Harva Marketing Blogi | konsepti

Onko sinulla asiakaskohtaamissuunnitelma dokumentoituna?

21.1.2018 22:15:12 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: myyntikenttä, markkinointi;, konsepti, Promootiot

Asiakaskokemuksen ja vuorovaikutustilanteiden kehittämisestä ja johtamisesta puhutaan paljon, eikä suotta. Vaikka verkkoympäristö on tärkeä, ei F2F-kohtaamisia kannata unohtaa. Tässä blogissa kerrotaan, mistä osista asiakaskohtaamissuunnitelma muodostuu ja miten sitä voi soveltaa erilaisiin tilanteisiin ja kanaviin.
Lue lisää ›

Konseptista kaljakelluntaan

16.8.2017 15:05:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, konsepti

Tapahtuman konseptointi kuulostaa vaikealta ja kalliilta knobbailulta. Konsepti on promoottorin, median tai kanavan ohella yksi monimerkityksisimmistä sanoista, mitä tiedän. Sanan alkuperä on latinankielessä (conceptum < concipere = sommitella, kirjoittaa), ja alun perin konseptilla tarkoitettiin kirjallisen työn luonnosta, puhtaaksi kirjoittamatonta työtä tai suullista esitystä varten tehtyä käsikirjoitusta, sekä ylipäänsä suunnitelmia, piirustuksia tai ennakkolaskelmia. Konsepti voi olla myös esine tai tavara, joka ei ole vielä sarjatuotannossa eli ns. prototyyppi.
Lue lisää ›

Miksi promootio on niin tehokas?

26.2.2017 15:05:38 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Promootiot, konsepti

Markkinointikeskustelun pyöriessä sosiaalisen median ja digimarkkinoinnin trendien ympärillä on hyvä pysähtyä hetkeksi, nostaa katse sinisenä hohtavasta näytöstä ja katsoa ympärilleen. Ihmiset tulevat aina tarvitsemaan "oikeaa" kontaktia muihin ihmisiin. Tässä blogikirjoituksessa haluammekin pureutua kasvokkain kohtaamisen voimaan ja yhteen vanhimmista markkinoinnin muodoista: promootioon. 
Lue lisää ›

Konseptin salaisuus - Näin rakennat tuloksellisen kampanjan

26.1.2017 14:47:39 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Caset ja palvelut, Sisältömarkkinointi, Ideoita ja näkemyksiä, Kampanjat, konsepti

Markkinointisuunnittelussa käytetään sanaa konsepti mitä moninaisimmissa asiayhteyksissä. Kiistellään onko konsepti sama asia kun kampanja tai sisältösuunnitelma. Voiko minimaalisen pienellä markkinointikampanjalla olla konsepti vai pitäisikö edes olla?
Lue lisää ›