Harva Marketing Blogi | markkinoinnin automaatio

5 asiaa, jotka markkinoinnin automatisoijan täytyy tehdä

6.11.2017 10:07:44 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, inbound, markkinoinnin automaatio

Yhä useammin saamme asiakaspalaverissa kuulla musiikkia korvillemme: "Olemme miettineet, että pitäisi ottaa markkinoinnin automaatio käyttöön." Hetkonen, eikö markkinointitoimisto pelkää tulevansa automaation syrjäyttämäksi? Totta on, että pitkällä aikavälillä markkinoinnin automaatio vähentää rutiininomaista markkinointityötä, kuten sähköpostien lähettämistä. Alkuvaiheessa hommaa kuitenkin riittää, ja usein nälkä kasvaa syödessä, kun prosessi alkaa tuottaa lämpimiä liidejä myynnille.  Automaatiotyökalun valinta on useimmiten ensimmäinen askel, vaikka työkalusta riippumatta pelkkä ohjelmisto ei tee vielä yhtään mitään. Tee vähintään nämä viisi asiaa, niin saat heti alusta alkaen hyödyn irti markkinoinnin automaatiosta.  
Lue lisää ›

Kasvuhakkerointi kasvattaa brändiäsi viraalisti

30.10.2017 10:05:00 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, kasvuhakkerointi, inbound, markkinoinnin automaatio

Growth hacking eli kasvuhakkerointi on noussut trenditermiksi, mutta hienolta kuulostavan sanan takana on varsin järkeviä markkinointi- ja myyntikeinoja ja -periaatteita, joihin kannastaa tutustua. Kasvuhakkeroinnin tavoitteena on kasvaa niin nopeasti kuin mahdollista, useimmiten hyödyntäen tuotteen tai palvelun olemassaolevia asiakkaita. Parhaiten kasvuhakkerointi sopii verkkopalveluille, mutta osa periaatteista soveltuu muihinkin aloihin.
Lue lisää ›

Liidienhankinnasta markkinoinnin automaatioon – Näin pääset alkuun

1.6.2017 21:43:34 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Sähköpostimarkkinointi, Digitaalinen Markkinointi, Sisältömarkkinointi, inbound, markkinoinnin automaatio

Olemme käsitelleet jo aikaisemminkin liidien hankintaa verkosta ja sen tärkeyttä niin kuluttaja kuin b2b-markkinoinnissa. Mikäli et vielä aktiivisesti kasvata sähköpostilistaa verkkosivuillasi, suosittelemme ensin tutustumaan edelliseen blogiimme tästä aiheesta.
Lue lisää ›

Näin luot sähköpostilistan ja aloitat liidien hankinnan verkkosivuillasi

5.4.2017 21:41:41 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Sähköpostimarkkinointi, inbound, markkinoinnin automaatio

Verkkosivun kävijöiden konvertointi asiakkaiksi ei ole helppoa ja sen eteen täytyy tehdä paljon työtä. Olemme kirjoittaneet aikaisemmissa blogeissamme mm. siitä, miten onnistunut kampanja toteutetaan alusta loppuun, ja kuinka tärkeässä roolissa hyvin tehty strateginen pohjatyö on.
Lue lisää ›

Ihmelääke nimeltä markkinoinnin automaatio

22.11.2016 7:15:00 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Sisältömarkkinointi, Ideoita ja näkemyksiä, inbound, markkinoinnin automaatio

Päivän sana on markkinoinnin automaatio. Tälläkin hetkellä tuhansissa suomalaisissa yrityksissä on käynnissä todella pitkiä ja kalliita projekteja, joissa pohditaan mikä markkinoilla olevista  järjestelmistä tulisi ottaa käyttöön. Kilpailijoilla sellainen on jo, joten mukaan täytyy päästä.
Lue lisää ›