Harva Marketing Blogi | workshopit-ja-koulutukset

Kun hakusanat räjäyttävät oman tajunnan - miksi yhteiskunnallinen markkinointi on tärkeää?

10.4.2018 14:14:13 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: workshopit-ja-koulutukset, markkinointi;

Yhteiskunnallinen markkinointi (social marketing) on ollut minulle erityisen tärkeä motivaation lähde pitkään. Sen avulla luodaan merkityksellisiä vaikutuksia ja saadaan ihmiset ajattelemaan ja käyttäytymään uudella tavalla. Onnistuessaan yhteiskunnallinen markkinointi on sekä yksilön että yhteiskunnan jackpot. Tässä blogissa avaan, miten Harva tukee Ensi- ja turvakotien liiton toimintaa yhteiskunnallisen markkinoinnin osaamisellaan.
Lue lisää ›

Työpajatyöskentelyn hyödyntäminen markkinoinnin kehitysprojekteissa

28.12.2016 11:45:00 | Kirjoittanut Päivi Lehtonen
Aiheet: workshopit-ja-koulutukset

Varmasti jokainen johtaja tietää sen tunteen, kun mieleen putkahtaa loistava idea, inspiroiva luova ajatus tai ahdistuksen tunne. Jotain pitäisi tehdä eri tavalla - mielellään nopeastikin. Vaatimukset tehdä asiat paremmin, tehokkaammin, järkevämmin ja kauaskantoisemmin ovat kovat, mutta oma energia ja aika eivät välttämättä riitä markkinoinnin kehitysprojektin läpiviemiseen. Liian usein innokkuus tyrehtyy aloittamisen vaikeuteen tai matka ideasta konkreettiseksi toiminnaksi tuntuu olevan loputon.   Tässä blogissa pohdin vuosien varrella tapaamiani markkinointihaasteita, joita olen päässyt taklaamaan tiimini kanssa workshop-mallilla eri toimialojen yrityksissä. Workshop-malli on ketterään markkinointisuunnitteluun kehitetty suunnittelu- ja toteutustapa, johon olemme nojanneet yli 10 vuoden ajan jatkuvasti menetelmää hioen. Workshop-työskentelyssä on paljon samaa kuin IT-alalta levinneissä hackathon-konsepteissa. Workshopista kumpuavia jatkokehitysprojekteja voisi puolestaan verrata kiihdyttämö-ajatteluun. Workshoppaamalla on ratkaistu satoja markkinointiin liittyviä kanava-, sisältö-, rooli- ja prosessihaasteita toimialasta riippumatta. 
Lue lisää ›