Harva Marketing Blogi | Sosiaalinen media

Neuvo ja viihdytä videokolossi YouTubessa

2.7.2020 10:14:39 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Sosiaalinen media, Digitaalinen Markkinointi

Tämä blogi on julkaistu Suomen suurimmassa yrittäjille avoimessa yhteisössä, yrittaja.io:ssa. YouTube on niin järisyttävän suuri, että sitä on vaikea hahmottaa. Vuonna 2005 perustetulla videokanavalla on yli 1.9 miljardia käyttäjää, mikä tekee siitä maailman toiseksi suosituimman somekanavan Facebookin jälkeen. Joka minuutti YouTubeen ladataan 500 tuntia uutta videomateriaalia! YouTube on Googlen (eli Alphabet Incin) omistama, ja se on kaiken lisäksi heti Googlen jälkeen maailman toiseksi suurin hakukone. Moni yhdistää YouTuben viihteeseen ja ajankuluun, mutta kaikenlaisille opasvideoille meikkitutoriaaleista talon rakentamiseen löytyy omat katsojakuntansa. 
Lue lisää ›

Visuaalisesti vaikuttava Instagram

23.6.2020 10:15:34 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Sosiaalinen media

Tämä kirjoitus on julkaistu Suomen suurimmassa yrittäjille avoimessa yhteisössä, yrittaja.io:ssa.
Lue lisää ›

Verkostoitujan valtakunta LinkedIn

11.6.2020 10:23:45 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Sosiaalinen media

Tämä blogi on julkaistu Suomen suurimmassa yrittäjille avoimessa yhteisössä, yrittäjä.io:ssa.
Lue lisää ›

Facebook - parempia päätöksiä ja arkiviisautta

3.6.2020 17:18:09 | Kirjoittanut Harva Marketing
Aiheet: Sosiaalinen media

Kirjoitus on julkaistu Suomen suurimman virtuaalisen yrittäjille avoimen yhteisön, Yrittäjä.io:n blogissa.  Viimeksi listasimme some-markkinoijan tärkeimpiä kysymyksiä kanavasta riippumatta. Tällä kertaa paneudumme kanavista siihen suurimpaan ja monelle markkinoijalle potentiaalisimpaan.
Lue lisää ›

Somemarkkinoija: anna paljon, voit saada kaiken

29.5.2020 12:06:19 | Kirjoittanut Harva Marketing
Aiheet: Sosiaalinen media

Kirjoitus on julkaistu Suomen suurimman virtuaalisen yrittäjille avoimen yhteisön, Yrittäjä.io:n blogissa.  Some on eloisa ja liukas kuin saippua, ja sen käyttötarkoitus elää koko ajan. Jos ennen somessa pääasiassa kerrottiin kavereille omasta elämästä, tällä hetkellä sitä käytetään eniten harrastuksiin, vapaa-aikaan sekä kavereiden ja sukulaisten välisiin keskusteluihin. Sosiaalinen media ei ole mikään pikkukala, suomalaisista 60% eli noin 3,3 miljoonaa käyttää aktiivisesti sosiaalista mediaa. Lisää käyttäjiä tulee jatkuvasti nuorista ja vanhoista. Eläkeläisistä jo 18% käyttää jotain somepalvelua päivittäin. Alle 25-vuotiaissa käyttöaste on huikeat 83%. Vain Googlen haut ylittävät nämä käyttäjämäärät. 
Lue lisää ›

Miten kerätä liidejä sosiaalisen median avulla?

3.2.2020 14:41:00 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Sosiaalinen media, Digitaalinen Markkinointi

Vuosi vuodelta yhä useampi suomalainen yritys on aktivoitunut sosiaalisen median markkinoinnissaan, ja uusia kanavakokeiluita uskalletaan jo tehdä rohkeasti erilaisten sisältö- ja mainoskampanjoiden myötä. Tekemistä varjostaa vielä kuitenkin harmillisen usein sen tavoitteiden ja mittareiden puutteellisuus. Minkä takia somemarkkinointia tehdään, ja ennenkaikkea miten sitä mitataan ja kehitetään?
Lue lisää ›

Hyperlokaali mainonta hyödyntää fyysisten sijaintien arvon mobiilisti

5.4.2018 10:24:15 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Sosiaalinen media, Digitaalinen Markkinointi

Ajatus digitaalisen mainonnan hienoudesta syntyy usein siitä, että halutun markkinointiviestin saa kohdistettua juuri oikeaan paikkaan ja aikaan, sille kohderyhmälle ketä kulloinkin halutaan tavoittaa. Eikö olekin helppoa? Näin sitä voisi luulla, mutta kilpailu verkossa ihmisten huomiosta lisääntyy jatkuvasti ja huonosti kohdennetun mainonnan määrä kasvaa sitäkin enemmän. Mikä neuvoksi?
Lue lisää ›

Onko yrityksesi instagrammattava?

12.2.2018 11:36:33 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Sosiaalinen media, Digitaalinen Markkinointi, markkinointi;

Vaikka yli 80 % Instagramin käyttäjistä seuraa vähintään yhtä yritystä kyseisessä kanavassa, on yksityishenkilöiden tuottama sisältö kuitenkin suurimmalle osalle käyttäjistä kiinnostavampaa ja uskottavampaa. Sisällön jakajan ei tarvitse olla henkilökohtainen tuttu, sillä tutkimuksen mukaan 76 % pitää “keskivertoihmisten” jakamaa sisältöä luotettavampana kuin yritysten. Niinpä on tärkeää, että saat asiakkaasi jakamaan brändiisi liittyviä kuvia ja kokemuksia. Tässä blogikirjoituksessa muistelemme, miten tähän on tultu, ja kerromme, miten yritykset innostavat kuluttajia kuvaamaan kokemuksiaan.
Lue lisää ›

3 vinkkiä videomainontaan

12.2.2018 11:30:00 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Sosiaalinen media

Markkinointi ja myynti ovat ihmisiin vaikuttamista. Ihmisiin vaikuttaminen on tarinankerrontaa. Moderni tarinankerronta puolestaan tapahtuu videon avulla. Pelkkä videoiden julkaiseminen ei itsessään tuota tuloksia, vaan onnistunut videomainonta vaatii useiden eri seikkojen huomioimisen aina videon kanava- ja laiteoptimoinnista kampanjan tulosten seuraamiseen ja optimointiin.
Lue lisää ›

Näin asennat Facebook-pikselin

5.1.2018 14:52:09 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Sosiaalinen media, Verkkosivut, Digitaalinen Markkinointi

Meiltä kysytään usein miten se Facebook-pikseli oikein asennetaan ja mitä sillä voi tehdä. Jos haluat tietää tarkemmin pikselin mahdollisuuksista, lukaise aikaisempi blogikirjoituksemme aiheesta. Jos Facebook-pikseli on sinulle täysin uusi juttu, tässä lyhyesti mistä on kyse.
Lue lisää ›