Case

Academic Work & Kiinteistömaailma

Kiinteistömaailma lanseerasi uuden ajan välittäjä -käsitteen

Yhä useampi yritys on havahtunut työnantajamielikuvansa rakentamisen tärkeyteen. Luonteva paikka työnantajamarkkinoinnille on vähintäänkin silloin, kun tekijöitä tarvitaan lisää. Kiinteistömaailma halusi muotoilla perinteistä kiinteistövälittäjän ammattia ja profiilia uuteen uskoon, ja aloitti Uuden ajan välittäjä -valmennusohjelman. Digimarkkinoinnin ja oppilaitospromootiot yhdistäneellä markkinointikonseptilla tuettiin vahvasti HR-prosessia. 

Harva Marketing pääsi uudistamaan mielikuvia kiinteistövälittämisestä yhteistyössä Academic Workin kanssa. Lopputuloksena oli kuukauden mittainen, monikanavainen työnantajamielikuva- ja rekrytointikampanja. Työpaikkailmoittelun lisäksi kampanja keskittyi sisältömarkkinointiin, jossa nostettiin esille yrityskulttuuri, arvomaailma sekä rooli alansa suunnannäyttäjänä. Alaan ja työtehtävään liittyviä ennakkoluuloja murrettiin rohkeasti.

Ajattelu kokemuksen edelle 

Valmennukseen päässeille oli taattu sekä koulutus että työpaikka, mikä mahdollisti myös ammatinvaihdon joustavasti ilman taloudellista riskiä. Niinpä kohderyhmältä ei edellytetty aiempaa kokemusta alalta, vaan kampanja kohdistettiin sellaisille, joilla oli kokemusta asiakaspalvelusta ja myyntityöstä sekä modernisti orientoitunut ajattelu- ja toimintatapa. Kanaviksi valikoitiin työnhakumedioiden ja Academic Workin omistettujen medioiden lisäksi Facebook, Twitter ja Instagram.

Kampanjassa ei markkinoitu pelkästään työtehtävää, vaan koko Kiinteistömaailman työkulttuuria ja roolia alansa suunnannäyttäjänä.

  • Julia Toivonen Academic Work

Hakijaryntäys 

Hakemuksia saatiin mykistävät 479 kappaletta. Hakijoiden joukossa oli osaamista hyvin erilaisilta aloilta, kuten urheilu-, pankki- ja vakuutusaloilta. Valmennusohjelmaan valittiin 20 henkilöä, jotka valmentautuvat palkallisen jakson aikana uuden ajan välittäjiksi. Jokaisen osallistujan tavoitteena on suorittaa laillistetun kiinteistönvälittäjän tutkinto (LKV). Kiinteistömaailma haluaa olla toimija, joka uudistaa kiinteistöalan palveluja ajan hengessä.

Topics: työnantajamarkkinointi, Sosiaalinen media, sisällöntuotanto, konsepti, Kampanjat