Feedbackly

Feedbacklylle suunniteltiin maailmanluokan visuaalinen ilme

Asiakas

Feedbackly on suomalainen yritys, joka on kehittänyt asiakaskokemuksen hallintaohjelmiston. Feedbacklyn ytimessä voit luoda kyselyitä ja julkaista niitä missä tahansa asiakaspolun vaiheessa. Feedbacklystä ainutlaatuisen tekee sisäänrakennetut markkinointi- ja myyntityökalut, joiden avulla voi ryhtyä toimiin saadun palautteen perusteella. 

 

Feedbacklylle suunniteltiin maailmanluokan visuaalinen ilme

Tuotetut palvelut

  • Visuaalinen ilme ja ohjeisto

Tavoitteet

Feedbacklylla oli ollut haasteita verkkosivujen ja materiaalien suunnittelussa johtuen aikaisemmasta visuaalisesta suunnittelusta, jota useat suunnittelijat olivat kehittäneet pala palalta useissa vaiheissa. Feedbackly suunnitteli verkkosivustonsa uudistamista konversioiden ja asiakaspolkujen parantamiseksi. Harva Marketing sai tehtäväksi visuaalisen ilmeen päivittämisen ja visuaalisen suunnittelun ohjeiden luomisen. Tavoitteena oli "maailmanluokan identityn luominen".

Mitä tehtiin

Feedbacklyn olemassaoleva logo todettiin toimivaksi ja hienoksi, joten se otettiin visuaalisen ilmeen lähtökohdaksi. Myös usein käytetty tummanharmaan ja valkoisen väriyhdistelmä säilytettiin. Sen sijaan kaikki pikkuelementit, joilla ei ollut tarinaa tai merkitystä, otettiin pois.

Logon raidoista lähdettiin rakentamaan erilaisia sovelluksia, jotka johdattavat asiakasta eteenpäin. Ilme suunniteltiin siten, että sillä on tilaa kasvaa tarpeiden mukaan. Ohjeisto rakennettiin kattavaksi niin, että kuka tahansa suunnittelija voi toteuttaa visuaalista ilmettä sen pohjalta.  

Feedbackly

Tulokset

Harva Marketingin suunnittelema visuaalinen ilme otettiin käyttöön verkkosivu-uudistuksen yhteydessä. Ilmeen muutos ei ole dramaattinen, vaan olemassa ollutta ilmettä ikään kuin käytetään nyt laajemmin. Oivaltavia ilmeen sovelluksia on kehuttu.

Tuotantotiimi

David Kaye, visuaalinen suunnittelija

Tero Ylönen, asiakkuuden johto