Case

Synsam

Promootioilla uusia asiakkaita Synsamin liikkeisiin

Optikkoketju Synsam oli uudistanut myymälöidensä ilmeen ja avannut monia uusia myymälöitä kauppakeskuksiin. Optikkoliikkeet harvoin ovat kauppakeskuksen kalliimmilla paikoilla, joten asiakasvirta ei useinkaan vahingossa löydä liikkeeseen. Kävijöitä kauppakeskuksissa kuitenkin riittää, joten Synsam ja Harva Marketing lähtivät yhdessä heitä tavoittelemaan. 

Promootiokonsepti on yksinkertainen, mutta erittäin toimiva. Kauppakeskukseen pystytetään noin kerran kuukaudessa promootioständi, jossa kaksi promoottoria houkuttelevat ohikulkijoita pikanäöntarkastukseen. Näöntarkastuksen suorittaa optikko näöntarkastuslaitteella. Tarvittaessa optikko ohjaa asiakkaan myymälään tarkempaan näöntarkastukseen joko suoraan promootiosta tai promoottorit varaavat asiakkaalle myöhemmän ajankohdan.

Taktisella promootiokonseptilla saa aikaan välittömiä tuloksia.

  • Sabina Hollmén Harva Marketing

Puuhaa myös odottelijoille

Suosittujen promootiokonseptien kääntöpuolena on välillä pisteelle muodostuvat jonot, jotka kannattaa myös hyödyntää. Synsamilla on oma Style Lab -sovellus, joka on esillä promootioständin iPadeilla. Odottajat ja muut pisteellä vierailijat voivat sovelluksen avulla sovitella kasvoihinsa erilaisia sankoja.

Promoottorit kertovat myös Synsamin sopimuksesta, jolla voi kiinteällä kuukausihinnalla saada käyttöönsä kolmet lasit yhtä aikaa. Monella on edelleenkin vain yhdet silmälasit, vaikka arkeen ja juhlaan löytyy esimerkiksi eri laukut, kengät ja korut. Promoottorien tehtävänä on kertoa uudesta vaihtoehdosta kalliille kertakustannukselle.

Hyvät tulokset toivat lisää promootioita

Promootiot aloitettiin vuonna 2016 kuudessa paikassa. Nyt paikkoja on jo 14 ja mukana on myös pienempiä paikkakuntia. Promootiopiste on pelkistetty mutta hyvännäköinen ja toimiva. Lähes jokaisella promootiossa olevalla myymälällä on oma osastonsa valmiina. Kasaus on nopeaa ja osaston hinta promootiopäivää kohti jää erittäin edulliseksi. Promoottorien ystävällisyys ja reippaus on kriittisen tärkeää promootion onnistumisen kannalta.

Kuuden tunnin promootiopäivän aikana ehditään tehdä noin 100 pikanäöntarkastusta, ja näistä keskimäärin joka neljäs jatkaa näöntarkastuksella ja mahdollisella kehysten valinnalla Synsamin liikkeessä.

25 uutta asiakasta jokaisena promootiopäivänä.

Topics: Promootiot, konsepti, materiaalit