Arla

Castello-promootiot houkuttelivat maistamaan

Asiakas

Arla Oy on suomalainen meijeriyhtiö, joka kuuluu kansainväliseen Arla Foods -konserniin. Castello on Arlan rekisteröimä tuotemerkki, jonka tuoteperheeseen kuuluu erilaisia juustoja.

Castello-promootiot houkuttelivat maistamaan

Tuotetut palvelut

  • Maistatuspromootiot kauppakeskuksissa
  • Promootiopisteet avaimet käteen -toteutuksena
  • Mainonta promootioiden läheisyydessä
  • Flyerit tarjoiluvinkkeineen

Tavoitteet

Sinihomejuusto on elintarvike, jota joko vihataan tai rakastetaan. Arla halusi saada kokeilijoita Castello-brändin uudelle Crumbly Blue -sinihomejuustolle, jonka tiedettiin tuovan lisää suomalaisia sinihomejuustoa rakastavien joukkoon. Maistajia haluttiin oivalluttaa kokeilemaan Crumbly Blueta niin suolaisena kuin makeana herkkuna.

Castello

Mitä tehtiin

Maistatimme Castellon Crumbly Blue -juustoa Kauppakeskus Kaaressa, Myyrmannissa, Iso Omenassa ja Kampissa marras-joulukuussa 2019. Tarjolle laitettiin sekä makeita maistatusannoksia, joissa Crumbly Blueta murustettiin piparkakkujen päälle, sekä suolaisia maistatusannoksia. 

Suunnittelimme ja toteutimme promootiopisteet, huolehdimme logistiikasta ja pisteen kasauksesta, huollostsa sekä puhtaanapidosta avaimet käteen -periaatteen mukaisesti. 

Suunnittelimme ja toteutimme promootioiden yhteydessä jaettavat Makupari-flyerit, joissa annettiin tarjoiluvinkkejä Crumbly Blue -juuston käyttöön. 

Suunnittelimme ja tuotimme myös digitaalisia mainosaineistoja näytettäväksi lähellä promootiopisteitä. Mainonnan jakelusta huolehti Arlan mediatoimistokumppani.

Tulokset

Maistatukset kiinnostivat kauppakeskusten kävijöitä suuresti, ja esimerkiksi Kampissa ruuhkaa riitti aamusta iltaan. Makupariyhdistelmistä tuli paljon kiitosta, ja maistajat kokivat saaneensa vinkkejä omiin herkutteluhetkiin. Suhtautuminen maistatukseen oli hyvin positiivista, ja juusto sai myös kommentteja hyvästä mausta, joka ei ollut liian voimakas. Maistelijoiden joukossa oli myös jonkin verran turisteja, jotka myös pitivät juuston mausta sekä etenkin suolaisesta variaatiosta.

Maistajat pääsivät kysymään promoottoreilta mieltään askarruttaneita kysymyksiä mm. tuotteen ravintoarvoista, alkuperästä, ostopaikoista, hinnasta sekä käytöstä ruoanlaitosta. 

Kaikkiaan kauppakeskuspromootioissa kontaktoitiin yhteensä 21 500 asiakasta. 13 480 makeaa ja 9080 suolaista maistatusannosta löysi tiensä parempiin suihin.

Suunnitellaan teille tuloksellinen promootio