Harva Marketing Blogi | Sosiaalinen media

Näin yhdistät somen ja promootion

24.8.2017 12:56:40 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Sosiaalinen media, Promootiot

Promootiot ovat arkipäivää brändeille ja toisaalta myös sosiaalisessa mediassa kampanjointi on vakiinnuttanut paikkansa yritysten markkinoinnissa. Moni mieltää nämä markkinointikeinot kuitenkin edelleen täysin erillisinä toimenpiteinä eikä tule ajatelleeksi, että yhdistämällä somen promootioon brändi saa merkittävää lisänäkyvyyttä. Kummassakin tapauksessa on viime kädessä kyse kohtaamisista ja kokemuksesta, ja nämä kohtaamiset yhdistämällä kuluttajan elämyksestä tulee entistä kattavampi.
Lue lisää ›

Miksi Snapchat- ja Tinder-mainonta kannattavat juuri nyt?

18.8.2017 11:21:56 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Sosiaalinen media, Digitaalinen Markkinointi

Tiedätkö sen tunteen, kun työkalusi digi- ja somemainostajana muuttuvat joka päivä, ja uusia mahdollisuuksia tulee enemmän kuin ehdit 24 tunnin vuorokaudessa seuraamaan? Been there done that. Tällä viikolla päätimmekin ottaa tarkastelun alle kaksi kanavaa, joissa kannattaa mainostaa juuri nyt: Tinder ja Snapchat.
Lue lisää ›

Näin hankit lisää seuraajia someen ilman mainontaa

11.8.2017 11:42:24 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Sosiaalinen media, Digitaalinen Markkinointi

Sosiaalinen media on yksi tehokkaimmista tavoista jakaa sisältöä ja saada näkyvyyttä sekä uusia kävijöitä omille verkkosivuille. Vaikka sinulla ei olisi yhtään seuraaja somessa, maksetun mainonnan avulla sisällön levitys hoituu helposti ja vielä toistaiseksi aika edullisesti.
Lue lisää ›

Kesällä somessa markkinoivan muistilista

19.7.2017 16:12:46 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Sosiaalinen media

Markkinoijan on helppo tuudittautua kesälomien yli ajatusharhaan, että koko Suomi lomailee ja nyt saa pitää breikin - lomailijathan kirmaavat kaupungeista mökeilleen ja eristäytyvät lomansa ajaksi omaan kuplaansa, jossa markkinoijille ei ole tilaa. Väärin. Kesä tulvii tapahtumia, ihmiset ovat sosiaalisimmillaan ja avoimia uusille kokemuksille sekä ajavat pitkiä matkoja mökeilleen radiota kuunnellen. Sitä tärkeintä unohtamatta: some ja muutaman tuuman näyttö, jonka kautta lomailijat pitävät yhteyttä ystäviinsä ja ulkomaailmaan mökeiltään. 
Lue lisää ›

Facebook Canvas: Ohjeet näyttävään Facebook-mobiilimainontaan

16.6.2017 11:57:36 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Sosiaalinen media

Kuten varmasti tiedät, Internetin mobiilikäyttö on ohittanut maailmanlaajuisesti työpöytäkäytön. Myös Suomessa mobiilikäyttö on jatkuvassa nousussa ja kuluttajavirta siirtyy voimakkaasti kohti mobiilia, jolloin myös mainonnan painopiste vaihtuu. Täten eri kanavissa toteutettu mobiilimainonta nousee yhä merkittävämmäksi kilpailukeinoksi markkinoinnissa. Miten siis erottua positiivisesti mobiilimainonnan massasta? Yksi hyvä vaihtoehto on ottaa kokeiluun yksi Facebookin uusimmista mainosmuodoista, Facebook Canvas. Lue lisää, mistä Facebook Canvasissa on kyse ja miten voit luoda oman näyttävän ja mieleenpainuvan mainoksesi onnistuneesti tarjoamillamme ohjeilla. 
Lue lisää ›

