Harva Marketing Blogi | Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinoinnin 7 trendiä, joita et pääse pakoon

17.5.2020 14:05:16 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Sisältömarkkinointi, sisällöntuotanto

Valtaosa suomalaisista yrityksistä tekee sisältömarkkinointia (suurista ja keskisuurista yrityksistä 84% kertoo Spoon and Norstat 2018 tutkimus). Tämänhetkisessä uudessa normaalissa sisällön kulutus on kasvanut ja erityisesti sosiaalinen media ja podcastit ovat nostaneet suosiotaan. Sisällöstä haetaan tukea osaamisen kasvattamiseen - osittain epävarman työtilanteen, osittain nopeiden muutosten vuoksi - sekä myös eskapismia harmaasta arjesta. Kerron seuraavaksi seitsemän sisältömarkkinoinnin trendiä, jotka pätevät, teetpä sisältöä sitten kuluttajille tai yrityksille.
Lue lisää ›

Liidien generointi verkkosivuilla helposti HubSpotin LeadFlown avulla

22.11.2019 14:43:00 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Sisältömarkkinointi, Verkkosivut, Sähköpostimarkkinointi

Liidien hankinta ja nimenomaan laadukkaiden generointi on yksi markkinoijan tärkeimpiä tehtäviä. Viime vuoden State of Inbound -raportin mukaan jopa 67% yrityksistä kertoi tämän olevan yrityksensä markkinoinnin suurin haaste.
Lue lisää ›

Kuinka myydä blogilla myymättä mitään?

4.4.2018 12:00:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi on ollut kuuma aihe jo hyvän tovin. Yritykset ovat innolla perustaneet blogeja, Youtube-kanavia ja sähköpostimarkkinointikin on sisältörikkaampaa kuin aiemmin.
Lue lisää ›

Miksi sisältömarkkinoinnilla on paljon annettavaa rekrytoinnille?

18.12.2017 10:15:36 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Sisältömarkkinointi, Employer Branding

Rekrytointimarkkinointia on tehty niin kauan kun työnantajilla on ollut tarve löytää osaajia. Tunnetko sinä jo modernin rekrytointisisältömarkkinoinnin ja työnantajabrändäyksen keinot ja työkalut vai vedätkö jatkuvasti kovenevassa kilpailussa laput silmillä? Tässä artikkelissa kerromme, miksi sisältömarkkinointiosaajan tulisi olla jokaisen rekrytointia tekevän paras kaveri ja sparraaja tieto- ja asiantuntityörekrytointeja suunniteltaessa ja toteuttaessa. 
Lue lisää ›

Liidienhankinnasta markkinoinnin automaatioon – Näin pääset alkuun

1.6.2017 21:43:34 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Sisältömarkkinointi, Sähköpostimarkkinointi, Digitaalinen Markkinointi, markkinoinnin automaatio, inbound

Olemme käsitelleet jo aikaisemminkin liidien hankintaa verkosta ja sen tärkeyttä niin kuluttaja kuin b2b-markkinoinnissa. Mikäli et vielä aktiivisesti kasvata sähköpostilistaa verkkosivuillasi, suosittelemme ensin tutustumaan edelliseen blogiimme tästä aiheesta.
Lue lisää ›

Konseptin salaisuus - Näin rakennat tuloksellisen kampanjan

26.1.2017 14:47:39 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, Caset ja palvelut, Sisältömarkkinointi, Kampanjat, konsepti

Markkinointisuunnittelussa käytetään sanaa konsepti mitä moninaisimmissa asiayhteyksissä. Kiistellään onko konsepti sama asia kun kampanja tai sisältösuunnitelma. Voiko minimaalisen pienellä markkinointikampanjalla olla konsepti vai pitäisikö edes olla?
Lue lisää ›

Voiko sisältömarkkinointia tehdä ilman omaa sisältöä?

7.12.2016 21:28:19 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Sosiaalinen media, Sisältömarkkinointi

Nykypäivänä lähes jokaista yritystä kiinnostaa sosiaalisen median hyödyntäminen markkinoinnissa. Tai... ainakin pitäisi kiinnostaa. Suuri osa yrityksistä tekee sosiaalisessa mediassa jo paljon. Loput puolestaan miettivät, miten hommassa pääsisi helposti alkuun.
Lue lisää ›

B2B-yritykset, tehkää Facebook-mainontaa ja tehkää sitä heti!

25.11.2016 11:57:56 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, Sisältömarkkinointi

Elämme aikakautta, jolloin yrityksillä on lähes rajattoman mahdollisuudet tavoittaa haluamansa kohderyhmän. Silti suuri osa yrityksistä väheksyy ja jättää huomioimatta tärkeimpiä mainoskanavia, kuten Facebookia. Miksi? Kuulemme jakuvasti selityksiä, kuinka B2B-yritysten ei tarvitse mainostaa sosiaalisen median kanavissa, sillä yrityksethän tavoittelevat viestinnällään toisia yrityksiä, eivätkä yksittäisiä henkilöitä. Tässä blogissa kerromme, miksi B2B-yritysten tulee mainostaa Facebookissa ja miksi sitä tulee tehdä heti, ennen kuin on liian myöhäistä. 
Lue lisää ›

Ihmelääke nimeltä markkinoinnin automaatio

22.11.2016 7:15:00 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, Sisältömarkkinointi, markkinoinnin automaatio, inbound

Päivän sana on markkinoinnin automaatio. Tälläkin hetkellä tuhansissa suomalaisissa yrityksissä on käynnissä todella pitkiä ja kalliita projekteja, joissa pohditaan mikä markkinoilla olevista  järjestelmistä tulisi ottaa käyttöön. Kilpailijoilla sellainen on jo, joten mukaan täytyy päästä.
Lue lisää ›

Tutkitusti toimivat vinkit tehokkaampaan Facebook-markkinointiin

8.3.2016 10:42:47 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Sosiaalinen media, Sisältömarkkinointi

Facebook on kiistatta maailman käytetyin sosiaalinen media. Moni yritys kuitenkin kokee sen hyödyntämisen haasteelliseksi ja erityisesi B2B-yritykset usein aliarvioivat kanavan potentiaalin oman markkinoinnin jatkeena.
Lue lisää ›