Harva Marketing Blogi | johtaminen

Kesäillan mietteitä ja hyvää lomaa

9.7.2019 1:13:24 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Ihmiset, johtaminen, kasvu

Ilta hämärtyy vähitellen yöksi, ja istun suuren ja mahtavan tähtitaivaan alla katsellen naapurin katon yläpuolelta oikealle loittonevia lentokoneita. Aasian lautta on jälleen lähtenyt liikenteeseen moottorinjylinästä päätellen. Satoja suomesta, suomalaisuudesta ja Suomen luonnosta häkeltyneitä ihmisiä palaa joukottain koteihinsa eri puolille Aasiaa, missä raikas ilma ja linnunlaulun kuuleminen vasten hiljaisena sykkivää metsän huminaa eivät ole itsestäänselvyyksiä. Vaahtera kahisee, kissa mouruaa kauempana, naapurin liiketunnistemella syttyvät valot ovat vaimenneet. Kädessäni höyryää kuppi kuumaa kahvia. Kuten äitini ja äitini äiti (rauha hänen sielulleen) sanoisi: rauhankahvit.
Lue lisää ›

Päivi Lehtonen aloitti Harvan toimitusjohtajana: “Harva luottaa ihmisten kohtaamiseen digitaalisesti ja kasvotusten”

16.6.2018 0:45:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: markkinointi;, johtaminen, markkinoinnin johtaminen

Välillä saattaa tuntua, ettei digitaalisen markkinoinnin, ja etenkin sosiaalisessa mediassa touhottamisen lisäksi, ole enää muuta markkinointia. Harvalla ollaan kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että digimarkkinoinnille ja F2F-kohtaamisille on oma roolinsa ja paikkansa. Lopulta tietyt markkinoinnin perusasiat ovat ja pysyvät, ja yksi näistä on ihmisten välinen kohtaaminen ja vuorovaikutus - kanavasta riippumatta. 
Lue lisää ›

Leadership as a Service - Miksi Harvalla johtaminen on palvelu?

17.4.2018 8:55:24 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, johtaminen, markkinoinnin johtaminen

Tiedätkö mitä nämä ovat; Kahvia kehiin, Numerorakkautta, Harvaa ja hiihtoa, Harva kauppaa, LinkedIn kuntoon, Harva voi hyvin, Harva Aurinkoon, Kääk - Harvan kädet loppuu, Casea pöytään, Muuten vaan mukavaa, Harvatajuu? Lue blogi loppuun, niin tiedät.
Lue lisää ›

Mitä on aito markkinointihenkisyys?

13.11.2017 10:57:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: strategia, markkinointi;, suunnittelu, johtaminen, markkinoinnin johtaminen

Mistä tunnistaa markkinointiosaamiseen ja -tekemiseen panostavan yrityksen tai ihmiset? Perustuen omaan noin 15 vuotta kestäneeseen kokemukseeni markkinoinnin suunnittelusta ja johtamisesta, nostan esiin ainakin seuraavat kolme asiaa: tahto tehdä, kyky johtaa ja halu saada aikaan tulosta. Mitä ne tarkoittavat käytännössä? 
Lue lisää ›