Harva Marketing Blogi | tapahtumamarkkinointi

Asiakkuusjohtajana aloittanut Sini Toivonen siirtyi Harvalle SHIFTin kaupallisen johtajan roolista

18.4.2019 19:47:23 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: tapahtumamarkkinointi, tapahtumat, tapahtumamuotoilu

Tapahtumamuotoilun nopeasti kasvanut kysyntä tarkoittaa uusien osaajien rekrytointeja Harva Marketintingille. Huhtikuussa 2019 Client Success Directorina aloittanut Sini Toivonen siirtyi rooliinsa The SHIFT Business Festivalin kaupallisen johtajan ja myynnistä vastaavan johtajan roolista. Millaisia huomioita kansainväliseksi kasvaneen bisnestapahtuman kaupallisella johtajalla on kuluttajabrändien markkinointiin ja tapahtumamuotoiluun liittyen? Entä mikä tekee B2B-tapahtumasta tuottavan ja tavoittavan? 
Lue lisää ›

Tapahtumamuotoilutoimisto Harva Experience tekee tuottavia ja tavoittavia tapahtumia

11.9.2018 23:56:11 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: tapahtumamarkkinointi, tapahtumadata, tapahtumamuotoilu

Syyskuussa 2018 toimintansa aloittaneen Harva Experiencen mukaan yritysten tapahtumat ovat liian pitkään olleet erillisiä markkinoinnin ponnistuksia. Itse tapahtumaan on kyllä panostettu, mutta asiakaspolkua ja digitaalisuuden tuomia mahdollisuuksia ei ole osattu hyödyntää. Harva Experience haastaa alan ajattelua tuomalla markkinoille kokonaisvaltaisen tapahtumamuotoilun, jonka tavoitteena on tapahtumien vaikuttavuuden ja tuoton maksimointi. Tämä tarkoittaa entistä strategisempaa ajattelua myös tapahtumarkkinoinnissa.
Lue lisää ›

Älykästä tapahtumamarkkinointia sosiaalista mediaa hyödyntämällä

19.1.2017 15:46:00 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: tapahtumamarkkinointi, Digitaalinen Markkinointi

Brändisi tuotteiden tai palveluiden mainostaminen erilaisten tapahtumien kautta vaatii usein paljon työtä. Onnistuneen tapahtuman suunnittelu voi olla jo itsessään vaativa tehtävä, mutta vielä suuremmaksi haasteeksi usein osoittautuu oikean kohderyhmän tavoittaminen ja tapahtuman tehokas mainostaminen. Myönnetään, tapahtumamarkkinointi ei ole aina helppoa, mutta yrityksen siinä onnistuttua voi se saavuttaa helposti vahvoja uusia liidejä ja bränditietoisuuden kasvua sekä uutta liiketoimintaa.
Lue lisää ›

Tapahtumamarkkinointia kengännauhabudjetilla

3.5.2013 17:42:00 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, tapahtumamarkkinointi, tapahtumat

Markkinoinnin lisäksi tankotanssi on lähellä sydäntäni. Tankotanssijoiden joukosta löytyy tiedemiehiä ja asianajajia, mutta markkinointiosaaminen tuntuu olevan harmillisen harvassa. Tankotanssitapahtumien järjestäjät eivät meinaa saada muutamaa sataa lippua myytyä kilpailuihin, joissa maailman parhaat ottavat mittaa toisistaan - Kaupungeissa, joissa esimerkiksi Cirque du Soleil kerää kymmeniätuhansia katsojia. Kirjoitin alunperin tankotanssiblogissani allaolevan artikkelin, jossa tarjosin ilmaisia markkinointivinkkejä tapahtumajärjestäjille. Koska tankotanssitapahtumia tehdään lähes aina niin halvalla kuin mahdollista, hylkäsin perinteisen mediamainonnan kokonaan. Sen sijaan tarjosin keinoja, joihin tapahtumajärjestäjä tarvitsee lähinnä omaa ja muutaman vapaaehtoisen avustajan aikaa. Sain kirjoituksestani paljon kiitosta ja siitä innostuneena julkaisen nyt tämän suomenkielisen mukaelman, josta on toivottavasti hyötyä esimerkiksi niille tuhansille innokkaille, jotka pyrkivät markkinoimaan tapahtumiaan Suomen täyteentupatussa kesässä.
Lue lisää ›