Verso Food

Verso Food tarjosi Härkistä ruokayrittäjille ja työllisti Harvan promoottoreita

Ravintolayrittäjät ovat parhaillaan todella haastavassa tilanteessa. Verso Foodille puolestaan oli jäämässä varastoon ylimääräistä Härkistä. Kun tähän liitettiin vielä Harva Marketingin ilman keikkoja jäänyt promoottori, syntyi luova ratkaisu.

Verso Food tarjosi Härkistä ruokayrittäjille ja työllisti Harvan promoottoreita

Poikkeustilanteen vuoksi suuri erä Härkistä oli vaarassa päätyä hävikkiin. Harva Marketingin kampanjan avulla tilanne muuttui mahdollisuudeksi, ja tuote-erä jaeltiin viikonlopun aikana koronatilanteen kurittamille ravintoloille pääkaupunkiseudulla.

Ravintolayrittäjät kuuluvat koronaepidemiasta rankimmin kärsivien yrittäjien joukkoon, sillä monien tilausmäärät ovat laskeneet viikkotasolla 50-80 % (lähde: Wolt). Verso Foodilla toivotaan, että suosittu, maksuton raaka-aine helpottaisi tilannetta edes hieman. Monet ravintolathan jatkavat noutomyyntiä kattaakseen juoksevia kuluja - ja tuovat kaivattua helpotusta ja piristystä muutoin monin tavoin ankeutuneeseen arkeen.

 

VersoFood Härkis-jakelu

Harva Marketing on tehnyt Verso Foodin maistatus- ja brändipromootioita, mutta koska nyt on syytä välttää kasvokkain tapahtuvia kontakteja, kevään promootiot siirrettiin. Joidenkin asiakkaiden promootiot ovat siirtymässä verkkoon ja monet tapahtumat toteutuvat virtuaalisina, mutta maistatuksien kohdalla virtuaalisuus on hankalampi toteuttaa, ainakaan lyhyellä varoitusajalla. 

Maistatusten siirtyminen tarkoitti valitettavasti myös promoottorien työkeikkojen siirtymistä. Nyt Härkis-kuljetukset työllistävät yhden Harva Marketingin promoottoreista. Lisäksi Harva Marketingin pitkäaikainen logiistiikkakumppani NetLux Kuljetus Oy saatiin talkoisiin mukaan. 

Vaikea tilanne vaatii luovia ratkaisuja. Yhdessä voimme pitää pyörät pyörimässä.
- Päivi Lehtonen, Harva Marketing, toimitusjohtaja. 

Markkinointi & Mainonta -lehden artikkeli aiheesta löytyy täällä.