Beanit-hydriditapahtuma

Beanitin hybriditapahtuma yhdisti perinteisen maistatuksen ja virtuaalitapahtuman

Poikkeuksellinen kevät 2020 vaikutti promootio- ja tapahtumakenttään mullistavalla tavalla, ja myös Harvalla ajatukset suunnattiin uusien liiketoimintamahdollisuuksien ja tuotteiden kehittämiseen. Merkittävin kehitystyö rakennettiin virtuaalisten promootioiden ja tapahtumien tuotteistuksen ympärille. Uutta tapaa tehdä tapahtumia pilotoitiin Harvan tutun tapahtuma- ja promootioasiakkaan Verson Beanit -tuotteiden maistatusten ympärille rakennetussa hybriditapahtumassa. 
Beanitin hybriditapahtuma yhdisti perinteisen maistatuksen ja virtuaalitapahtuman
Tutustu toteutukseen videolla:

Harva Marketing - Beanit case study slide show - Done #3 (2)

Harvan yli 15 vuoden kokemus tapahtumista ja promootioista on luonut erinomaisen pohjan tapahtumien ja promootioiden suunnittelulle ja toteutukselle digitaalisia ympäristöjä ja alustoja hyödyntäen. Siirtymä fyysisestä tapahtumasta kokonaan virtuaaliseksi tai osittain virtuaalisia elementtejä sisältäväksi hybriditapahtumaksi ei vähennä tapahtumamuotoilun ja -suunnittelun tärkeyttä - päinvastoin. 

IMG-20200702-WA0047IMG-20200703-WA0011

Virtuaalitapahtumien ja online-promootioiden kysyntä on kasvanut odotetusti koko kevään ja kesän 2020 ajan, ja kesäkuussa pilotoimme uusia tuotteistuksia muutamien asiakkaidemme kanssa. Tavoitteena oli saada mahdollisimman paljon palautetta ja käytännön kokemusta erilaisista virtuaalitapahtuma- ja online-promootio -formaateista, jotta kehitämme palvelua aidon asiakaslähtöisesti. Oli ilo saada mukaan pilottiin mm. Verso Food, sillä olemmehan tehneet yhteistyötä jo vuodesta 2018 lähtien alkaen Beanit-lanseerauksesta, jossa toimintamme keskiössä olivat maistatukset.

Siirtymä fyysisestä tapahtumasta kokonaan virtuaaliseksi tai osittain virtuaalisia elementtejä sisältäväksi hybriditapahtumaksi ei vähennä tapahtumamuotoilun tärkeyttä. Päinvastoin.

F2F-maistatus muuntautuu hybridikohtaamiseksi

Verso Food oli poikkeuksellisen kevään vuoksi saman haasteen edessä, johon pohtivat vastauksia tuhannet muutkin asiakkaamme: miten korvata tulevan kesän promootiot ja tapahtumat? Festareille olimme suunnitelleet menevämme maistattamaan, mutta tästä tuli käytännössä muutamassa päivässä mahdotonta. Onneksi Verso Foodin väkee voi tälläkin kertaa luottaa, ja he lähtivät innokkaina muokkaamaan perinteisestä maistatuksesta hydridikohtaamispilottia, joka toteutettiin Tampereella 17.7.2020. 

Papup Truck pysäköitiin tuttuun tapaan promootiopisteelle Tampereelle, mutta tällä kertaa pelkän maistatuksen ympärille luotiin f2f-kohtaamista ja livevideotuotantoa yhdistävä konsepti. Aiemmista tapahtumista tuttujen Beanit -tuotteiden maistatuksen lisäksi tapahtumapäivän tunnelmaa taltioitiin Beanitin Facebook-sivulle sekä paikan päältä tapahtuvana livelähetyksenä että osittain etukäteen tuotettuna studiotuotantona. Studiosta lähetettiin livelähetyksen peruselementtien, kuten alku-, väli- ja loppuspiikkien lisäksi asiantuntijahaastatteluita, reseptivinkkejä sekä keskusteltiin suorassa lähetyksessä Vuolteentorilla Papup Truckilla olleiden promoottorien kanssa.

Tapahtumassa nousikin esille hybriditapahtumien parhaimmat elementit: ennalta suunnitellun ja spontaanin sisällön saumaton yhdistelmä, joka on mahdollista toteuttaa ja tuottaa ketterästi ja monistaa mutkattomasti useampaan tapahtumaan. Odotamme innolla, mitä tulevaisuus tuo tullessaan kohtaamisten saralla. 

Oletko kiinnostunut kuulemaan lisää, miten f2f-kohtaamiset ovat jatkokehitettävissä tai uudelleen konseptoitavissa verkkoympäristöön tai hydridiksi? Jaamme mielellämme kokemuksiamme myös saavuttamistamme tuloksista. 

Tilaa maksuton markkinointikonsultaatio