Case

Rönnvik

Rönnvikin viinitila heräsi eloon verkossa

Rönnvik on Suomen suurimpiin lukeutuva, arvostettu viinitila Pälkäneellä, Laitikkalan makukylässä. Rönnvikin markkinoinnillisena haasteena oli ennen yhteistyön aloitusta heikko tunnettuus - monet eivät tienneet Rönnvikin olemassaolosta, sijainnista, maukkaista viineistä ja monipuolisista palveluista yksittäisille vierailijoille ja ryhmille.

ronnvik-kamrer-vsop.jpg

Ratkaisumme - pieni voi olla iso verkkokanavassa

Lähtökohtien määrittelyworkshopissa omistajien kanssa tulimme siihen tulokseen, että pienikin voi olla markkinoinnillisesti iso, kunhan se valjastaa verkkotekemisen ja sosiaalisen median hyödykseen. Myös muiden samalla alueella toimivien yrittäjien kanssa tehty yhteismarkkinointi tulisi nostaa strategisempaan rooliin. Kaikilla Makukylän yrittäjillä oli yhteinen tavoite: mahdollisimman suuren kävijämäärän houkuttelu koko Makukylän alueelle ja kuluttamaan paikallisten tuottajien ja yrittäjien tuotteita.

Rönnvikissä muutosmatka aloitettiin yrityksen sisältä, omista ihmisistä. Halu, tahto ja yhteinen tavoite löytyivät perheyrityksessä nopeasti, ja Rönnvikin kymmenvuotinen historia, tulevaisuuden visio ja bränditarina työstettiin Harvan ammattilaisten avulla ensin sisäisesti samaistuttavaksi ja lopuksi sinetöitiin brändikirjaan.

ronnvik-brand-book-cover.jpg ronnvik-brand-book-pages.jpg

Harva työnsi meidät liikkeelle projektissa, jota olimme jo pitkään miettineet. Olemme saaneet kehuja sekä selkeästä sivustosta että Kamrer VSOP:n ilmeestä, jota on uudistettu perinteitä kunnioittaen.

  • Juho Rönni, Rönnvikin omistaja toisessa polvessa

Markkinoinnin kärkisanomat selkeytettiin

Rönnvikin sijainti lähellä useita suuria kaupunkeja sekä monipuoliset palvelut niin yksityisasiakkaille, ulkomaalaisturisteille, kotimaan matkailijoille kuin yritysryhmille nostettiin sisältöstrategian keskiöön. "Näistä meidän tulisi kertoa", todettiin sisältöwokrshopissa! Kullekin ydinkohderyhmälle kuuluvat palvelut tuotteistettiin selkeämmin ja verkkosivuston rakenne suunniteltiin tukemaan palveluiden markkinointia kehitämällä sivuston rakennetta, käyttöliittymää ja tietohierarkiaa. Sivuston kehittyneen optimoinnin ansiosta oikeat ostajat päätyivät halutuille alasivuille, joiden ohjausta call-to-actioniin - käytännössä tarjouspyyntöön tai lisätietopyyntöön - parannettiin. Myös suorien varausten ja tilausten määrän nostaminen B2B-segmentissä oli keskeinen tavoite kuten myös verkkovierailijoiden sitouttaminen brändiin esimerkiksi postituslistalle liittymistoimisto lanseeramalla ja jatkuvaa sähköpostimarkkinointia kehittämällä. 

ronnvik-website.jpg


Ensimmäisiksi kehitysprojekteiksi valikoimme nopeiten tuloksia tuottavat kokonaisuudet: verkkolöydettävyyden parantaminen sekä Kamrerin visuaalisen identiteetin uudistaminen. Olihan Kamrer juuri saanut paikan Alkon hyllyssä!

  • Ville Teikko, Harvan luova johtaja

Ulospäin vähäisiltä näyttäneet muutokset ovat kasvattaneet valtavasti sivuston kävijämääriä ja sitä kautta Rönnvikiin tulleita yhteydenottoja ja lopulta tulosta. Myös esonkien väliset erot myynnissä ovat kaventuneet. Kohdistetulla markkinointitekemisellä on pystytty tavoittamaan tehokkaasti erilaisia kävijäryhmiä äitienpäiväaterian nautiskelijoista taiteenystäviin ja firmojen Tyky-päivien järjestäjiin. Rönnvik pystyy palvelemaan heitä kaikkia ydinkohderyhmiään entistä laadukkaammin myös verkossa, ja sähköisen markkinoinnin kehitysprojektin ansiosta tämä näkyy ja kuuluu juuri oikeille kohderyhmille oikeissa kanavissa ja oikeaan aikaan. 

Kesällä 2018 Harva suunnitteli ja toteutti Kamreerin morsiamen uuden designin, ja tuote näkyykin vahvasti kesäkauden markkinointiponnistusten keskipisteenä. Kamreerin morsian on kaunis kuin kesäpäivä, eikö? Oletko sinä jo käynyt Makumatkalla Rönnvikissä Laitikkalan makukylässä? 

36418798_2153191998027497_234205889500807168_o

 

Topics: brändi, materiaalit, Verkkosivut