HP Finland
Promootioita ja tapahtumia digitaalisella tvistillä
Lukuaika 3 min.
HP:n tavoitteena Suomen markkinoilla on ollut brändiin liittyvien mielikuvien uusiminen. Samalla tavoitteena on ollut myynnillisyyden lisääminen kaikessa tekemisessä. Kaupan kasvattamisessa tärkeää ovat jälleenmyyjätoimenpiteet, kuten Harvan kehittämä HP Show ja HP-jämykoulutus. Näiden lisäksi fokuksessa ovat kuluttajille suunnatut myynti- ja demopäivät, promootiokiertueet sekä digissä toteutetut brändi- ja aktivointikampanjat. Markkinajohtajan matkassa tekeminen palkitsevaa.

Harva suunnittelee ja toteuttaa HP Finlandille lukuisia promootio- ja tapahtumakiertueita. Palveluun sisältyy tapahtumien kokonaissuunnittelu, materiaalisuunnittelu, tapahtumamarkkinointi, tapahtumien ennakko- ja jälkimarkkinointi digitaalisissa kanavissa sekä toteutuksen analytiikka ja onnistumisen raportointi. Usein kauppakeskuskierteisiin yhdistetään myös samanaikaiset promootiot jälleenmyyntipisteissä.
Harva on tehnyt 10 vuoden ajan meidän markkinointia ja myyntiä. Homma yksinkertaisesti toimii, ja tulokset puhuvat puolestaan.
- Trade Marketing Manager, HP Finland Oy
Yhteistyötä yli 10 vuotta
Harva on vastannut HP:n myyntipromootioista, demodays-henkilöstöstä ja toiminnan kehittämisestä sekä jälleenmyyjätoimenpiteistä yli kymmenen vuoden ajan. Yhteistyö on laajentunut vuosien saatossa yksittäisistä tulostinpromoista tuhansiin toteutettuihin kuluttajakohtaamisiin. Viimeisimpänä toteutimme myös Commercial-puolen tapahtuman B2B-päättäjäkohderyhmään. Lue lisää Re-invent The Futuresta täällä.
Perinteisten tapahtumien lisäksi Harva toteuttaa sekä HP Finlandille että muille asiakkailleen monenlaisia virtuaalisia tapahtumia, hybriditapahtumia sekä online-promootiot. Konsepteissa yhdistyy monikanavainen kohtaaminen, sillä Harvassa on toiminut vuodesta 2010 lähtien promootiotoimiston rinnalla täysiverinen digitaalisen markkinoinnin toimisto.
HP priorisoi myynnilliset tavoitteet kaikessa tekemisessään ja jokaiseen toimenpiteeseen kuuluu myynnillinen elementti. Henkilökohtaiseen kohtaamiseen ja somessa sitouttamiseen satsataan. Omen by HP on tärkeässä roolissa.
- Pekka Virmalainen, HP Finlandin asiakkuuspäällikkö Harvalla
Tapahtumamarkkinointia: joulukampanja muuttui kesäkampanjaksi
HP Finland on hyvä esimerkki asiakkaasta, joka uskaltaa kokeilla rohkeasti uusia kujeita pitkään kestäneen ja luottamuksellisen yhteistyön tiimoilla Esimerkiksi eräässä joulukampanjassa Harva toi HP:n kiertuekumppaneiksi kaksi tunnettua elämyksiä ja herkkuja tarjoavaa brändiä: Kingis-jäätelöbrändin sekä matkatoimisto KILROYn. HP:n perinteinen joulukiertue vaihtui HP Kesäkiertueeksi, jotta se erottuisi kaikista lukuisista muista samalla kaavalla toteutetuista konebrändien kauppakeskuskiertueista. Siinä missä muut suunnittelivat talviset ja jouluiset teemat, HP:n sisältökonsepti nojasi kesään, lämpöön, aurinkoon, valoon ja hiekkarantoihin! Rakennettiinpa rantoja jopa kauppakeskuksen sisätiloihin asti! Kiertueetta markkinoitiin kunkin toimijan omissa sosiaalisen median kanavissa, jolla saatiin merkittävät edut ristiinmarkkinoinnista. Lisäksi yhteismarkkinointi toi merkittävät säästöt mm. promootiopaikkavuokrissa.
Viimeisten vuosien aikana HP:n joulukiertueet ovat muuttuneet Omen by HP -sarjaa buustaaviksi kokonaisvaltaisiksi peliteemaisiksi promootioiksi ja tapahtumiksi. Tapahtumien modernisoinnissa on hyödynnettynä Harva Event Design -frameworkiä.
Uusimpana yhteistyömuotona: online-promootiot verkkokaupassa
Harva on toteuttanut vuodesta 2006 lähtien HP Finlandin kuluttajapromootiot eli demodaysit eri jälleenmyyjäliikkeissä sekä organisoinut ja konseptoinut monenlaisia roadshowta, kuluttajatapahtumia ja viimeisimpänä myös online-promootioita asiakkaalleen. Kun koronakevät 2020 isti voimalla asiakkaidemme face to face -suunnitelmat kanveesiin, päätimme vaihtaa kanavaa ja tarjosimme henkilökuntamme asiakkaamme online-promootioihin yhteistyössä Gigantin Verkkokaupan kanssa. Pystyimme luomaan online-promootioiden avulla työtä promoottoreille, jotka eivät voineet kohdata asiakkaita jälleenmyymälöissä, ja saimme samalla asiakkaamme pystyi tekemään merkittäviä lisäpanostuksia verkkomyyntiin ammattitaitoihin henkilöstömme palvellessa asiakkaita online. HP-myyntituki on tavattavissa tällä hetkellä Gigantin verkkokaupassa arkisin sekä viikonloppuisin. Mikäli promoottori ei ole myyntityössä, asiakkaalle kerrotaan palveluajat ja toivotaan tervetulleeksi myöhemmin uudelleen.
Jos sinua kiinnostaa kuulla tarkemmin, miten voisit kohdata asiakkaasi joko verkkoympäristössä tai kasvokkain, kuten HP Finlandin on tehnyt kanssamme jo yli 10 vuoden ajan, älä epäröi jättää konsultaatiopyyntöä. Autamme sinua löytämään ja tarkentamaan erilaiset vaihtoehdot asiakkaidesi tavoittamiseen.