Case

Dustin

Dustin kumppaneineen sitouttaa tapahtumilla

Dustin Finland toimittaa IT-alan tuotteita ja palveluita yrityksille, julkishallinnon toimijoille ja kuluttajille. Dustinin kumppaneina on laite- ja ohjelmistovalmistajia, joiden täytyy säännöllisin väliajoin päästä esittelemään uutuuksiaan yritysasiakkaille sekä ylläpitää ja luoda vuorovaikutusta. Harva Marketing vastaa Dustin Finlandin keskeisistä tapahtumista suunnittelusta toteutukseen. 

Dustin saapui Suomen markkinoille syksyllä 2016 yrityskaupan myötä. Myös kuluttajille myyntiään kohdistavan Dustinin pääpaino on julkishallinnon toimijoissa ja yrityksissä. Näitä ostajakohderyhmiä ei tavoiteta samanlaisin keinoin kuin kuluttaja-asiakkaita, ja huomio yritysostajien ajasta on kovaa! Yhteistyössä Harvan kanssa Dustinille suunniteltiin konsepti, jonka keskiössä ovat elämykselliset tapahtumat asiakkaille ja kumppaneille.

 

  • Harva on luotettava kumppani ja heidän kanssaan työskentely on helppoa. Harva on auttanut meitä useiden tapahtumien suunnittelussa ja järjestämisessä ja jälki on ollut aina ammattitaitoista. Jesse Vesterinen Dustin Finland

Reipas kaupunkiseikkailu vaihtoehtona seminaari-istumiselle 

Harva Marketing sai tehtäväkseen Dustinilta huolehtia amazing race -tyyppisen seminaaritapahtuman toteuttamisen. Päivän aikana Dustinin kumppanit pääsevät esittämään yhteensä kymmenkunta puheenvuoroa, mutta perinteiselle paikoillaan istumiselle haluttiin tarjota kiinnostavampi vaihtoehto, joka ravistelisi hieman perinteisiä tottumuksia. 

Dustinin amazing race -päivän aikana kävelyä kertyy jokaiselle osallistujalle 5-8 km. Puheenvuorot ovat eri puolilla Helsingin keskustaa, siten että jokaisen osuuden välissä tulee luonnostaan jaloittelua seuraavaa paikkaa navigoidessa. Rastien suunnittelu on aina tasapainoilua kiinnostavuuden ja järkevyyden välimaastossa. Vankityrmä voisi olla kiinnostava  ja elämyksellinen paikka, mutta kokoustekniikkaa olisi vaikea saada toimimaan. Jo perinteeksi muodostuneen vuoden suurimman tapahtuman iltana järjestetään isot bileet esiintyjineen, ruokineen ja juomineen.

Runsaasti tapahtumia kumppaneiden avulla 

Dustinin amazing racen lisäksi Harva Marketing toteuttaa Dustinin kaikki muutkin tapahtumat. Vuoden aikana Dustin osallistuu viisille messuille, järjestää kaksi Suomen kiertävää road showta ja kesäjuhlat. Tapahtumia kutsuprosesseineen pitää alkaa suunnitella ajoissa, usein jo vuotta ennen tapahtumaa. Tässä prosessissa Harva sparraa Dustinia. Kumppaneina toimivat laite- ja ohjelmistovalmistajat, ja Harva Marketing osaltaan varmistaa, etteivät tapahtumat jää vain idean tasolle. 

Katso video Dustinin amazing racesta, jonka toteutimme.

Tapahtuma sitouttaa kumppanit ja asiakkaat.

 

Topics: tapahtumat