Harva Marketing Blogi | tapahtumamarkkinointi

Uusi tapahtumamuotoilu- ja -tuotantotoimisto Harva Experience vaatii tehokkuutta ja tavoitteita tapahtumamarkkinointiin

11.9.2018 23:56:11 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: tapahtumamarkkinointi, tapahtumamuotoilu, tapahtumadata

Syyskuussa toimintansa aloittaneen Harva Experiencen mukaan yritysten tapahtumat ovat liian pitkään olleet erillisiä markkinoinnin ponnistuksia. Itse tapahtumaan on kyllä panostettu, mutta asiakaspolkua ja digitaalisuuden tuomia mahdollisuuksia ei ole osattu hyödyntää. Harva Experience haluaa haastaa alan ajattelua tuomalla markkinoille kokonaisvaltaisen tapahtumamuotoilun, jonka tavoitteena on tapahtumien vaikuttavuuden ja tuoton maksimointi. Tämä tarkoittaa entistä strategisempaa ajattelua myös tapahtumarkkinoinnissa.
Lue lisää ›

Älykästä tapahtumamarkkinointia sosiaalista mediaa hyödyntämällä

19.1.2017 15:46:00 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, tapahtumamarkkinointi

Brändisi tuotteiden tai palveluiden mainostaminen erilaisten tapahtumien kautta vaatii usein paljon työtä. Onnistuneen tapahtuman suunnittelu voi olla jo itsessään vaativa tehtävä, mutta vielä suuremmaksi haasteeksi usein osoittautuu oikean kohderyhmän tavoittaminen ja tapahtuman tehokas mainostaminen. Myönnetään, tapahtumamarkkinointi ei ole aina helppoa, mutta yrityksen siinä onnistuttua voi se saavuttaa helposti vahvoja uusia liidejä ja bränditietoisuuden kasvua sekä uutta liiketoimintaa.
Lue lisää ›

Tapahtumamarkkinointia kengännauhabudjetilla

3.5.2013 17:42:00 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, tapahtumat, tapahtumamarkkinointi

Markkinoinnin lisäksi tankotanssi on lähellä sydäntäni. Tankotanssijoiden joukosta löytyy tiedemiehiä ja asianajajia, mutta markkinointiosaaminen tuntuu olevan harmillisen harvassa. Tankotanssitapahtumien järjestäjät eivät meinaa saada muutamaa sataa lippua myytyä kilpailuihin, joissa maailman parhaat ottavat mittaa toisistaan - Kaupungeissa, joissa esimerkiksi Cirque du Soleil kerää kymmeniätuhansia katsojia. Kirjoitin alunperin tankotanssiblogissani allaolevan artikkelin, jossa tarjosin ilmaisia markkinointivinkkejä tapahtumajärjestäjille. Koska tankotanssitapahtumia tehdään lähes aina niin halvalla kuin mahdollista, hylkäsin perinteisen mediamainonnan kokonaan. Sen sijaan tarjosin keinoja, joihin tapahtumajärjestäjä tarvitsee lähinnä omaa ja muutaman vapaaehtoisen avustajan aikaa. Sain kirjoituksestani paljon kiitosta ja siitä innostuneena julkaisen nyt tämän suomenkielisen mukaelman, josta on toivottavasti hyötyä esimerkiksi niille tuhansille innokkaille, jotka pyrkivät markkinoimaan tapahtumiaan Suomen täyteentupatussa kesässä.
Lue lisää ›