Case

Academic Work & Pöyry

Pöyry toi taloushallinnon takaisin Suomeen

Suomen juhlavuonna konsulttiyritys Pöyry teki juhlallisen ilmoituksen: Taloushallinnon palvelukeskus kymmenine työpaikkoineen perustettaisiin Suomeen. Rekrytointikumppaniksi valikoitui Academic Work, jonka kumppanina Harva toteuttaa employer brandingia eli työnantajamielikuvan rakentamista markkinoinnin keinoin. Rekrytointikampanjassa haluttiin kertoa, että Suomi on hyvä maa elää ja yrittää ja tämän vuoksi myös Pöyry on valinnut Suomeen keskittämisen taloushallinnon palvelukeskuksensa kanssa. 

Kampanjan sloganiksi otettiin Some things are better kept close. Uutinen itsessään oli kiinnostava, ja pressitiedotteet menivät erittäin hyvin läpi. Pöyry on hionut työnantajamielikuvaansa jo vuosikymmenten ajan, ja halusi nyt tuoda mielenkiintoisten työtehtävien lisäksi esille myös ideologiaansa ja arvoihin nojaavaa sisältöä. Kanaviksi valittiin Facebook, LinkedIn ja Twitter, joissa työnhakijat viettävät aikaansa.

Panostimme kampanjassa etenkin Facebookiin, LinkedIniin ja Twitteriin, minkä lisäksi onnistuimme pr-työssä ja medialäpimenoissa yli kaikkien odotustemme.

  • Erika Allekotte Academic Work

Taktista tavoittamista

Yrityskulttuurin lisäksi markkinoitiin myös ura- ja kehitysmahdollisuuksia kansainvälisessä yhtiössä. Kampanja toteutettiin taktisesti, ohjaten suoraan työpaikkailmoituksiin. Rekrytointitarpeiden mukaan kampanja tehtiin useassa eri aallossa. Pöyry on ollut pitkään mukana suomalaisen osaamisen ja yhteiskunnan rakentamisessa. Seuraavan sadan vuoden suunnitelma on selkeä: Pöyry haluaa olla edelleen mukana tukemassa innovaatioita, koulutusta ja kehitystä.

Some things are better kept close!

Topics: työnantajamarkkinointi, Kampanjat, Sosiaalinen media