Harva Marketing Blogi | Myynninedistäminen

Etätapaamiset ovat tulleet jäädäkseen

8.5.2020 14:25:03 | Kirjoittanut Pasi Laine
Aiheet: Myynninedistäminen, myyntiorganisaatio

Myynnin historiallisesta murroksesta ollaan puhuttu jo jonkin aikaa. Digitaalisten työkalujen vaikutus B2B-myynnin prosessiin on jo hetken aikaa ollut ilmeinen, mutta koronapandemia tulee olemaan todennäköisesti se katalyytti, joka antaa yhteisesti “sovittujen" prosessien lopulliselle muutokselle tarvittavan tönäisyn. Tönäisyn toteuttajana eivät itse asiassa välttämättä ole niinkään myyjät, vaan asiakkaat, mutta muutoksista hyötyvät kaikki.
Lue lisää ›

Lisi Lavonen nauttii yhä päivittäistavarakaupan teatterista

6.11.2019 23:05:52 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Ihmiset, Promootiot, Myynninedistäminen, menekinedistäminen, harvalainen

Myynninedistämistyöt mielletään usein nuorten hommiksi, mutta totuus ei ole ollenkaan niin mustavalkoinen. Harva Marketingin kronologisesti ansioitunein työntekijä on 77 vuoden ikään ehtinyt Lisi Lavonen, joka on työskennellyt jo Harvan edeltäjällä Tessalla vuodesta 2005 lähtien. 
Lue lisää ›

Myyntituloksia menekinedistämisen avulla

11.5.2017 21:14:14 | Kirjoittanut Tero Ylönen
Aiheet: Myynninedistäminen, menekinedistäminen

Vaikka markkinointi digitalisoituu ja uusia sähköisiä kanavia syntyy jatkuvasti lisää, edelleen ⅔ kuluttajien ostopäätöksistä tehdään myymälöissä. Henkilökohtaisten kohtaamisten määrän vähentyessä per ostopäätös tuotteiden esillepanon ja myyntipisteen toimivuuden merkitys kasvaa. Valveutuneiden brändien on hyvä olla tietoisia, mitä moderneilla merchandising-palveluilla voi saada aikaan ja miten niillä vaikutetaan myynnin kasvuun.
Lue lisää ›