Harva Marketing Blogi | markkinoinnin ulkoistaminen

Markkinoinnin ulkoistaminen Harvalle

5.6.2020 14:10:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: markkinoinnin ulkoistaminen, markkinoinnin johtaminen

Onko markkinointi yrityksesi ydinosaamista? Jos ei, oletkin varmaan jo miettinyt markkinoinnin ulkoistamista. Eikö olisikin kätevää, että yhden sisäisen henkilön kustannuksella saisit käyttöösi kokonaisen markkinointitiimin osaamisen? Ostettu palvelu on tietysti skaalattavissa tarpeesi mukaan sekä muovautuu nopeasti monenlaiseen osaamistarpeeseen. Palvelu ei myöskään lomaile tai sairastu, eikä selittele tai siloitte. 
Lue lisää ›

Läkähdytkö tekemiseesi vai uskallatko ostaa markkinointipalveluita yritykselle?

3.11.2017 20:51:16 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: markkinoinnin ulkoistaminen

Yhä useampi kasvuyritys ja markkinointipäättäjä turvautuu markkinoinnin konseptoinnissa, suunnittelussa ja toteutuksissa ostopalveluihin tai ulkoistuksiin. Kotoisasti ilmaistuna: "käyttää toimiston apua". Tämä on hyvä asia, sillä omat kädet eivät yleensä riitä kaiken tekemiseen ja ulkopuolisten spesialistien tarjoilemasta näkökulmasta on paljon apua ja tukea omalle tekemiselle, etenkin päätöksenteolle ja strategisille valinnoille.
Lue lisää ›

Markkinoinnin ulkoistaminen tuo osaamista ja tavoitteellisuutta

22.9.2017 9:21:31 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, markkinoinnin ulkoistaminen

Markkinoinnin ulkoistaminen tai osittainen ulkoistaminen on ehdottomasti yksi kuumimpia trendejä, joka on saavuttanut myös suomalaisen pk-yrityskentän. Viesti ydinliiketoimintaan keskittymisestä ja markkinoinnin linkittämisestä siihen, on saavuttanut laajan kuulijakunnan. Toisaalta uudet digitaaliset markkinoinnin työkalut vaativat niin paljon osaamista ja jatkuvaa osaamisen päivittämistä, että sitä harvoin on järkevää ylläpitää kokonaan yrityksen sisällä. Myös skaalattavuus korostuu toiveissa markkinoinnille. Mitä markkinoinnin ulkoistaminen oikein tarkoittaa, ja miksi sitä kannattaa harkita?
Lue lisää ›

Oma markkinointipäällikkö vai ulkoistettu tiimi toimistosta?

25.5.2017 10:58:00 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, markkinoinnin ulkoistaminen

Yhä useammassa yrityksessä mietitään, mitä tehtäviä halutaan säilyttää yrityksen sisällä ja mitä ulkoistaa tai ostaa palveluna. Markkinoinnin ulkoistaminen voi tarkoittaa yksinkertaisimmillaan sitä, että rekrytoit palkkatyöntekijän jotain kautta. Joskus voi kuitenkin olla parempi idea luopua kuukausipalkkaisesta työntekijästä ja miettiä, mitä samalla rahalla saisi, jos ostaisit osaamista palveluna.
Lue lisää ›

Viisi syytä ulkoistaa sosiaalisen median ylläpito ja sisällöntuotanto

26.6.2015 0:50:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Sosiaalinen media, markkinoinnin ulkoistaminen

LinkedIN, Twitter, Facebook, Snapchat, Instagram, Youtube, Vine, TeamUP. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Sen lisäksi että some-palveluita tulee koko ajan lisää, niin olemassa oleviinkin kanaviin tulee muutoksia viikottain. Ei yksi eikä muutamakaan tekijä voi hanskata koko somen pelikenttää suunnittelusta toteutukseen kaikkine kanavineen.
Lue lisää ›