Harva Marketing Blogi | tapahtumat

Vaikuttava B2B-asiakaskohtaaminen osana markkinointistrategiaa

10.11.2017 8:53:52 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: tapahtumat, strategia

Tapahtumamarkkinointi kasvattaa yhä tärkeyttään, koska digitalisaation ja automaation myötä henkilökohtaisen kohtaamisen arvo on nousussa. Samanaikaisesti kasvavat odotukset tapahtumia kohtaan, erityisesti yritystapahtumien kohdalla, joista haetaan nykyisin paitsi ammatillista osaamista ja verkostoitumista, myös hyvää mieltä, onnellisuutta ja hyvinvointia. Osallistuimme Alma Talent Eventsin Tapahtumaklinikkaan 9.11.2017, missä Alma Median viestintä- ja brändijohtaja Elina Kukkonen jakoi kokemuksiaan vaikuttavan tapahtuman tekemisestä. Oli mahtavaa kuulla ison mediatalon edustajan korostavan juuri samoja asioita, joita mekin pidämme erityisen tärkeinä. Blogikirjoituksemme on tämän asiantuntevan puheenvuoron inspiroima. 
Lue lisää ›

Tapahtumamarkkinointia kengännauhabudjetilla

3.5.2013 17:42:00 | Kirjoittanut Päivi Salminen
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, tapahtumat, tapahtumamarkkinointi

Markkinoinnin lisäksi tankotanssi on lähellä sydäntäni. Tankotanssijoiden joukosta löytyy tiedemiehiä ja asianajajia, mutta markkinointiosaaminen tuntuu olevan harmillisen harvassa. Tankotanssitapahtumien järjestäjät eivät meinaa saada muutamaa sataa lippua myytyä kilpailuihin, joissa maailman parhaat ottavat mittaa toisistaan - Kaupungeissa, joissa esimerkiksi Cirque du Soleil kerää kymmeniätuhansia katsojia. Kirjoitin alunperin tankotanssiblogissani allaolevan artikkelin, jossa tarjosin ilmaisia markkinointivinkkejä tapahtumajärjestäjille. Koska tankotanssitapahtumia tehdään lähes aina niin halvalla kuin mahdollista, hylkäsin perinteisen mediamainonnan kokonaan. Sen sijaan tarjosin keinoja, joihin tapahtumajärjestäjä tarvitsee lähinnä omaa ja muutaman vapaaehtoisen avustajan aikaa. Sain kirjoituksestani paljon kiitosta ja siitä innostuneena julkaisen nyt tämän suomenkielisen mukaelman, josta on toivottavasti hyötyä esimerkiksi niille tuhansille innokkaille, jotka pyrkivät markkinoimaan tapahtumiaan Suomen täyteentupatussa kesässä.
Lue lisää ›