Harva Marketing Blogi | Sosiaalinen media

Miten kerätä liidejä sosiaalisen median avulla?

27.9.2018 13:21:15 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Sosiaalinen media

Vuosi vuodelta yhä useampi suomalainen yritys on aktivoitunut sosiaalisen median markkinoinnissaan, ja uusia kanavakokeiluita uskalletaan jo tehdä rohkeasti erilaisten sisältö- ja mainoskampanjoiden myötä. Tekemistä varjostaa vielä kuitenkin harmillisen usein sen tavoitteiden ja mittareiden puutteellisuus. Minkä takia somemarkkinointia tehdään, ja ennenkaikkea miten sitä mitataan ja kehitetään?
Lue lisää ›

Hyperlokaali mainonta hyödyntää fyysisten sijaintien arvon mobiilisti

5.4.2018 10:24:15 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Sosiaalinen media

Ajatus digitaalisen mainonnan hienoudesta syntyy usein siitä, että halutun markkinointiviestin saa kohdistettua juuri oikeaan paikkaan ja aikaan, sille kohderyhmälle ketä kulloinkin halutaan tavoittaa. Eikö olekin helppoa? Näin sitä voisi luulla, mutta kilpailu verkossa ihmisten huomiosta lisääntyy jatkuvasti ja huonosti kohdennetun mainonnan määrä kasvaa sitäkin enemmän. Mikä neuvoksi?
Lue lisää ›

Onko yrityksesi instagrammattava?

12.2.2018 11:36:33 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Sosiaalinen media, markkinointi;

Vaikka yli 80 % Instagramin käyttäjistä seuraa vähintään yhtä yritystä kyseisessä kanavassa, on yksityishenkilöiden tuottama sisältö kuitenkin suurimmalle osalle käyttäjistä kiinnostavampaa ja uskottavampaa. Sisällön jakajan ei tarvitse olla henkilökohtainen tuttu, sillä tutkimuksen mukaan 76 % pitää “keskivertoihmisten” jakamaa sisältöä luotettavampana kuin yritysten. Niinpä on tärkeää, että saat asiakkaasi jakamaan brändiisi liittyviä kuvia ja kokemuksia. Tässä blogikirjoituksessa muistelemme, miten tähän on tultu, ja kerromme, miten yritykset innostavat kuluttajia kuvaamaan kokemuksiaan.
Lue lisää ›

3 vinkkiä videomainontaan

12.2.2018 11:30:00 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Sosiaalinen media

Markkinointi ja myynti ovat ihmisiin vaikuttamista. Ihmisiin vaikuttaminen on tarinankerrontaa. Moderni tarinankerronta puolestaan tapahtuu videon avulla. Pelkkä videoiden julkaiseminen ei itsessään tuota tuloksia, vaan onnistunut videomainonta vaatii useiden eri seikkojen huomioimisen aina videon kanava- ja laiteoptimoinnista kampanjan tulosten seuraamiseen ja optimointiin.
Lue lisää ›

Näin asennat Facebook-pikselin

5.1.2018 14:52:09 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Sosiaalinen media, Digitaalinen Markkinointi, Verkkosivut

Meiltä kysytään usein miten se Facebook-pikseli oikein asennetaan ja mitä sillä voi tehdä. Jos haluat tietää tarkemmin pikselin mahdollisuuksista, lukaise aikaisempi blogikirjoituksemme aiheesta. Jos Facebook-pikseli on sinulle täysin uusi juttu, tässä lyhyesti mistä on kyse.
Lue lisää ›

Vaikuttajamarkkinointi on aitoa ja mitattavaa

5.1.2018 11:33:25 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Sosiaalinen media, markkinointi;

Web Summit -yhteenvedossa kerroimme, että vaikuttajamarkkinointi on Suomessa vielä lapsenkengissä, ja yhdyimme ennustukseen sen siirtymisestä strategiselle tasolle. Tapasimme vuodenvaihteessa muutaman suomalaisen blogi-/tubettaja-/monimediaverkoston edustajia alkavan vuoden tekemistä suunnitellessamme. Huomasimme samojen teemojen nousevan puheisiin jokaisen kohdalla, ja listaammekin nyt tähän vaikuttajamarkkinoinnin kuumimmat teemat.
Lue lisää ›

Thisisfinland – Kuinka hankimme 60000 insta-seuraajaa?

5.12.2017 7:16:53 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Sosiaalinen media

Harvalaiset ovat aina olleet pioneereja ja trendien haistelijoita. Oli vuosi 2014. Kaksi Harvan perustajaosakkaista olivat silloisessa sosiaalisen median hankkeessaan laittaneet yhdessä kahden ammatti-igerin kanssa merkille, että ”this is” hashtagit tuntuivat olevan kovassa nosteessa. Mikä otollinen tilaisuus hyödyntää hypeä ja luoda pilottitili, jolla pääsisimme testaamaan mikä instassa toimii ja mikä ei. Syntyi Instagram-tili nimeltä @thisisfinland.
Lue lisää ›

Web Summit - odotukset markkinoinnin vuodelle 2018

24.11.2017 15:29:35 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Sosiaalinen media

Jokainen Web Summitissa esillä ollut toimiala omine teknologisine ihmeineen ansaitsisi oman blogikirjoituksen. Haluan kuitenkin omistaa tämän blogikirjoituksen markkinoinnille ja sille, minkälaisia ajatuksia ja odotuksia Web Summit jätti minulle markkinoinnin vuodesta 2018, sosiaalisen median ja digitaalisen markkinoinnin asiantuntijan näkökulmasta.
Lue lisää ›

6 askelta LinkedIn-profiilisi virkistämiseen

12.10.2017 16:25:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Sosiaalinen media

Kuluneen vuosikymmenen aikana kaikista sosiaalisista medioista nimenomaan LinkedIn on muotoutunut ammattimaiseksi henkilöbrändäyksen, näkyvyyden ja markkinoinnin kanavaksi. Vuonna 2017 LinkedIn-palvelun nousujohteinen käyttäjämäärä on saavuttanut kansainvälisesti 500 miljoonan merkkipaalun. Palvelu on saatavilla jo yli 200 maassa, noin 20 eri kielellä.  Tässä vaiheessa on tärkeää ymmärtää sosiaalisen median vaikutus ja ennen kaikkea sisäistää, mitä velvollisuuksia näkyvyyden ylläpitäminen ja brändäys tuovat tullessaan. Olit sitten työnhakija, rekrytoija tai palvelua muihin henkilökohtaisiin tavoitteisiin käyttävä yksityishenkilö tai yritys, on tärkeää muistaa hallita omaa läsnäoloasi LinkedInin ammatillisessa verkostossa. Jotta saat kaiken irti verkostoitumisesta ja palvelun tuomista resursseista, keräsimme 6 vinkkiä LinkedIn profiilisi hiomiseen.
Lue lisää ›

Vinkit YouTube Analyticsin käyttöön

1.9.2017 11:04:18 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Sosiaalinen media

Huolimatta siitä, että moni muu somepalveluiden tarjoaja on vimmatusti kehittänyt omien videosisältöjensä jako- ja katseluominaisuuksiaan, seisoo YouTube somekanavien joukossa vankasti omalla tontillaan. Tänään kirjoitankin siitä, miten pystyt Google AdWordsista saamasi maksullisen mainonnan datan ohella hyödyntämään YouTube Analyticsia ja sukeltamaan askeleen syvemmälle maailman toiseksi suurimman hakukoneen ja videoiden pitkäaikaisemman katselukirjaston tarjoamaan dataan.
Lue lisää ›