Dista etämyyntiyhtiö

Etämyyntiyhtiö Distan brändi ja materiaalit

Harva Marketing on toteuttanut Pirkanmaalta ponnistaneen etämyyntiyhtiö Distan brändi-ilmeen, verkkosivuston sekä myyntimateriaalit kuten roll-upin ja rekrytointimarkkinointiin tarkoitetut flyerit. Distan kasvu on päätä huimaavaa, ja markkinoinnilla on tässäkin tapauksessa tärkeä rooli myynnin kasvattamisessa.

Vielä viisi vuotta sitten etämyynti oli hyvin väärin ymmärretty ja epämääräinen käsite. Se meni sujuvasti sekaisin muunmuassa puhelinmyynnin ja puhelimessa toteutettavien tutkimusten kanssa. Tämä päivänä tilanne on täysin toinen, ja jokainen modernia myyntiä ja myynnin tehokkuutta ymmärtävä yritys on vähintään tutustua etäisesti etämyyntimalliin, jonka Dista on tuotteistanut markkinoinnille yhtenä ensimmäisistä alan toimijoista.

Etämyynti minimoi myynnin kulut ja maksimoi tehokkuuden tuottaen paremman tuloksen kuin F2F-myynti yksin. Distan asiakkaat pääsevät tavoitetusta liidistä etätapaamiseen 31 prosentin keskiarvolla.

Harva suunnitteli Distan brändi-ilmeen siitä lähtökohdasta, että yrityksen tuli erota kilpailijoistaan mahdollisimman monella tavalla. Värimaailmaksi valikoitui kelta-harmaa-valkoinen ja graafikoissa korostui suoraviivaisuus. Visuaalinen maailma suunniteltiin vastaamaan Distan kärkisanomaa: "Älä maksa kalliista kilometreistä", joten oli perusteltua, että kuvamaailmassa korostui tiet ja matkustaminen, joka aiheuttaa edelleen merkittävän osan myynnin kustannuksista.

dista-logo

Dista-ilme

Verkkosivuilla ja myyntimateriaaleissa valittiin hyödynnettäväksi myös konkreettisia esimerkki- ja demolaskelmia erilaisista myynnin organisoimisen skenaarioista. Isot ja näytävät numerograafit ja numerot kuvaavat ajan- ja eurojen säästöä, kun asiakas valitsee etämyyntimallin perinteisen myynnin rinnalle tai sijaan. Asiaan kuuluvasti yrityksen nettisivuilta voi varata etämyyntipalaverin Distan asiakkuuspäällikön kanssa.

Distan vahvuudet ja aidot kilpailuedut on esitetty materiaaleissa yksinkertaisissa sisältömoduleissa, koska harva todella ymmärtää perinteisen f2f-myynnin ja etämyyntimallin eroavaisuuksia. Jo yli 80 yritystä luottaa Distan malliin, joten referenssit tuotiin toisessa suunnittelusprintissä nettisivuille asiakaslogojen muodossa. Myös blogiosio on avattu sivustolle jatkuvaa sisällöntuotantoa ja julkaisua varten. Koska Distalla on jatkuva tarve myös osaavista etämyynnin ammattilaisista, suunnittelimme opiskelijakohderyhmälle tapahtumissa jaettavat rekrytointimarkkinointimateriaalit.

dista-roll-up2

roll-up1

Projektin kokoluokka oli 4000 - 6000 € välillä ja projektin kesto noin kuukauden. Tänä aikana kiteytettiin sisältökärjet, suunniteltiin brändi-ilme sekä visuaalisen ilmeen keskeiset sovellukset kuten verkkosivusto, käyntikortti ja myyntimateriaali. Harva myös toteutti Wordpress-sivuston. Seuraavassa vaiheessa tuotettiin rekrytointimarkkinointimateriaalit (roll-up ja flyer), joiden hintaluokka oli noin 1000 €.

Oletko perustamassa omaa yritystä tai mietitkö yrityksesi brändisuunnittelua ja digitaalista markkinointia ja haluat markkinointikumppanin, joka ajattelee kaupallisesti ja ymmärtää markkinoinnin ja myynnin yhteispelin tärkeyden? Sovi maksuton enintään 30 minuutin markkinointikonsultaatio kanssamme, ja kartoitetaan yhdessä tarpeesi tai keskustellaan ideoistasi.  

Tilaa maksuton markkinointikonsultaatio

 

 

Tykkäsitkö tästä? Jaa juttu!