Harva Marketing Blogi | markkinointi;

Markkinoija ja insinööri ovat parhaat kaverit myös Kyröjärvellä

17.11.2018 14:46:35 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: markkinointi;, viestintä

Emil Elon Kauppalehden kolumnista poimittua: ”Jos markkinointi-ihmisen vie seisomaan Kyröjärvelle ja pyytää ratkaisua jokakeväiselle tulvalle, hän todennäköisesti laittaa Instagramiin filtterikuvan Kyröjärvestä ja kehottaa kyläläisiä brändäämään yhteisönsä ”veden äärellä asuvaksi”.
Lue lisää ›

Päivi Lehtonen aloitti Harvan toimitusjohtajana: “Harva luottaa ihmisten kohtaamiseen digitaalisesti ja kasvotusten”

16.6.2018 0:45:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: markkinointi;, johtaminen, markkinoinnin johtaminen

Välillä saattaa tuntua, ettei digitaalisen markkinoinnin, ja etenkin sosiaalisessa mediassa touhottamisen lisäksi, ole enää muuta markkinointia. Harvalla ollaan kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että digimarkkinoinnille ja F2F-kohtaamisille on oma roolinsa ja paikkansa. Lopulta tietyt markkinoinnin perusasiat ovat ja pysyvät, ja yksi näistä on ihmisten välinen kohtaaminen ja vuorovaikutus - kanavasta riippumatta. 
Lue lisää ›

Kun hakusanat räjäyttävät oman tajunnan - miksi yhteiskunnallinen markkinointi on tärkeää?

10.4.2018 14:14:13 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: workshopit-ja-koulutukset, markkinointi;

Yhteiskunnallinen markkinointi (social marketing) on ollut minulle erityisen tärkeä motivaation lähde pitkään. Sen avulla luodaan merkityksellisiä vaikutuksia ja saadaan ihmiset ajattelemaan ja käyttäytymään uudella tavalla. Onnistuessaan yhteiskunnallinen markkinointi on sekä yksilön että yhteiskunnan jackpot. Tässä blogissa avaan, miten Harva tukee Ensi- ja turvakotien liiton toimintaa yhteiskunnallisen markkinoinnin osaamisellaan.
Lue lisää ›

Miksi työnantajabrändiä pitäisi rakentaa?

5.3.2018 11:43:26 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, markkinointi;, työnantajamarkkinointi, Employer Branding

Academic Workilla markkinointijohtajana kaksi vuotta toiminut ja toukokuussa 2018 Harvaan palaava Päivi Lehtonen haastatteli sarjayrittäjä Tero Ylöstä employer brandingista ja modernista rekrytointimarkkinoinnista. Lue Teron ajatukset siitä, miksi työnantajabrändäys ja -markkinointi on erityisen tärkeää.
Lue lisää ›

Onko yrityksesi instagrammattava?

12.2.2018 11:36:33 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Sosiaalinen media, markkinointi;

Vaikka yli 80 % Instagramin käyttäjistä seuraa vähintään yhtä yritystä kyseisessä kanavassa, on yksityishenkilöiden tuottama sisältö kuitenkin suurimmalle osalle käyttäjistä kiinnostavampaa ja uskottavampaa. Sisällön jakajan ei tarvitse olla henkilökohtainen tuttu, sillä tutkimuksen mukaan 76 % pitää “keskivertoihmisten” jakamaa sisältöä luotettavampana kuin yritysten. Niinpä on tärkeää, että saat asiakkaasi jakamaan brändiisi liittyviä kuvia ja kokemuksia. Tässä blogikirjoituksessa muistelemme, miten tähän on tultu, ja kerromme, miten yritykset innostavat kuluttajia kuvaamaan kokemuksiaan.
Lue lisää ›

Onko sinulla asiakaskohtaamissuunnitelma dokumentoituna?

21.1.2018 22:15:12 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: myyntikenttä, markkinointi;, konsepti, Promootiot

Asiakaskokemuksen ja vuorovaikutustilanteiden kehittämisestä ja johtamisesta puhutaan paljon, eikä suotta. Vaikka verkkoympäristö on tärkeä, ei F2F-kohtaamisia kannata unohtaa. Tässä blogissa kerrotaan, mistä osista asiakaskohtaamissuunnitelma muodostuu ja miten sitä voi soveltaa erilaisiin tilanteisiin ja kanaviin.
Lue lisää ›

Vaikuttajamarkkinointi on aitoa ja mitattavaa

5.1.2018 11:33:25 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Sosiaalinen media, markkinointi;

Web Summit -yhteenvedossa kerroimme, että vaikuttajamarkkinointi on Suomessa vielä lapsenkengissä, ja yhdyimme ennustukseen sen siirtymisestä strategiselle tasolle. Tapasimme vuodenvaihteessa muutaman suomalaisen blogi-/tubettaja-/monimediaverkoston edustajia alkavan vuoden tekemistä suunnitellessamme. Huomasimme samojen teemojen nousevan puheisiin jokaisen kohdalla, ja listaammekin nyt tähän vaikuttajamarkkinoinnin kuumimmat teemat.
Lue lisää ›

Mitä on aito markkinointihenkisyys?

13.11.2017 10:57:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: markkinointi;, strategia, suunnittelu, johtaminen, markkinoinnin johtaminen

Mistä tunnistaa markkinointiosaamiseen ja -tekemiseen panostavan yrityksen tai ihmiset? Perustuen omaan noin 15 vuotta kestäneeseen kokemukseeni markkinoinnin suunnittelusta ja johtamisesta, nostan esiin ainakin seuraavat kolme asiaa: tahto tehdä, kyky johtaa ja halu saada aikaan tulosta. Mitä ne tarkoittavat käytännössä? 
Lue lisää ›