Harva Marketing Blogi | Verkkosivut

Liidien generointi verkkosivuilla helposti HubSpotin LeadFlown avulla

21.9.2018 10:37:52 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Sisältömarkkinointi, Verkkosivut, Sähköpostimarkkinointi

Liidien hankinta ja nimenomaan laadukkaiden generointi on yksi markkinoijan tärkeimpiä tehtäviä. Viime vuoden State of Inbound -raportin mukaan jopa 67% yrityksistä kertoi tämän olevan yrityksensä markkinoinnin suurin haaste.
Lue lisää ›

Mobiilioptimointi - miten edistän sivujeni mobiilivalmiutta?

12.6.2018 13:47:00 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Mobiilioptimointi, Hakukoneoptimointi, Verkkosivut

Mobiilioptimointi on laaja käsite, jolla tarkoitetaan verkkosivujen kehittämistä mobiiliteknologioita silmällä pitäen. Lähes poikkeuksetta jokainen käyttää mobiililaitteita arkielämässään. Mobiilimaailma asettaa tiettyjä tavoitteita myös yrityksen strategisiin markkinointikanaviin, joista yksi merkittävimmistä ovat verkkosivut. Oletko kenties vieraillut verkkosivuillasi älypuhelimen tai tabletin kautta? Lue miksi ja miten tulisi sinun huomioida nykyajan vaatimukset verkkosivuillasi.
Lue lisää ›

Tehoa konversio-optimointiin - Hotjar verkkoanalytiikan työkaluna

13.2.2018 10:56:44 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Analytiikka, Verkkosivut

Verkkosivut ja niiden ylläpito ovat yritykselle usein suuri taloudellinen panostus. Onneksi toimivat kotisivut maksavat itsensä nopeasti takaisin, ja usein vielä paljon enemmänkin. Miten sitten varmistaa verkkosivujen toimivuus yrityksen markkinoinnin kivijalkana, joka todella tuottaa lisää myyntiä?
Lue lisää ›

5 vinkkiä Google Analyticsin käyttöön

15.1.2018 9:31:00 | Kirjoittanut Ida-Maria Otonkorpi
Aiheet: Analytiikka, Verkkosivut

Kirjoitimme aikaisemmassa blogikirjoituksessamme keinoista, joilla saat verkkosivusi tuottamaan mitattavia tuloksia. Kerroimme kuinka tärkeää on asettaa määrällinen tavoite, sitoutua asettamaasi tavoitteeseen ja ymmärtää oma lähtötilanteesi. Nyt jatkamme aiheesta ja paneudumme varsinaiseen web-analytiikkaan sekä markkinoiden käytettävimpään ja monipuolisimpaan web-analytiikan työkaluun: Google Analyticsiin.
Lue lisää ›

Näin asennat Facebook-pikselin

5.1.2018 14:52:09 | Kirjoittanut Ville Teikko
Aiheet: Sosiaalinen media, Digitaalinen Markkinointi, Verkkosivut

Meiltä kysytään usein miten se Facebook-pikseli oikein asennetaan ja mitä sillä voi tehdä. Jos haluat tietää tarkemmin pikselin mahdollisuuksista, lukaise aikaisempi blogikirjoituksemme aiheesta. Jos Facebook-pikseli on sinulle täysin uusi juttu, tässä lyhyesti mistä on kyse.
Lue lisää ›

Sivunopeus tuo näkyvyyttä ja lisää asiakassidonnaisuutta

23.11.2017 10:19:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Hakukoneoptimointi, Verkkosivut, Digitaalinen Markkinointi

Google on jo vuosikymmenen alussa ilmoittanut sivunopeuden yhdeksi selvästi hakukonenäkyvyyteen vaikuttavaksi avaintekijäksi. Nyt seitsemän vuotta myöhemmin verkkosivujen nopeus on edelleen ajankohtainen ja vakavasti otettava tekijä sivujen toiminnan sekä loppukäyttäjän käyttökokemuksen kannalta. Sivujen latausajalla on tutkitusti vaikutusta siihen kuinka kauan loppukäyttäjä, potentiaalinen asiakkaasi, viipyy sivuillasi.
Lue lisää ›

Tavoitteiden määrittäminen Google Analyticsiin - Ohjeet menestyksen mittaamiseen

22.9.2017 9:55:46 | Kirjoittanut Ossian Väisänen
Aiheet: Analytiikka, Verkkosivut

Olet asentanut Google Analyticsin verkkosivuillesi ja olet päässyt mukavasti seuraamaan verkkosivuvierailijoidesi määrää, sivujen näyttökertoja ja poistumisprosentteja. Olet nyt saanut selville mistä lähteistä vierailijasi saapuvat verkkosivuillesi, missä he vierailevat ja kauan he sivuilla viettävät aikaa. Hienoa! Mutta mitä tämä oikeasti merkitsee liiketoiminnallesi? Ikävä kyllä ei vielä juurikaan mitään. Jos verkkosivusi on tehokeino, joka on luotu tuottamaan liikevoittoa yrityksellesi, on sinun elintärkeää saada tietää, miten verkkosivukävijäsi tuovat oikeasti arvoa yrityksellesi. Mutta miten? Oikea vastaus on: asettamalla ja määrittämällä tavoitteet Google Analytics -tilillesi. Lue lisää ja näytämme miten. 
Lue lisää ›

Miten kasvatat verkkosivujesi kävijämäärää?

5.7.2017 16:47:01 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Verkkosivut

Oletko tositarkoituksella liikkeellä? Haluat, että verkkosivusi ja ihmiset kohtaavat, mutta et tiedä miten tämä tapahtuisi. Kerromme lyhyesti ja ytimekkäästi tavoista kasvattaa verkkoliikennettäsi.
Lue lisää ›

Näin hakukoneoptimoit kuvasi 10 minuutissa

20.4.2017 9:30:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Digitaalinen Markkinointi, Hakukoneoptimointi, Verkkosivut

Verkkosivujen hakukoneoptimointi on tärkeää sivujen löydettävyyden ja näkyvyyden kannalta. Osana tätä piilevät verkkosivuilla käytetyt kuvat. Kuvat vahvistavat tekstisi viestiä ja tekevät sivuistasi visuaalisesti vaikuttavamman. Monet ymmärtävät kuvien tuoman lisäarvon ja panostavat asianmukaisesti verkkosivuillaan käytettyjen kuvien laatuun. Usein kuviin panostus jää kuitenkin vain visuaalisuuteen, ja kuvien merkitys hakukonenäkyvyydelle unohdetaan kokonaan. 
Lue lisää ›

Perusteet haltuun: seuraa sivustosi liikennettä

17.2.2017 19:38:31 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: Analytiikka, Verkkosivut

Kirjoitimme aikaisemmin keinoista, joilla saat verkkosivusi tuottamaan mitattavia tuloksia. Kerroimme kuinka tärkeää on asettaa määrällinen tavoite, sitoutua asettamaasi tavoitteeseen ja ymmärtää oma lähtötilanteesi - mistä kävijäsi tulevat, miksi he poistuvat ja ennen kaikkea miten voit mitata sivujesi käyttökokemusta ja käyttäjätason dataa. Nyt jatkamme aiheesta ja kysymme: tiedätkö kuka käy verkkosivuillasi?
Lue lisää ›