Harva Marketing Blogi | strategia

Äänibrändäämisellä kohtaamispisteet kuntoon

26.7.2018 11:13:58 | Kirjoittanut Jemmi Laaninen
Aiheet: brändi, strategia

Mikä ääni tulee ensimmäisenä mieleen, kun mietitään Nokiaa? Entäpä Mäkkäriä? Todennäköisesti nyt korvien välissä soi loppupäivän vuorotellen Nokia tune ja McDonald’sin I’m lovin’ it -jingle. Nämä brändit ovat tunnistettavissa pelkästään äänen perusteella. Mainosta ei tarvitse nähdä tietääkseen kenen se on.
Lue lisää ›

Itsensä johtaja on paras johtaja – LaaSista väline itsensä johtamiseen

25.5.2018 14:42:28 | Kirjoittanut Päivi Siukosaari
Aiheet: johtaminen, strategia, Ideoita ja näkemyksiä

Lähes 40-vuotisen työurani aikana olen nähnyt monenlaisia johtamisjärjestelmiä eri tyyppisissä ja -kokoisissa yrityksissä. Lukuisat yritykset 80-luvulta asti ovat käyttäneet hyvin samanlaisia johtamismalleja riippumatta yrityksen koosta tai toimialasta. Yleensä johtaminen keskittyi kerrottuihin tapoihin toimia ja ylhäältä alas -johtamiseen. LaaS kääntää johtamismallin toisinpäin ja näin pystytään tarjoamaan palveluita mm. eri elämäntilanteissa oleville työntekijöille erilaisiin tarpeisiin.
Lue lisää ›

Mitä on aito markkinointihenkisyys?

13.11.2017 10:57:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: markkinointi;, strategia, suunnittelu, johtaminen, markkinoinnin johtaminen

Mistä tunnistaa markkinointiosaamiseen ja -tekemiseen panostavan yrityksen tai ihmiset? Perustuen omaan noin 15 vuotta kestäneeseen kokemukseeni markkinoinnin suunnittelusta ja johtamisesta, nostan esiin ainakin seuraavat kolme asiaa: tahto tehdä, kyky johtaa ja halu saada aikaan tulosta. Mitä ne tarkoittavat käytännössä? 
Lue lisää ›

Vaikuttava B2B-asiakaskohtaaminen osana markkinointistrategiaa

10.11.2017 8:53:52 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: tapahtumat, strategia

Tapahtumamarkkinointi kasvattaa yhä tärkeyttään, koska digitalisaation ja automaation myötä henkilökohtaisen kohtaamisen arvo on nousussa. Samanaikaisesti kasvavat odotukset tapahtumia kohtaan, erityisesti yritystapahtumien kohdalla, joista haetaan nykyisin paitsi ammatillista osaamista ja verkostoitumista, myös hyvää mieltä, onnellisuutta ja hyvinvointia. Osallistuimme Alma Talent Eventsin Tapahtumaklinikkaan 9.11.2017, missä Alma Median viestintä- ja brändijohtaja Elina Kukkonen jakoi kokemuksiaan vaikuttavan tapahtuman tekemisestä. Oli mahtavaa kuulla ison mediatalon edustajan korostavan juuri samoja asioita, joita mekin pidämme erityisen tärkeinä. Blogikirjoituksemme on tämän asiantuntevan puheenvuoron inspiroima. 
Lue lisää ›