Harva Marketing Blogi | Promootiot

Promoottorit vanhalla toimistolla fiilistelemässä tulevaa

25.7.2018 10:56:24 | Kirjoittanut Tia Kemppinen
Aiheet: Promootiot, Ihmiset

Harvassa on kevään ja kesän aikana tapahtunut paljon ja uudet tuulet puhaltavat. Uusia työntekijöitä niin kentällä kuin toimistollamme, uusi toimari ja viime viikolla myös uusi upea toimisto! Mutta palataan hetkeksi vielä toukokuun loppuun ja muistellaan vanhaa Helsingin toimistoamme promoottoreidemme näkökulmasta.
Lue lisää ›

Some on arkipäivää - kuolevatko myyntipromootiot?

11.6.2018 13:15:00 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, Promootiot

Markkinointialaa seuraavana saattaa välillä tuntua, että muuta mainontaa ei enää olekaan kuin sosiaalinen media. Harvakin tekee sosiaalisen median markkinointia, mutta satojen tuhansien toteutettujen promootiotyövuorojen rinnalla muutaman vuoden vallinnut somehuuma tuntuu vasta alkusoitolta. Perinteisten medioiden kuolemasta on puhuttu vuosia, mutta käytännössä kuoleman sijaan mediat ovat digitalisoituneet tai laajentaneet kohtaamisiin, kuten esimerkiksi Sanoma, joka juuri laajensi tapahtumapalettiaan Tikkurila Festivaalilla.
Lue lisää ›

Lentokenttäpromootiolla tavoitat ainutlaatuisen kohderyhmän, jolla on keskimäärin kaksi tuntia aikaa

13.3.2018 12:56:00 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Promootiot

Mikä olisikaan markkinoijan kannalta parempi kohderyhmä kuin joukko ihmisiä, jotka ovat jo valmiiksi hyvällä tuulella, joilla on aikaa tutustua uusiin tuotteisiin ja brändeihin, ja ennen kaikkea intressi käyttää keskimääräistä enemmän rahaa. Kuulostaa utopistiselta! Utopista tai ei, Helsinki-Vantaan lentokenttä tarjoaa markkinoijalle ja promootion järjestäjälle ainutkertaisen kohderyhmän ja mahdollisuuden ottaa promootiosta kaikki irti. 
Lue lisää ›

Kesä tulee - hyödynnä kesäsesonki ja varaa promootiosi viimeistään nyt

23.2.2018 11:06:00 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Promootiot

Moni herää talviuniltaan vasta toukokuussa ja havahtuu, että koulut päättyvät ja kesälomakausi pyörähtää käyntiin jo kuukauden päästä. Skandinaavinen kansa menee sekaisin valon määrästä, mikä täyttää jo itsessään kadut ja puistot ihmisistä talven jäljiltä, erilaisten tapahtumien kirjosta puhumattakaan. Ja markkinoinnin näkökulmastahan sinä haluat olla kesällä juuri siellä, missä ihmiset ovat! Kysymys kuuluukin: miten tavoitat kesälaitumille kirmailevat ostajasi?
Lue lisää ›

Onko sinulla asiakaskohtaamissuunnitelma dokumentoituna?

21.1.2018 22:15:12 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: myyntikenttä, markkinointi;, konsepti, Promootiot

Asiakaskokemuksen ja vuorovaikutustilanteiden kehittämisestä ja johtamisesta puhutaan paljon, eikä suotta. Vaikka verkkoympäristö on tärkeä, ei F2F-kohtaamisia kannata unohtaa. Tässä blogissa kerrotaan, mistä osista asiakaskohtaamissuunnitelma muodostuu ja miten sitä voi soveltaa erilaisiin tilanteisiin ja kanaviin.
Lue lisää ›

Varmista onnistuminen tulevan vuoden kohtaamisissa - lataa maksuton promo-opas!

