitä, joiden tarkoituksena on kasvattaa verkkosivun löydettävyyttä ja näkyvyyttä eri hakukoneissa. 
Lue lisää ›

Maailman SEO-velho on puhunut - Web Summit 2017

30.11.2017 14:25:04 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Hakukoneoptimointi, Digitaalinen Markkinointi

Yritykselle oli aikaisemmin kriittistä sen sijainti. Nykyään se on löydettävyys. Ja jokainen haluaa tietenkin tulla löydetyksi ilman maksulliseen mainontaan käytettyjä euroja. Yksi Web Summitin mieleenpainuvimmista ja asiapitoisimmista puheenvuoroista olikin ehdottomasti maailman SEO-velhon, Mozin perustaja Rand Fishkinin 20 minuutin täysi tykitys siitä, missä SEO:n suhteen mennään juuri nyt ja mitkä ovat taikasanat onnistuneeseen hakukoneoptimointiin vuonna 2018. 
Lue lisää ›

Sivunopeus tuo näkyvyyttä ja lisää asiakassidonnaisuutta

23.11.2017 10:19:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Hakukoneoptimointi, Verkkosivut, Digitaalinen Markkinointi

Google on jo vuosikymmenen alussa ilmoittanut sivunopeuden yhdeksi selvästi hakukonenäkyvyyteen vaikuttavaksi avaintekijäksi. Nyt seitsemän vuotta myöhemmin verkkosivujen nopeus on edelleen ajankohtainen ja vakavasti otettava tekijä sivujen toiminnan sekä loppukäyttäjän käyttökokemuksen kannalta. Sivujen latausajalla on tutkitusti vaikutusta siihen kuinka kauan loppukäyttäjä, potentiaalinen asiakkaasi, viipyy sivuillasi.
Lue lisää ›

Hakukoneoptimoinnin yleisimmät tekniset puutteet

20.10.2017 14:32:38 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi on monelle suuri mysteeri, eikä kukaan tiedä tarkkaan miten Googlen algoritmi toimii pintaa syvemmällä. Aiheeseen on kuitenkin olemassa paljon hyviä suosituksia ja ohjenuoria sekä Googlen että jatkuvasti aiheen parissa häärivien ammattilaisten ansiosta.
Lue lisää ›

5 parasta ilmaista työkalua hakukoneoptimointiin

4.8.2017 10:40:42 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Hakukoneoptimointi

Yritysten yhtenä yleisimpänä digimarkkinoinnin tavoitteena on saada verkkosivustolleen mahdollisimman paljon liikennettä sekä kasvatettua juuri oikeaan  kohderyhmään kuuluvien verkkosivukävijöiden määrää. Tähän tavoitteeseen tarvitaan lähes poikkeuksetta laadukasta hakukoneoptimointia, jolla tarkoitetaan erilaisia optimoinnin toimenpiteitä, joiden tavoitteena on kasvattaa verkkosivun löydettävyyttä ja näkyvyyttä eri hakukoneissa.   
Lue lisää ›

Näin hakukoneoptimoit kuvasi 10 minuutissa

20.4.2017 9:30:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Hakukoneoptimointi, Verkkosivut

Verkkosivujen hakukoneoptimointi on tärkeää sivujen löydettävyyden ja näkyvyyden kannalta. Osana tätä piilevät verkkosivuilla käytetyt kuvat. Kuvat vahvistavat tekstisi viestiä ja tekevät sivuistasi visuaalisesti vaikuttavamman. Monet ymmärtävät kuvien tuoman lisäarvon ja panostavat asianmukaisesti verkkosivuillaan käytettyjen kuvien laatuun. Usein kuviin panostus jää kuitenkin vain visuaalisuuteen, ja kuvien merkitys hakukonenäkyvyydelle unohdetaan kokonaan. 
Lue lisää ›

Hakukoneoptimointi blogeissa - tuo sisältösi näkyviin

23.2.2017 21:30:56 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Hakukoneoptimointi

Blogien kirjoittaminen on verrattavissa kaikkeen kirjoittamiseen - se on taito. Taito t yylillisissä ja kieliopillisissa seikoissa ei kuitenkaan usein riitä, jos blogisi on huonosti löydettävissä. Hakukoneoptimointi on erityisen tärkeää markkinoijille. Optimoidessasi verkkosivujasi, mukaan lukien blogipostauksiasi, varmistat brändisi näkyvyyden ja löydettävyyden hakukoneissa. Blogien kirjoittaminen on lähes poikkeuksetta jo elinehto yritysteen sivustoliikenteen nostamiseen. Blogien kirjoittamiseen kuluu aikaa ja rahaa. Täten onkin tärkeää tuoda kirjoitetut sisällöt helposti yleisön luettavaksi käyttäen hyödyksi hakukoneoptimointia. Lue lisää ja tuo blogisi näkyville! 
Lue lisää ›

Mistä aloittaisin hakukoneoptimoinnin?

10.2.2017 17:24:14 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization) tarkoittaa optimointitoimenpiteitä, joiden tavoitteena on vaikuttaa verkkosivun löydettävyyteen ja näkyvyyteen hakukoneissa. Optimoinnin tarkoituksena on parantaa verkkosivuston sijoitusta hakutuloksissa. Onnistuneen hakukoneoptimoinnin avulla sivuston kävijämäärät saadaan nousuun löydettävyyden, kiinnostavuuden ja luotettavuuden avulla. Hakukoneoptimointi koostuu useasta eri osa-alueesta ja optimoinnin aloittaminen voi tuntua joskus hankalalta. Mistä siis aloittaa ja miten?
Lue lisää ›

Lopeta tarpeeton tuhlaaminen - kuusi vinkkiä tehokkaaseen Google-mainontaan

16.12.2016 13:15:55 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Hakukoneoptimointi, Digitaalinen Markkinointi

  Google AdWords on kustannustehokas ja helposti muokattavissa oleva mainosmuoto. Google-mainonnassa yrityksillä on täysi kontrolli mainontaan käytettävästä rahamäärästä, mainosten sisällöistä sekä mainosten ajoista ja niiden sijaintipaikoista. Google-mainonta perustuu huolellisesti valittuihin avainsanoihin. Avainsanojen mukaan mainokset sijoittuvat hakukoneessa tietylle sijalle. Ideana on että yrityksen tarjoamat tuotteet tai palvelut näkyvät, kun asiakkaat hakevat niitä Google-haun kautta. Yritys maksaa mainoksista vain silloin, kun asiakkaat käyvät yrityksen verkkosivustossa tai esimerkiksi soittavat tarjottuun numeroon mainosta klikkaamalla.  Yksinkertaisimmillaan tehokas Google-mainonta on yhdistelmä oikeita asianmukaisia avainsanoja ja kiinnostavia mainostekstejä, höystettynä konversio-optimoidulla laskeutumissivustolla. Yksinkertaista, eikö? Silti suuri osa yrityksistä tuhlaa rahaansa epätehokkaasti Google-mainontaan. Tässä kirjoituksessa tarjoamme muutamia vinkkejä, joiden avulla voit saada yrityksesi Google-mainonnasta mahdollisimman kannattavaa ja edullista. Lopeta tarpeeton tuhlaaminen ja lue lisää. 
Lue lisää ›