O.B. promootiokiertueella

o.b. -promokiertueella rohkaistiin naisia toteuttamaan itseään

Tuttu o.b.-tamponibrändi toi markkinoille uuden parannellun tamponin ja halusi rohkaista nuoria naisia tekemään hauskoja asioita myös kuukautisten aikana. Harva oli mukana suunnittelemassa ja toteuttamassa kauppakeskuskiertueen. 

Johnson & Johnsonin o.b. -tamponibrändi on tuttu monelle sukupolvelle. Alkukesän kampanjassa markkinoitiin ominaisuuksiltaan, muotoilultaan ja pakkauksiltaan paranneltua uutta tamponia. Koska tuote on uusi, tulee näytteet saada tehokkaasti jakeluun oikealle kohderyhmälle. Kampanjan päätavoitteena oli paitsi mahdollistaa tuotejakelu ja sitä kautta lisätä ostohalukkuutta, myös  rohkaista naisia toteuttamaan itseään myös kuukautisten aikana. "Do it without hesitation", kuului kampanjan tunnuslause.  

Tuotejakelua ja Tubettajia

Harva toteutti näytejakelukiertueen useassa eri kauppakeskuksessa, joissa asiakasvirrat ovat riittävän suuria ja joissa promootioiden toteuttaminen on tuttua ja tehokasta. Paikoiksi valittiin muunmuassa: 

  • Itis
  • Sello
  • Iso Omena
  • Ratina.

    Kauppakeskusten valinta on Harvalle tuttua puuhaa, sillä toteutamme vuosittain satoja promootioita kauppakeskuksissa ja tunnemme erilaiset kulutusympäristöt ja kauppakeskusten profiilit sekä asiakasvirrat. Mikäli sinua kiinnostaa toteuttaa promootio kauppakeskuksessa, myymälässä tai tapahtumassa, älä epäröi olla yhteydessä meihin. Meiltä saat myös online-promootiot, hybriditapahtumat ja täysin verkossa tapahtuvat kohtaamiset? 

Tilaa maksuton markkinointikonsultaatio 

Yli 6000 näytettä päivässä

Promootion pääpaino oli tuotejakelussa ja tamponeita jaettiin jopa yli 6 000 kappaletta päivässä. Samanaikaisesti F2F-toimenpiteiden kanssa kampanjasta pyöri mm. TV-mainoksia sekä tehtiin Tubettaja-yhteistyötä. Kaksi kampanjan YouTube-tähteä, Ilona ja Jasminsofi, olivat myös mukana promootioissa ensimmäisenä viikonloppuna Turussa ja Kampisssa. Tubettajayhteistyöllä varmistettiin, että promootioihin paikan päälle saadaan brändin ydinkohderyhmää, tubettajiakin ahkerasti seuraavia nuoria naisia ja tyttöjä. 

Tubettajien rooli ei ollut vain osallistua promootioihin, vaan he olivat etukäteen snapanneet ja jakaneet insta storieseja kiertueella mukana olostaan. Tubettajat  vierailivat promootiopisteellä kahdesti päivässä noin tunnin ajan, ja kuluttajat pääsivät myös valokuviin tubettajatähtien kanssa.  

Kiertue oli hieno esimerkki asiakkaan ja eri kumppanien yhteistyöstä. Harva suunnitteli promootiokokonaisuuden ja -toteutuksen, kun taas vaikuttajamarkkinointiin erikoistunut yritys hoiti tubettajayhteistyön. 
- Ilona Kymäläinen, Harva Marketing

O.b. Turku Ilona ja Jasminsofie

 

Tykkäsitkö tästä? Jaa juttu!

Aiheet:

Promootiot