Case

Greli

Salaattibaarin brändisuunnittelu ja lanseeraus

Greli Salad Bar on uudenlainen salaattibaari, jonka konsepti-idea lähti liikkeelle ajatuksesta, että lounastunnin voi viettää muutenkin kuin jonottaen lounastauon ajan pakettisalaattiratkaisua, joka on saattanut lojua pitkiäkin aikoja tiskissä. Harva suunnitteli Greli-brändin suoraan kansainvälisille markkinoille suomalaisuuden parhaita elementtejä designissä ja brändimielikuvissa hyödyntäen, mutta varsinainen markkinatestaus toteutettiin Suomessa. 

Ratkaisumme - Green, fresh, delicious = Greli

Harvan rooli markkinapilotissa oli monipuolinen ja olimme paraatipaikalla todistamassa, kuinka liiketoimintakonsepti ja markkinointistrategia luotiin aivan tyhjästä. Vastuullamme olivat:

  • markkinointi- ja brändistrategian suunnittelu
  • visuaalinen konseptointi (tuote- ja pakkausilme, myymäläilme, promootioilme jne.)
  • muut visuaalisen ilmeen sovellukset: pakkaukset, myyntimateriaalit,  verkkokauppa, digimainokset, perinteinen mainonta)
  • hahmomaailman suunnittelu ja hahmojen toteutus
  • sisältömarkkinointikonsepti ja sisällöntuotannon toteutukset (videot, kuvat, infograafit)
  • myymälä- ja pop-up -myymäläilme 
  • lanseerauskampanja, jossa yhdistyivät promootiot, digikampanjointi ja PR
  • sosiaalisen median konsepti, jatkuva somejulkaiseminen sekä mittaaminen
  • brändi- ja konseptivideosuunnittelu ja toteutukset
  • yhteismarkkinointi(mm. oppilaitokset, lifestyle-yrittäjät, vaikuttajamarkkinointi)
  • jatkuvan markkinoinnin toteutus vuoden pilottijakson ajan.

 

 

greli4.png greli3.jpg greli2.jpg

Raikas myymäläkonsepti ja -ilme

Harvan käsialaa oli myös Grelin kiitetty myymäläkonsepti ja -ilme, jotka perustuivat salaattibaarin toimintalliseen ideaan ja tapaan luoda asiakaskokemuksia. Asiakkaan tuli saada asioida joko linjastolla henkilökohtaisesti tai vain noutaa valmis annos itsepalvelukassalta. Koska ravintola sijaitsi katutasossa, haluttiin näyteikkunat valjastaa näyttäväksi ja houkuttelevaksi mediapinnaksi. Ne päätettiin jättää avoimiksi, jotta asiakkaat näkisivät sisään valoisaan ravintolaan ja pystyisivät aistimaan tunnelman ja ilmapiirin. Myymälään toteutettiin myös selkeät toimintakehoitteet eri tavalla asioivia asiakkaita ajatellen. Myymäläilmeen kruunasi paikallisen taiteilijan Julia Prusin uniikki, urbaani seinämaalaus, joka houkutteli ihmisiä ottamaan kuvia salaattibaarissa asioidessaan. Tähän kannustettiin myös myymälämateriaalein ja someaktivoinnein. Katutason salaattibaarin lisäksi myyntiä haettiin alakerran vuokrattavasta kabinetistä, jonka Harva suunnitteli yrityskäyttöön. 

J84A8627.jpg

J84A8525.jpg

Team Greli - vaikuttajamarkkinointia ja brändilähettiläitä 

Grelille suunniteltiin myös vaikuttajamarkkinointikonsepti, jossa menestyneiden, terveellistä elämäntapaa elävien urheilijanuorukaisten ympärille rakennettiin Team Greli. Aluksi tiimissä toimiva vain yksi henkilö, maailmalla tunnettu trikkaaja Veli-Matti Saarela, mutta vähitellen tiimin kokoa kasvatettiin neljään. Kaikilla valituilla oli persoonallinen tausta ja ote sisällöntuottamiseen, johon Greli brändinä upotettiin ilman, että tekeminen näyttäisi ylikaupalliselta tai tuotetulta. Team Greli edusti monissa messu- ja promotapahtumissa, minkä lisäksi heidän ympärilleen tuotettiin videosisältöä, jotka kampanjoitiin sosiaalisessa mediassa. 

IMG_4215.png 

 

 

 


Maskotit sydämenvalloittajina promootiossa

Some-videoista tutuksi tulleet Kurkku ja Tomaatti jalkautuivat myös Tampereen kaduille ja tapahtumiin mainostamaan uutta salaattibaaria. Puvut oli suunniteltu niin, että erillisiä saattajia ei tarvittu, mikä vähensi promootiokuluja ja mahdollista myös nopeat promokeikat. Kurkku ja tomaatti tuotiin myös muuhun markkinointimateriaaliin ja heidän seikkailuitaan jaettiin pääasiassa Facebook- ja Instagram-kanavissa. 

Topics: brändi, materiaalit, Verkkosivut, strategia, Promootiot, maskotit