Arla

Arla Food & Art - Hyvääkin parempaa ruokaa

Kun Arla halusi yhdistää luovasti ruoan ja taiteen, vain Harvat onnistuvat. Nyt Arlalle suunniteltu kokonaisuus on ehdolla Mesoaja-palkinnon saajaksi. Syksyllä 2019 suomalaiset ruoan ja taiteen ystävät kokoontuivat Turun Ruissalon Tapahtumatelakalla järjestettävillä Food & Art -festivaaleilla. Nelipäiväinen tapahtuma tarjosi ruokailukokemuksia, keskusteluja sekä kiinnostavia taidesisältöjä, joiden sydämessä Arla halusi olla.

”Me Arlalla uskomme hyvääkin parempaan ruokaan. Halusimme tarjota ihmisille ruokaelämyksiä aivan uudesta näkökulmasta ja auttaa tekemään ruoasta taidetta”, Arlan markkinointijohtaja Nnenna Liljeroos kertoo. ”Lähdimme rakentamaan luovaa, kaupallista konseptia, jossa yhdistyvät Arlan tuoteuutuudet uudella tavalla. Niinpä päätimme katsoa tuotteitamme taiteilijoiden silmin.”

Luova kaupallinen kohtaamiskonsepti

Neljän päivän tapahtumakonseptista syntyi kolmen kuukauden monikanavainen kohtaamiskonsepti, jossa asiakas kohdattiin verkossa, kadulla, myymälöissä ja tapahtumissa. Kohderyhmäksi valikoituivat 18-65+-vuotiaat hyvän ruoan ja taiteen ystävät. Sosiaalisen median painopiste oli Facebookissa ja Instagramissa. Ulkoilmamainonta ja myymälöiden ja tapahtumien kohtaamiskonseptit toteutettiin Turun, Tampereen ja Helsingin alueella.

 

Brändi lähelle kuluttajia

Kampanja käynnistyi avoimella taidekilpailulla, johon kuluttajat lähettivät Arla-teemaisia taideteoksiaan. ”Haastoimme mukaan myös neljä eri tekniikan omaavaa ammattitaiteilijaa, joiden ruokataideteoksista kuvattiin videot kampanjasivuille ja verkkoon. Lisäksi Arlan raati valitsi avoimen taidekilpailun parhaimmiston. Nämä teokset otettiin osaksi kampanjaa ja ihmiset saivat äänestää niistä suosikkiaan myymälöissä, verkossa ja festivaaleilla”, Liljeroos jatkaa.

Yhteistyö huipentui syyskuun alussa Turun tapahtumaviikolla, kun SHIFT Business Festival, Eurooppa-foorumi, Design Festival ja Food & Art Festival kokosivat tuhansia vierailijoita Suomen sydämeen.

”Ammattitaiteilijat olivat mukanamme festivaaleilla, jossa ihmiset pääsivät seuraamaan heidän työskentelyään. Lisäksi teimme yhteistyötä Turun seudun K-Citymarkettien kanssa ja olimme myymälöissä  uutuustuotteiden kanssa”, Harva Marketingin Client Success Director Sini Toivonen kertoo.

Arlan kasvot tutuksi

Kokonaisuus sisälsi kampanjasivun, maksettua digimainontaa, sosiaalisen median sisältöjä, kuten videoanimaatioita ja kuvamateriaaleja, myymäläkonseptin, ulkoilmamainontaa, tapahtuman kohtaamiskonseptin ja mediatiedotteita. Kampanja tavoitti yli puoli miljoonaa kuluttajaa eri kanavissa.

”Lähdimme rakentamaan hyvin kaupallista tulokulmaa ja onnistuimme siinä mielestäni hyvin. Halusimme osallistaa myös henkilöstöämme ja jalkauduimme tapahtumaviikolla myynti- ja markkinointitiimin voimin kaduille kohtaamaan ihmisiä maistatusten ja Arlan tuoteuutuuksien tiimoilta”, Liljeroos avaa. ”Näin annoimme samalla Arlalle kasvot. Kun olemme lähellä asiakkaitamme, tiedämme tekevämme oikeita asioita joka päivä.”

ARLA AFTERMOVIE v4

 

 

Tiimi:

Asiakkuusjohtaja: Sini Toivonen 

Luova suunnittelu: Tero Mäkinen, Pasi Laine 

Promootiosuunnittelu, tuotanto ja tiimi: Mia Tammisto & Essi Räsänen 

Digitaalinen markkinointi ja sisällöt: Ossian Väisänen, Päivi Salminen

Videot: Lauri Laukkanen, Rudi Rok, Helsinking

 

Lisätietoja:

Sini Toivonen, Client Success Director, Harva Marketing

sini.toivonen@harvamarketing.com

+358 40 679 2626

Arla Oy on suomalainen meijeriyhtiö, joka kuuluu kansainväliseen Arla Foods -konserniin. Arla-yhtiö syntyi vuonna 2008 Arla Foodsin ostettua Ingman Foods Oy Ab:n Ingman Groupilta. Yhtiön kansainvälinen liikevaihto vuonna 2018 oli 327 miljoonaa euroa.

 

Haluatko tehdä sinun yrityksellesi vaikuttavia tapahtumia, joissa onnistuneet kasvokkain kohtaamiset ja vaikuttavat digitaaliset kokemukset yhdistyvät? Mikäli näin on, älä epäröi ottaa meihin yhteyttä esimerkiksi maksuttoman markkinointikonsultaation kautta, jonka pääset varaamaan alla olevasta painikkeesta. Jutellaan pian!

Tilaa maksuton markkinointikonsultaatio

Tykkäsitkö tästä? Jaa juttu!