Herätä tarinat eloon uusilla Instagram Stories -mainoksilla

11.5.2017 15:59:46 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Sosiaalinen media

Instagram on kanava, jossa ihmiset ja yritykset jakavat jokapäiväisiä hetkiään mukaansatempaavien kuvien ja videoiden avulla. Vuoden 2016 puolella uudistuksena palvelun valikoimaan tuli mukaan myös Instagram Stories, joka mahdollisti käyttäjille jo Snapchatista tutun keinon julkaista 24 tuntia näkyvillä olevia kuvia ja lyhyitä videopätkiä. Uudistus sulatti käyttäjien sydämet nopeasti - eikä ihme, sillä Instagramin käyttäjät rakastavat tunnetusti tarinoita. Miten yritykset voivat hyötyä tästä? 
Lue lisää ›

4 täsmävinkkiä Facebook-markkinointiin

28.4.2017 11:22:17 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Sosiaalinen media

"Miten te teitte tämän, noin alhaisilla kustannuksilla?". Kuulemme jatkuvasti tätä lausahdusta asiakkailtamme. Fakta on, että Facebook on tällä hetkellä suvereenisti kustannustehokkain kanava mainostaa ja hakea näkyvyyttä. Tuloksia ei tietenkään synny pelkkiä sormia napsauttamalla, vaan markkinoinnissa onnistuminen edellyttää toki kanavan sekä sen mahdollisuuksien ja työkalujen syvää ja ajantasaista tuntemusta.
Lue lisää ›

Tiedätkö, mitä yrityksestäsi puhutaan somessa?

29.3.2017 15:23:56 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Sosiaalinen media

Yrityksesi näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa on todella tärkeätä seurata. On hyvä ymmärtää, miten ihmiset näkevät yrityksesi ja mitä he puhuvat brändistäsi. Keskusteluun on myös tärkeää tarpeen tullen reagoida. Sosiaalinen media on luonteeltaan vuorovaikutteista, eikä siellä yksinkertaisesti pärjää, jos viestintä on yksisuuntaista. Tekeminen vaatii aikaa ja useiden eri tahojen sitoutumista.
Lue lisää ›

5 tapaa lisätä yrityksesi myyntiä Pinterestin avulla

7.3.2017 20:39:02 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Sosiaalinen media

Pinterest on erinomainen kanava tarjota kuluttajalle mahdollisuus löytää yrityksesi ja sen tarjonta. Pinterestillä on jo yli 150 miljoonaa kuukausittaista käyttäjää globaalisti. Perinteisen käyttäjäkunnan lisäksi Pinterestistä tavoittaa nyt myös miesasiakkaiden kohderyhmää, sillä 40% uusista käyttäjistä ovat miehiä. Toissa viikolla kirjoitimme Pinterestin hyödyntämisestä yleisesti markkinointikanavana. Tällä viikolla pureudumme hieman syvemmälle ja siihen, miten Pinterestiä pystyy hyödyntämään yrityksesi myynnissä.
Lue lisää ›

Sosiaalisen median kampanjoiden tulosten mittaaminen

7.3.2017 15:28:02 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Sosiaalinen media, mittaamien, Digitaalinen Markkinointi

Yhä useammat suomalaiset yritykset ovat hypänneet mukaan sosiaalisen median markkinoinnin maailmaan erilaisten mainos- ja sisältökampanjoiden kautta. Sosiaalisen median kampanjoiden suunnittelu ja toteutus voi tuntua usein helpolta, ja tuloksia syntyykin muihin mainoskanaviin nähden verrattaen edullisesti. Tulokset ja luvut saattavat kuitenkin helposti hämätä. Täten jokaisen sosiaalisen median markkinointia toteuttavan yrityksen tulisi tiedostaa ja oppia, miten kampanjoita ja pitkäkestoista tekemistä tulisi mitata, jotta some-tekemisen oikeat vaikutukset voitaisiin nähdä. Opi ja lue lyhyt oppaamme some-kampanjoiden mittaamisesta. 
Lue lisää ›