Recover

Recoverin kulttuurikirja konkretisoi yhtenäistymismatkaa

Asiakas

Recover Nordic on pohjoismainen johtava vahinkosaneerauksen ja korjausrakentamisen ammattilainen. Yritys tarjoaa laadukkaita palveluitaan niin yrityksille, yhteisöille kuin yksityisillekin. Recoverilla on Suomessa yli 30 toimipistettä ja yli 300 työntekijää. 

Recoverin kulttuurikirja konkretisoi yhtenäistymismatkaa

Tuotetut palvelut

  • One Recover -työnantajakuvan kärkiviestien sanoittaminen
  • Sisältökonseptin ja visuaalisen ilmeen tuottaminen kulttuurikirjaan
  • Sisäisten kampanjoiden ja lanseeraustapahtumien suunnittelu ja toteutus
  • Tehdyn visuaalisen ilmeen hyödyntäminen asiakasmarkkinoinnissa

Tavoitteet

Harvan sisaryhtiö Choice HR on Recoverin rekrytointi-, henkilöstö- ja työnantajamarkkinoinnin kumppani. Harva teki Recoverille sisäisen markkinoinnin projektin, jonka tavoitteena oli luoda yhtenäinen sisäinen ja ulkoinen "One Recover" -työnantajakuva sekä konkretisoida yhtiön visio, missio, arvot ja kulttuuri ensin henkilöstölle ja sitten ulospäin.  

Mitä tehtiin

Yhdessä Recoverin kanssa pidetyissä työpajoissa Harva Marketing konseptoi ja sanoitti One Recover -identiteettiin johtavan muutosmatkan kärkiviestit. Näiden pohjalta Harva tuotti One Recover -identiteetin visuaalisen ilmeen. One Recover -logo oli jo olemassa, mutta nyt se otettiin käyttöön laajemmin. One-symbolin pohjalta kehitettiin kuosi, jota voi hyödyntää laajalti mm. erilaisissa taustoissa.

Työpajojen pohjalta Harva suunnitteli ilmeen lisäksi sisältökonseptin niin sanottuun kulttuurikirjaan. Käytännössä kyse paljon muustakin kuin kulttuurista, sillä kirja kommunikoi brändiä kaikille kohderyhmille. Kirjojen tekstisisällöt toteutettiin Harvan toimesta johdon ja työntekijöiden kanssa tehtyjen syvähaastattelujen pohjalta. Kirja kuvitettiin sekä piirroksilla että kuvilla oikeista recoverlaisista. Kuvapankkikuvia ei käytetty.

Kulttuuriirja toimii niin fyysisenä kuin digitaalisena versiona. Teksti on riittävän pieninä pätkinä, että kirja houkuttelee selailijaa lukemaan. Mikä tahansa pätkä toimii myös yksittäin luettuna. 

Kulttuurikirjan lisäksi Harva suunnitteli ja toteutti One Recover -identiteetin sisäiset kampanjat ja lanseeraustapahtumat.

Visuaalista ilmettä on hyödynnetty Harvan toimesta myös asiakasmarkkinoinnissa, mm. Isännöintipäivillä lanseeratussa Vahinkopyörä -onnenpyörässä. 

Recover

Tulokset

Kehuja kerännyt kulttuurikirja on konkreettinen tuotos muutosmatkasta kohti yhteistä One Recover -identiteettiä. Choice HR:n identiteettiprojektista alkanut yhteistyö on jatkunut asiakas-ja B2B-markkinointiin sekä tapahtumiin ja sisältöihin.

Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta. Tervetuloa mukaan matkalle, jonka päämäärä on yhteinen. - One Recover

Tuotantotiimi

David Kaye, luova suunnittelu

Päivi Lehtonen, asiakkuuden johto ja sisältösuunnittelu

Matias Ketola, Choice HR