Beanit

Beanitin hybriditapahtuma yhdisti perinteisen maistatuksen ja virtuaalitapahtuman

Poikkeuksellinen kevät 2020 vaikutti promootio- ja tapahtumakenttään mullistavalla tavalla. Myös Harvalla ajatukset suunnattiin uusien liiketoimintamahdollisuuksien ja tuotteiden kehittämiseen. Merkittävin kehitystyö rakennettiin virtuaalisten promootioiden ja tapahtumien tuotteistuksen ympärille.  Uutta tapaa tehdä tapahtumia lähdettiin pilotoimaan Harvan tutun tapahtuma- ja promootioasiakkaan Verso Foodin kanssa. Harva toteutti Verso Foodin Beanit-tuotteelle Papup Truck -kesäkiertueen Suomen isoimmissa festarikaupungeissa kesällä 2020. Kiertueen yhteydessä pilotoitiin hybriditapahtuma, jossa Beanit-tuotteiden maistatus ja livevideotuotanto yhdsitettiin. Kesäkiertueen tavoitteena oli kasvattaa Beanit-brändin tunnettuutta sekä esitellä, maistattaa ja myydä tuotetta asiakkaille Suomen isoimmissa festarikaupungeissa. 

Beanitin hybriditapahtuma yhdisti perinteisen maistatuksen ja virtuaalitapahtuman

Palvelut:

  • Tapahtumakonseptointi ja toteutus

  • Hydriditapahtuman toteutus  

  • Tapahtumatyöntekijät

  • Materiaalisuunnittelu

Harvan yli 15 vuoden kokemus tapahtumista ja promootioista on luonut erinomaisen pohjan tapahtumien ja promootioiden suunnittelulle ja toteutukselle digitaalisia ympäristöjä ja alustoja hyödyntäen. Siirtymä fyysisestä tapahtumasta kokonaan virtuaaliseksi tai osittain virtuaalisia elementtejä sisältäväksi hybriditapahtumaksi ei vähennä tapahtumamuotoilun ja -suunnittelun tärkeyttä - päinvastoin. 

Virtuaalitapahtumien ja online-promootioiden kysyntä kasvoi odotetusti koko kevään ja kesän 2020 ajan. Kesäkuussa pilotoimme uusia tuotteistuksia muutamien asiakkaidemme kanssa. Tavoitteena oli saada mahdollisimman paljon palautetta ja käytännön kokemusta erilaisista virtuaalitapahtuma - ja online-promootio -formaateista, kehittääksemme palvelua aidon asiakaslähtöisesti. Oli ilo saada mukaan pilottiin mm. Verso Food, jonka kanssa Harva on tehnyt yhteistyötä vuodesta 2018 alkaen, toimien heidän tapahtumayhteistyökumppaninaan.

Siirtymä fyysisestä tapahtumasta kokonaan virtuaaliseksi tai osittain virtuaalisia elementtejä sisältäväksi hybriditapahtumaksi ei vähennä tapahtumamuotoilun tärkeyttä. Päinvastoin.

F2F-maistatus muuntautuu hybridikohtaamiseksi

Verso Food oli poikkeuksellisen kevään vuoksi saman haasteen edessä, johon pohtivat vastauksia tuhannet muutkin asiakkaamme: miten korvata tulevan kesän 2020 promootiot ja tapahtumat? Verso Foodin alkuperäisenä tarkoituksena oli osallistua festareille ympäri Suomea Beanit-tuotteellaan, mutta muuttuneen maailmantilanteen vuoksi festareita ei kesällä 2020 järjestetty. Tätä tyhjiötä haluttiin lähteä paikkaamaan, ja tuloksena syntyi ajatus Papup Truck -kesäkiertueesta. Kiertueen yhteyteen luotiin hydridikohtaamispilotti perinteistä maistatusta tukemaan. Hybriditapahtuma toteutettiin Tampereella 17.7.2020. 

Tapahtumakonsepti Tampereen Vuolteentorilta koostui kolmesta osasta: perinteisestä maistatuksesta, f2f-kohtaamisista ja livevideotuotannosta. Tapahtumapäivän tunnelmaa taltioitiin Beanitin Facebook-sivulle sekä paikan päältä tapahtuvana livelähetyksenä, että osittain etukäteen tuotettuna studiotuotantona. Studiosta lähetettiin livelähetyksen peruselementtien, kuten alku-, väli- ja loppuspiikkien lisäksi asiantuntijahaastatteluita, reseptivinkkejä sekä keskusteltiin suorassa lähetyksessä Vuolteentorilla Papup Truckilla olleiden promoottoreiden kanssa.

Tapahtumassa nousi esille hybriditapahtumien parhaimmat elementit: ennalta suunnitellun ja spontaanin sisällön saumaton yhdistelmä, joka on mahdollista toteuttaa ja tuottaa ketterästi ja monistaa mutkattomasti useampaan tapahtumaan. Odotamme innolla, mitä tulevaisuus tuo tullessaan kohtaamisten saralla.

Tutustu toteutukseen videolla:

Harva Marketing - Beanit case study slide show - Done #3 (2)

 

Näissä kaupungeissa nähtiin Papup Truck  ja Harvan promoottorit jakamassa tietoa Beanitista sekä loihtimassa makuelämyksiä:

  • Torstaina 2.7. Ruissalo
  • Perjantaina 3.7. Turun keskusta, Yliopistonkatu
  • Lauantaina 4.7. KCM Kupittaa, Turku
  • Perjantaina 10.7. Helsingin Kaivopuiston ranta
  • Sunnuntaina 12.7. Helsingin Töölönlahti
  • Perjantaina 17.7. Tampereen Vuolteentori
  • Lauantaina 18.7. Jyväskylän Kauppakadun aukio

Tulokset

Kiertueen tuloksena Beanitin tunnettuutta saatiin vahvistettua ja kasvatettua sekä tuotetta maistatettua burgereiden ja bowlien muodossa.  Lisäksi Ruissalon promootiossa plussana oli huikea somenäkyvyys eri vaikuttajien, Beanitin ja Ruisrockin kanavissa. Papup Truckin värikäs ilme herätti huomiota katukuvassa ja sai paljon positiivista palautetta ihmisiltä. 

Harva pystyi reagoimaan nopeasti asiakkaan kanssa muuttuneeseen tilanteeseen tapahtumien toteutuksessa kesällä 2020. Vakiintunut yhteistyö Verso Foodin ja Harvan kanssa takasi laadukkaan yhteistyön lopputuloksen, jonka tulemana saatiin kasvatettua Beanit-brändin tunnettuutta suomalaisten keskuudessa ympäri Suomea. 

Tulokset lukuina

  • Kontaktit: 5000 kpl
  • Maistatetut annokset: 3250 kpl
  • Tuote-esittelyt: 2570 kpl
  • Livevideon tallenne: 713 katselukertaa

Oletko kiinnostunut kuulemaan lisää, miten f2f-kohtaamiset ovat jatkokehitettävissä tai uudelleen konseptoitaviss verkkoympäristöön tai hydridiksi? Jaamme mielellämme kokemuksiamme myös saavuttamistamme tuloksista. 

 

Varaa 30 minuutin maksuton markkinointikonsultaatio  Saat vinkkejä ja ideoita yrityksesi markkinointiin. Varaa juttutuokio

Tulokset pähkinänkuoressa

28,32 €

Liidin hinta keskimäärin

28,32 €

Liidin hinta keskimäärin

28,32 €

Liidin hinta keskimäärin

Teimme Avaralle Facebook-mainontaa
Rakensimme Avaran brändimielikuvaa Instagramissa