Harva Marketing Blogi | markkinoinnin ulkoistaminen

Läkähdytkö tekemiseesi vai uskallatko ostaa markkinointipalveluita yritykselle?

3.11.2017 20:51:16 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: markkinoinnin ulkoistaminen

Yhä useampi kasvuyritys ja markkinointipäättäjä turvautuu markkinoinnin konseptoinnissa, suunnittelussa ja toteutuksissa ostopalveluihin tai ulkoistuksiin. Kotoisasti ilmaistuna: "käyttää toimiston apua". Tämä on hyvä asia, sillä omat kädet eivät yleensä riitä kaiken tekemiseen ja ulkopuolisten spesialistien tarjoilemasta näkökulmasta on paljon apua ja tukea omalle tekemiselle, etenkin päätöksenteolle ja strategisille valinnoille.
Lue lisää ›

Markkinoinnin ulkoistaminen tuo osaamista ja tavoitteellisuutta

22.9.2017 9:21:31 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, markkinoinnin ulkoistaminen

Markkinoinnin ulkoistaminen on ehdottomasti yksi kuumimpia trendejä. Viesti ydinliiketoimintaan keskittymisestä alkaa viimeinkin upota, ja toisaalta uudet digitaaliset markkinoinnin työkalut vaativat niin paljon osaamista, että sitä harvoin on järkevää ylläpitää yrityksen sisällä. Mitä markkinoinnin ulkoistaminen oikein tarkoittaa, ja miksi sitä kannattaa harkita?
Lue lisää ›

Oma markkinointipäällikkö vai ulkoistettu markkinointitoimisto?

25.5.2017 10:58:00 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, markkinoinnin ulkoistaminen

Yhä useammassa yrityksessä mietitään, mitä tehtäviä halutaan säilyttää yrityksen sisällä ja mitä ulkoistaa ja ostaa palveluna. Markkinoinnin ulkoistaminen voi tarkoittaa yksinkertaisimmillaan sitä, että palkkaat kuukausityöntekijän henkilöstöfirman (tai vaikkapa markkinointitoimiston) kautta. Joskus voi kuitenkin olla parempi idea luopua kuukausityöläisestä kokonaan ja miettiä, mitä samalla rahalla saisi, jos ostaisi aidosti palvelua.
Lue lisää ›

Viisi syytä ulkoistaa sosiaalisen median ylläpito ja sisällöntuotanto

26.6.2015 0:50:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Sosiaalinen media, markkinoinnin ulkoistaminen

LinkedIN, Twitter, Facebook, Snapchat, Instagram, Youtube, Vine, TeamUP. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Sen lisäksi että some-palveluita tulee koko ajan lisää, niin olemassa oleviinkin kanaviin tulee muutoksia viikottain. Ei yksi eikä muutamakaan tekijä voi hanskata koko somen pelikenttää suunnittelusta toteutukseen kaikkine kanavineen.
Lue lisää ›