15.9.2017 10:48:48 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Promootiot

Onko sinulla jo suunnitelma tulevan vuoden promootioihin? Tiedätkö missä sinun kannattaa kohdata potentiaaliset ostajasi kasvokkain? Onko teillä suunnitteilla tuote- tai palvelulanseeraus? Haluatko demota, testauttaa tai maistattaa tuotteita? Olipa tarpeesi mikä vaan, niin promootio on tehokas tapa vaikuttaa ihmisiin kasvotusten. Promootiota kannattaa käyttää myös bränditunnettuuden kasvattamiseksi sekä liidien keräämiseksi. Muistathan että promootioita kannattaa tukea myös digi- ja sometekemisellä!  Lataa maksuton oppaamme ja pureutuu promootioiden suunnitteluun, jotta saat tulevasta vuodesta kaiken irti. 
Lue lisää ›

Näin yhdistät somen ja promootion

24.8.2017 12:56:40 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Sosiaalinen media, Promootiot

Promootiot ovat arkipäivää brändeille ja toisaalta myös sosiaalisessa mediassa kampanjointi on vakiinnuttanut paikkansa yritysten markkinoinnissa. Moni mieltää nämä markkinointikeinot kuitenkin edelleen täysin erillisinä toimenpiteinä eikä tule ajatelleeksi, että yhdistämällä somen promootioon brändi saa merkittävää lisänäkyvyyttä. Kummassakin tapauksessa on viime kädessä kyse kohtaamisista ja kokemuksesta, ja nämä kohtaamiset yhdistämällä kuluttajan elämyksestä tulee entistä kattavampi.
Lue lisää ›

Messuosastot ja niiden trendit 2017

23.8.2017 15:31:45 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Promootiot

Reilu vuosikymmen promootio- ja tapahtuma-alalla on poikinut muistoja aina ALSO Expon kaltaisista IT-alan messuista HP:n kauppakeskuskiertueisiin, joissa lavalle ovat nousseet Suomen sen hetkiset huippuartistit tai promootio-osastolla on käyty armotonta pelitaistelua VR-laseilla pelaamalla. Nämä muistot pitävät sisällään lukuisia yhteistyökumppaneita, joita ilman tapahtumat eivät olisi olleet sellaisiaan. Päätimmekin käydä jututtamassa yhtä pitkäaikaisimmista yhteistyökumppaneistamme Fair Factorya messuosastoista ja niiden tämän vuoden kuumimmista trendeistä.
Lue lisää ›

Näin asetat tavoitteen promootiollesi

26.5.2017 10:11:56 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Promootiot

Vaikka kasvokkain kohtaaminen on tärkeää brändeille, pelkkä brändiin törmääminen harvoin yksin riittää. Mieti etukäteen, mikä kohtaamisen tavoite on. Riittääkö, että brändi jää mieleen? Haluatko kerätä yhteystietoja tai ohjata asiakkaan nettisivullesi? Pyritkö suoraan kauppaan? Kun tavoite tai tavoitteet ovat kristallinkirkkaana mielessäsi, mieti numeeriset tavoitteet ja miten niitä mitataan: Haluatko keskustella sadan ihmisen kanssa vai 5 000 näkevän promootiosi? Asennatko osastollesi kävijälaskurin vai pitääkö promoottoreiden laskea henkilöt?
Lue lisää ›

Ensivaikutelma muodostuu vain 9 sekunnissa - oletko valmis panostamaan suunnitteluun?

27.4.2017 21:53:51 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Promootiot

  Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran, sanotaan vuorovaikutuksen tutkimuksessa.  Sama toteamus pitää paikkansa markkinointiviestinnässä, koska siinäkin on kyse suhteen luomisesta. Ensivaikutelma on jotain käsittämättömän armotonta, joten sen luomiseen on järkevää mieluummin panostaa etukäteen, kuin yrittää muuttaa sitä jälkikäteen.
Lue lisää ›