Harva Marketing Blogi | Työkaluja ja teoriaa

Sopiiko Pinterest markkinointikanavana yritykselleni?

17.2.2017 13:23:00 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, Työkaluja ja teoriaa

Muistatko vielä perinteiset haavekartat ja korkkitaulut? Pinterest on niiden digitaalinen korvike. Se on sosiaalisen median palvelu, jossa digitaalisissa muodoissa olevia julkaisuja julkaistaan mielenkiinnonkohteiden mukaan eri teemaisille tauluille. Ne on mahdollista pitää yksityisinä ideoinnin, suunnittelun ja muistamisen välineinä tai jakaa koko maailman nähtäväksi keräten seuraajia.
Lue lisää ›

7 vinkkiä, joilla parannat sähköpostimarkkinointia

17.12.2015 21:39:28 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, Työkaluja ja teoriaa, Sisältömarkkinointi, Sähköpostimarkkinointi

Sähköpostimarkkinointi on muuttunut merkittävästi vuosien saatossa ja perinteiset tavat lähettää massapostituksia eivät enää toimi. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että sähköposti olisi eilisen juttu – päinvastoin. Vuosi toisensa jälkeen sen on todettu tuovan ylivoimaisesti eniten myyntiä verrattiinpa sitä mihin tahansa muuhun kanavaan. 
Lue lisää ›

Pinterest toimii verkkokaupan markkinointikanavana

1.12.2015 11:31:55 | Kirjoittanut Maiju Missokia
Aiheet: Ideoita ja näkemyksiä, Työkaluja ja teoriaa

Onko yrityksesi jo Pinterestissä? Jos ei, niin nyt viimeistään on hyvä ryhtyä luomaan visuaalisia myyntikuvia ja -kuvauksia. Asiakkaat ovat jo siellä ja Pinterest tekee jatkuvasti työtä sen eteen, että ostaminen tapahtuisi yksinkertaisesti ja helposti.
Lue lisää ›

Toimistonomadismin suosio lisääntyy

10.11.2014 9:00:28 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Työkaluja ja teoriaa

Olen kertonut monelle tutulleni, että meillä on ollut tapana siirtää toimisto kerran pari vuodessa ulkomaille ja ensimmäisen kerran tämä tapahtui vuonna 2009. Reissussa on tyypillisesti oltu viikko tai pari, mutta viimeisimpänä Berliinissä vuonna 2014 meillä oli toimisto 7 kuukautta. Kutsumme tätä työnteon kulttuuria toimistonomadismiksi tarkentaen konseptiamme Workcation -termillä. Kyse ei ole perinteisestä etätyöntekemisestä, vaan toimistonomadismissa korostuu ydintiimin lähteminen maailmalle yhdessä yhteisönä eläen.
Lue lisää ›

Valmennuksesta apua myyntityöhön

31.7.2013 13:54:48 | Kirjoittanut Ilona Kymäläinen
Aiheet: Työkaluja ja teoriaa

Myös myyntityön psykologiseen puoleen perehdyttiin koulutuksen aikana Ninan johdolla.
Lue lisää ›

Jalostettu myyjärotu

1.2.2013 10:42:53 | Kirjoittanut Vieras
Aiheet: Työkaluja ja teoriaa

Vieraskirjoittana valmennustoimisto Sitomon Johanna Lehtinen, joka on intohimoinen löytöretkeilijä. Myynti ja sen ympärillä pyörivät asiat ovat erittäin lähellä Johannan sydäntä ja hän vastaa Sitomolla asiakkuuksista.
Lue lisää ›

Nyt edistetään menekkiä!

22.1.2013 14:04:20 | Kirjoittanut Veera Ruopio
Aiheet: Työkaluja ja teoriaa

Olimme jo pidempään suunnitelleet vahvistavamme menekinedistäjäpuoltamme, onhan se erittäin tärkeä osa jakelukanavamarkkinointia – se kulkee käsi kädessä myynninedistämisen kanssa.
Lue lisää ›

KVM - Koita Vaikka Muistella?

3.12.2012 15:56:04 | Kirjoittanut Ilona Kymäläinen
Aiheet: Työkaluja ja teoriaa

Kulkevatko siis tekniikan kehittyminen ja sukupolvien tyhmentyminen käsi kädessä? Muistavatko 2000-luvulla syntyneet enään mitään ollessaan 70-vuotiaita, koska he ovat lapsesta saakka käyttäneet hakukoneita ja sopeutuneet nopeaan tiedonsaantiin? Toki on mahdollista että 2000-luvun lopulla on keksitty jo mikrosirut, jotka tallentavat ihmisten muistot ja mitään ei oikeasti tarvitsekaan enään muistaa. Kuitenkin muistin kehittäminen ja ennen kaikkea sen säilyttäminen on vielä hyvinkin ajankohtaista. Promoottorit eivät Googlaa Promoottorien työssä muisti on myös tärkeässä osassa. Oli promottava tuote mikä tahansa, promoottorin tulee muistaa tietyt ominaisuudet tuotteesta ja ehkäpä vielä muutamat myyntiargumentit, joilla saadaan herätettyä kuluttajan mielenkiinto. Harvemmin promoottoreilla on kuitenkaan käytössä Googlea tai muuta apukeinoa promon aikana, joten he joutuvat väkisinkin muistelemaan oppimiaan tietoja. Voisimme siis todeta, että promoottorin työ onkin harvinaisen muistia kehittävää. Useimmiten promoottorimme ovat vielä kaiken lisäksi opiskelevia nuoria, joiden muisti harjoittuu myös tentteihin ja kokeisiin lukemisella. Promoottorien muistettavaksi tulee milloin mitäkin tietokoneiden prosessoreista suklaapatukoiden useiden eri makuvarianttien allergeeneihin, joten hyvälle muistille on todellakin käyttöä. Vaikka kuinka elämmekin googletuksen aikakaudella on vieläkin paljon asioita, jotka pitäisi muistaa ilman apukeinoja. Läheisten puhelinnumerot ja syntymäpäivät eivät välttämättä löydykään googlaamalla ja pankkikorttien tunnuslukuja ei kannatakaan pitää muualla kuin omassa mielessä, joten ehkä emme olekaan tuhoon tuomittuja. Entäs jos vaihdettaisiinkin KVG silloin tällöin KVM:ksi näissä muissakin asioissa, jotta muistimme säilyisi ja emme tyhmentyisi ennenaikojamme? Toki voimme myös turvautua parsan syömiseen, muistileikkien keksimiseen ja itsekseen puhumiseen, kuten Columbian Yliopiston tutkijat neuvovat.          
Lue lisää ›

Mitä jälleenmyyjäliikkeiden myyjät myyvät?

12.11.2012 17:07:27 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Työkaluja ja teoriaa

Lue lisää ›

eKoulutukset osana promoottorien kehityskaarta

29.10.2012 12:48:27 | Kirjoittanut Ilona Kymäläinen
Aiheet: Työkaluja ja teoriaa

Henrik kertoi promoottoreille parhaimpia myyntivinkkejä, joilla kaupat saadaan varmasti klousattua.
Lue lisää ›