Harva Marketing Blogi | materiaalit

5 vinkkiä myymälänäkyvyyteen

15.12.2017 15:17:37 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: menekinedistäminen, materiaalit, markkinointi-ja-myyntimateriaalit

Kuluttajalle tarjolla olevien tuotteiden määrä jatkaa kasvuaan samaan aikaan kun myymäläpinta-aloja pyritään pienentämään. Lähes kaikilla aloilla myymälöistä löytyy nykyisin myös kaupan omia private label -merkkejä. Kilpailu hyllytilasta kovenee siis entisestään. Tähän kun lisätään kasvava määrä kanavia, joissa kuluttaja kohtaa mainossisältöä, ei ole ihme, että myymälässä huonosti toisistaan erottuvien brändien keskellä on usein varsin hämmentynyt asiakas. Perinteisesti on julistettu, että 70 tai jopa 80 % brändivalinnoista tehdään vasta myymälässä. Vaikka totuus olisi vain puolet siitä, on se silti painava syy brändeille huolehtia siitä, että myymäläympäristö ohjaa valitsemaan juuri heidän brändinsä.
Lue lisää ›

Miksi visuaalinen ilme on pk-yritykselle tärkeä kilpailutekijä?

20.10.2017 13:32:54 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Caset ja palvelut, brändi, markkinointi-ja-myyntimateriaalit, materiaalit

Juttelimme ystäväni kanssa auton ostamisesta. Hän kuvaili Autotalo Leppiniemeä Suomen tyylikkäimmäksi ja aktiivisimmin palvelevaksi autokaupaksi. Tunnen Tampereen Asentajankadulla ahkeroivan Kimmon, joten ymmärrän ystäväni kommentit. Perusuteliaana luonteena halusin tietää, mikä tekee autokauppiaasta tyylikkään.
Lue lisää ›

Visuaalisuus on elinehto toimivalle sisältömarkkinoinnille

1.11.2016 7:10:00 | Kirjoittanut Siru Maunuksela
Aiheet: Sosiaalinen media, Analytiikka, materiaalit

Onko yrityksesi tietoinen some-markkinoinnin mahdollisuuksista ja sen kehityksestä? Tämän viikon uutiskirjeessä käsittelemme visuaalisuuden merkitystä sisältömarkkinoinnissa, blogien käyttöä mainonnassa, Pinterestin vaikutusta ostohalukkuuteen sekä WhatsAppin odotettua videopuheluominaisuutta.
Lue lisää ›